Delfina Bo
Delfina Bo
Delfina Bo Delfina Bo
254
BLOG

Jak powstają lokalne układy? czyli sieci elitarnych powiązań

Delfina Bo Delfina Bo Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

   Grafika przedstawia powiązania polityków oraz duchownych z osobami pełniącymi ważne funkcje w powiecie. Są to najczęściej: starosta, burmistrzowie i wójtowie z danego powiatu, przedstawiciele wymiaru sprawiedliwości, szefowie służb, dyrektorzy szkół, lekarze, także społecznicy ci pasujący do danego środowiska, itp. Ci ludzie tworzą elity lokalne. Jest to klub elitarny do którego maluczcy nie mają wstępu. Oni (bez względu na barwy polityczne) spotykają się ze sobą na różnych uroczystościach i bankietach, nawiązują relacje towarzyskie oraz towarzysko-biznesowe a czasem i bardzo osobiste. W oficjalnych przekazach często są przeciwnikami politycznymi, pozują na wrogów, lecz w rzeczywistości są niejednokrotnie przyjaciółmi. Oni wspierają się nawzajem i dbają o "czystość" środowiska, tzn. pilnują żeby nikt niepożądany nie dostał się do tego grona. Jeżeli jednemu dzieje się krzywda, na przykład spowodował wypadek samochodowy, pozostali pilnują żeby uniknął kary. Nie tylko wymiar sprawiedliwości, lecz wszyscy lub prawie wszyscy z tego grona, licząc na wzajemność. 

   Każda z tych osób buduje osobistą siatkę powiązań, im bardziej rozbudowana tym lepiej dla zainteresowanego. Można uruchomić wyobraźnię i dorysować sobie sieć powiązań każdej z postaci uwzględnionych w grafice. Ja skupiłam się tylko na dwóch środowiskach, czyli: polityków jednej partii, w tym przypadku rządzącej w powiecie, oraz duchownych. Zrezygnowałam z dalszej prezentacji ponieważ w ostateczności byłoby widać jedną gęstą sieć i grafika byłaby nieczytelna. W rzeczywistości ta sieć powiązań jest tak gęsta, że zwykły człowiek nic przez nią nie widzi lub jej nie rozumie. Pisząc "zwykły człowiek" mam na myśli każdą osobę, która na co dzień nie interesuje się polityką i działalnością samorządów czy organizacji społecznych. Jeżeli, ktoś taki usłyszy z mediów, że na przykład, jedyny szpital w powiecie jest zagrożony upadłością, to nie sięga do źródeł, bo zajęłoby mu to zbyt dużo czasu, a nawet często nie wie gdzie szukać, więc słucha przekazu medialnego oraz polityków. A media są usłużne politykom, politycy z kolei nie będą działać na swoją niekorzyść, więc kłamią lub po prostu milczą. Dramat!

cdn.


Delfina Bo
O mnie Delfina Bo

Sz.P. w notce pt. "Polskie obozy pracy" jeszcze nie wyczerpałam tematu. Dziękuję za zainteresowanie. Zapewniam, że czytam wszystkie komentarze, ale nie jestem w stanie każdemu indywidualnie odpowiedzieć. - - - - - Publicystyka i eksperymenty są działalnością dodatkową i pro bono, co w zupełności pochłania mój czas wolny. - - - - - Niestety, w ostatnich miesiącach, z przyczyn ode mnie niezależnych, moje zaangażowanie na S24 zostało ograniczone niemal do zera, ale  jeżeli pojawi się taka możliwość to ciekawsze teksty czytam. Na udział w dyskusji czasu już brakuje, za co przepraszam i proszę o wyrozumiałość. - - - - - "Przyjdą takie czasy, że ludzie będą szaleni i gdy zobaczą kogoś przy zdrowych zmysłach, powstaną przeciw niemu mówiąc: jesteś szalony, bo nie jesteś do nas podobny." _ _ _ św. Antoni Pustelnik _ _ _ Po moich najbliższych wpisach, mogą pojawić się opinie dyskredytujące moją osobę. Oświadczam, że mam się dobrze i nie zamierzam popełnić samobójstwa.  _ _ _ Polecając dalej, nie zapominajmy o podaniu źródła :-) _ _ _ Przedrukowywanie tylko za zgodą autora :-) _ _ _ Niekulturalne komentarze usuwam bez ostrzeżenia :-(

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo