Daani Daani
271
BLOG

Krupnik staropolski-ostatnie danie na wolnosci Andrzeja Gwiazdy w 81 r

Daani Daani Gotowanie Obserwuj temat Obserwuj notkę 12

Krupnik- kojarzyl mi sie z kasza peczakiem i oryginalna nuta smakowa.Taka sobie zwykla zupa.Jednak ostatnio wkomponowuje akcenty historyczno- bitewno- bohaterskie w menu i siegam do przepisow, ktore mi sie kojarza jak najsmakowiciej, bo w aurze niezwyklych zdarzen i okolicznosci z naszej historii.

           Bohater Solidarnosci- Andrzej Gwiazda nie dal sie aresztowac i wyprowadzic SB glodny z domu w noc 13 grudnia 81r, kiedy dopiero co wrocil z obrad Komisji Krajowej NSZZ Solidarnosc, a juz mu walili w drzwi, zeby go aresztowac.Opowiadal, ze wymusil na nich chwile zwloki, zeby w spokoju zjesc zupe krupnik.Jak musiala niesamowicie ta zupa mu smakowac przed tym, co za chwile.....mialo sie zaczac.

      Bigos - od razu strofy z  "Pans Tadeusza" Adama Mickiewicza;  caly gotowy przepis, tylko sie zabierac do szatkowania kapusty.Strasznie tlusty i niezdrowy ten bigos po staropolsku.Mozna w wersji light poeksperymentowac lepiej.

Krupnik.

     Zebralam szczegoly z roznych przepisow i nawet z  przedwojennego i po prostu ....bajka, cudo, pozywna aromatyczna zupa staropolska, cos pysznego.

W skrocie: 2 litry zimnej wody z boczkiem chudym ok.25 dkg, inne mieso 10 dkg oraz nozka od kurczaka lub dwie.Zagotowac ,wylac szumowiny biale lub zdjac lyzka/ ja wylewam wszystko i zalewam czyste juz miesko nowa zimna woda.Nie zal mi tego tluszczu i szumowin-bakcyli. Gotowac z 15 min, dodac dwie marchewki male lub 1 duza ,pietruszke, dwie lodygi lisci selera, plaster selera / mozna bez tego/opalona nad piekarnikiem cebule duza, wszystkie warzywa pokrojone w w mala kostke.Trzy listki laurowe,lubczyk, sporo pieprzu,kilka ziaren ziela angielskiego, dwie czubate lyzeczki soli/ mozna mniej ,  a potem ewent. dosolic/, dwie kostki rosolowe,Gotowac z 10 min,dodac pokrojone w kostke 2 duze ziemniaki, dodac kilka grzybow suszonych lub pokrojonych pieczarek lub lesnych grzybkow swiezych, gotowac z 10 min i na koncu dolozyc kasze peczak osobno wczesniej zamoczona na noc i ugotowana. Jeszcze pare minut i zostawic do przemieszania sie smakow.Zrobic sobie kanapke i odejsc z kuchni na minimum godzine.Nie zagladac pod pokrywke, poczekac.

   Podgrzac, jesli zbyt ostygnie, i podawac z posypana z wierzchu pietruszka.

      W wiekszosci przepisow autorzy podaja, ze kasze nalezy gotowac razem z innymi skladnikami. Jak kto woli: Zupa bedzie wtedy glutowata i zageszczona od kaszy, a jesli ziarenka sa wczesniej osobno ugotowane, to wygladaja jak perelki w zupie a nie zawiesina.

Smacznego! Z gwarancja;)

image Oto  moje dzielo-krupnik wysmienity.Foto wiekopomnego krupniku juz nie najlepszej ostrosci, bo parowalo z garnka.

  Jednak ten krupnik  swoj byt tu  zachowa.


Daani
O mnie Daani

http://www.glitter-graphics.com/download.php?file=1108/1108656tqvacxj4fs.gif&width=100&height=100 Cala Daani pietnastolatka- link        Pani Daani- Danka.Brali mnie tu / jestem na s24 od 2012r/ za malolate, ale do czasu az  ten i ow mi sie nie narazil. Wtedy sie zdziwil.Inni uwazali, ze jestem z najlepszego wywiadu swiata I trzeba mnie szpiegowac.Wszystko to z powodu laserowo punktowych diagnoz z glupia frant.Zniszczyli mi laptopa I dwa telefony trojanami I wirusami itp.Pisuje z UK.     O Polsce mysle stale i suwerennie..Nie do mnie z propaganda wszelkie politruki.Kazdy ma swoje oczy i dar wzroku.I pisalo sie troche o waszej propagandzie...Posiadam dodatkowy zmysl i trzecie oko:))Zatem, uwazac.. Pokaz mi swoich wrogow, a powiem ci wszystko!" -mowi maksyma rzymska. Ja nie zablokowalam przez 6 lat nikogo, bo uwazam,ze "Wolnosc daja ludzie wolni, a ci o duszy niewolnikow-knebel !":) Czasowo zablokowac musialam 4 blogerow, wszyscy zza Odry polskojezyczni..X2018.Jeden okreslil sie jako admin.Zablokowalam admina ;) Ktory portal zna taki przypadek?/Ouuu!/i dwie kobiety oraz jeszcze jednego  zza Odry blogera.Wczesniej mi zablokowano via Android dostep nie tylko do Salonu,ale i do innych portali , nie do wszystkich.Otoz po alarmie na Salonie, pierwsi oni sie zjawili z komentarzami wysoce nie na miejscu, nie fair, zwazywszy na to, ze nie moglam im  odpowiedziec, bo nie mam komputera i miec nie zamierzam, korzystalam z zablokowanego smartfonu.Pozniej ich wszystkich zbanowalam.Wczesniej z reguly z panami kulturalnie wymienialismy sie pogladami.Po zablokowaniu mi netu w smartfonie,o czym napisalam tu notke, wykazali w komentarzach uderzajace szyderstwo, furie,radoche, komentujac moj opis sprawy. Ps.Blogerow- panow odblokowalam jednak , po pozbyciu sie blokady dzieki specjaliscie od neta ./dodane 11-10-18/ Dolaczyl do zbanowanych 01-11-18 Stary Wiarus za kablowanie, o czym rozmawiamy na poczcie wewn.Kabli nie wpuszczam , wieku nie szanuje, formacji nie znam, podobno on jest z Antypodow.Na mapie? Zbanowali mnie i tacy, u ktorych nie postawilam nawet przecinka. "Prawdziwa cnota krytyk sie nie leka- mawial poeta, chyba ze ..."wilk w owczej skorze" obawia sie o swoja.../ skore...!

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości