Chudzicki Chudzicki
462
BLOG

MEN zleciło IPN lustrację przewodniczącego NSZZ Pracowników Zakładów Poprawczych

Chudzicki Chudzicki Polityka historyczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Informuję, że otrzymałem odpowiedź na zapytanie, które skierowałem do rzecznika prasowego MEN.

Przypomnę, że kilka dni temu ujawniłem agenturalną przeszłość przewodniczącego NSZZ Pracowników Schronisk dla Nieletnich i Zakładów Poprawczych Tadeusza Pisarka, który był TW SB o pseudonimie Kwinta. Pisarek publicznie, w artykule zamieszczonym w Głosie wielkopolskim zaprzeczał, że był tajnym współpracownikiem SB. Niezwłocznie,  28. 10 br.  poinformowałem redakcję Głosu wielkopolskiego, że Pisarek kłamie i przesłałem wyniki moich badań w IPN. Już 30. 10 zadzwonił do mnie reporter z Głosu Łukasz Cieśla  i potwierdził, że w rozmowie z nim Pisarek jednak przyznał się do, jak to określił, „grzechów młodości”. W dość miłej rozmowie Cieśla zadeklarował, że „interesuje go prawda” i ujawni fakt, że został wprowadzony przez Pisarka w błąd. Jakież jednak było moje zdumienie, gdy w następnym artykule pojawiłem się w zupełnie innym kontekście, a informacja o tajnym współpracowniku nadal pozostała „tajna”. Zdecydowałem się zatem ujawnić  informacje o Pisarku w artykule na prawy.pl i publikacjach na salonie 24.

Do MEN skierowałem zapytanie dotyczące udziału Pisarka w ciele doradczym przy Ministerstwie. Były agent SB Tadeusz Pisarek w 2016 roku został bowiem powołany przez Minister Edukacji Narodowej Annę Zalewską w skład Rady Interesariuszy Krajowych Ram Kwalifikacyjnych, jako ciała opiniodawczo-doradczego przy MEN. Wystosowałem zatem do rzecznika prasowego MEN Pani Anny Ostrowskiej maila z prośbę o komentarz. Zaznaczyłem, że do niedawna agenturalna przeszłość Tadeusza Pisarka nie była znana, ale po jej ujawnieniu, opinia publiczna ma prawo dowiedzieć się, jakie kroki zamierza podjąć w tej sprawie MEN.

W odpowiedzi Rzecznik odpisała:


Szanowny Panie Doktorze,

 

w odpowiedzi na Pana pytanie, uprzejmie informuję, że zgodnie z art. 92 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, Pan Tadeusz Pisarek został powołany na członka Rady Interesariuszy ZSK na wniosek Forum Związków Zawodowych. Kadencja Rady kończy się z dniem 12 lipca 2018 r. Zwróciliśmy się już do Instytutu Pamięci Narodowej o weryfikację tez zawartych w opublikowanym artykule. Dalsze czynności uzależniamy od materiału, opinii jaką otrzymamy z IPN.

 

Z poważaniem

Anna Ostrowska

Rzecznik prasowy MEN

 

Chudzicki
O mnie Chudzicki

Tak przysięgałem: badania naukowe w swoich dyscyplinach ochoczo i gorliwie będziecie uprawiać i rozwijać nie z chęci marnego zysku czy dla osiągnięcia próżnej sławy, lecz po to, by tym bardziej krzewiła się prawda i jaśniej błyszczało jej światło, od którego zależy dobro rodzaju ludzkiego. I tego się trzymam, bo prawda nas wyzwoli.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka