31 obserwujących
5448 notek
1937k odsłon
91 odsłon

Wrocławskie głosowanie nad budżetem

Wykop Skomentuj1


Mieszkańcy gminy Wrocław mają wpływ na finansowanie wybranych potrzeb ze środków gminy. W określonym regulaminowo terminie inicjatorzy PROJEKTÓW zgłaszają swoje pomysły Zarządowi Gminy, by uzyskać dofinansowanie na wykonanie inwestycji.
Projekt jest tworzony przez zespoły inicjujące. Projekt jest poddawany wstępnej ocenie przez radę gminy i jeżeli nie ma błędów merytorycznych, PROJEKT zostaje zgłoszony do konkursu.
Wszystkie tak wytypowane projekty są ogłaszane przez Zarząd Miasta a mieszkańcy gminy Wrocław mogą wyrazić swoją akceptację. Głosowanie nie jest obowiązkowe, ale założenie tej koncepcji polega na przyjęciu, że najbardziej popierany projekt cieszy się zainteresowaniem Wrocławian. To ONI decydują o wyborze tych PROJEKTÓW, które zostaną dofinansowane przez gminę. Ten model współpracy mieszkańców z zarządem został wypracowany przed kilkoma laty i przyjął się jako skuteczny model kształtowania potrzeb mieszkańców.

Jedną z koncepcji jest stworzenie Muzeum Komunikacji – a w szczególności zapewnienie właściwej lokalizacji dla zabytków komunikacji miejskiej.


image

Wrota zabytkowej zajezdni z pocz. XX w., https://polska-org.pl/foto/51/Zajezdnia_tramwajowa_nr_5_Popowice_dawna_ul_Legnicka_Wroclaw_51153.jpg


Chodzi o projekt wyremontowania dawnej zajezdni tramwajowej przy ulicy Legnickiej we Wrocławiu.  Obiekt został wzniesiony w pierszych latach XX wieku i miał zastąpić wcześniejszą lokalizację zajezdni jeszcze tramwajów konnych.
Mijały lata, komunikację miasta trzeba było „ująć w ryzach” dla wygody pasażerów. W chwili, kiedy jeszcze funkcjonowały tramwaje konne, pojawił się silnik elektryczny i nastąpiła kolizja interesów przewoźników. Bo przedsiębiorstwa transportu miejskiego były prywatne… Dochodziło do paradoksalnych konfliktów, bowiem różni przewoźnicy zainwestowali w budowę „swoich” szlaków tramwajowych i nie chcieli na nich taboru firm konkurencyjnych. W takiej sytuacji poszkodowanymi byli pasażerowie – bo musieli przesiadać się z jednej linii na konkurencyjną dla przewoźnika – i oczywiście osobno płacić… Sytuację pogarszała instytucja „licencji” na usługi przewozowe. Te starsze licencje, jeszcze na transport konny - nie zobowiązywały przewoźnika do wymiany taboru jeszcze przez wiele lat, a dla nowych przewoźników z taborem „elektrycznym” tramwaj ciągnięty przez koniki był po prostu „zawalidrogą”…
W tej sytuacji należałoby budować linię równoległą – ale to wymagało nakładów inwestycyjnych… albo zmniejszenia prędkości przejazdu…
W tej sytuacji rajcy miejscy podjęli salomonowe rozwiązanie – Gmina Wrocław wykupiła licencje od przewoźników oraz zapłaciła za przejęty tabor i wybudowane torowiska. Dopiero od tej chwili można było prowadzić racjonalną politykę rozwoju komunikacji pasażerskiej w mieście.
Jednym z ostatnich reliktów tamtych czasów jest dawna zajezdnia przy ulicy Legnickiej, początkowo jako zajezdnia tramwajowa, potem prowadzono tu naprawy taboru MPK, a od pewnego czasu obiekt mieści uchowane od kasacji pojazdy – wagony tramwajowe i autobusy – które są w przeważającej części własnością pasjonatów dawnego taboru.
Oni pasjonują się nie tylko posiadaniem zabytkowych pojazdów, ale także inicjują różne imprezy dla mieszkańców z wykorzystanie posiadanych pojazdów. Przykładem takich imprez są „Dni Otwarte” w zajezdni a także organizowane są wycieczki po mieście z wykorzystaniem zabytkowych pojazdów…
Jednak przychody za taki „wynajem” są zbyt małe, by pokryły potrzeby pasjonatów wrocławskiej komunikacji.
Ich PROJEKT polega na dofinansowaniu remontu – jeszcze oryginalnych wrót zamykających halę – nie tylko przed osobami niepowołanymi w hali, lecz także zabezpieczających wnętrze haki przez zimnym powietrzem w okresie jesienno-zimowym. Trzeba też dodać, że utrzymanie pojazdów w stanie zdatnym do przewozów pasażerskich wymaga prowadzenia prac naprawczych – a w nieogrzewanej hali nie jest to zadanie komfortowe…
krótki opis PROJEKTU nr 39 – Restauracja zabytkowych bram wjazdowych w Zajezdni Popowice


https://www.wroclaw.pl/budzet-obywatelski-wroclaw/projekty-2020/projekt,id,39

     

 Każdy Wrocławianin może oddać swój głos poparcia tego PROJETU na witrynie Urzędu Miasta:
https://www.wroclaw.pl/budzet-obywatelski-wroclaw/glosowanie-wbo-2020

Każdy mieszkaniec Wrocławia może zagłosować na 1 wybrany projekt w kategorii „projekt osiedlowy” oraz na jeden projekt w kategorii „projekt ponadosiedlowy”, głosowanie wymaga rejestracji dla potwierdzenia tożsamości osoby głosującej.
Głosowanie zakończy się w dniu 5 października 2020 – czyli w najbliższy poniedziałek.

Opis Zajezdni jest tutaj:
https://polska-org.pl/503321,Opis_zajezdni_tramwajowej_numer_5_we_Wroclawiu.html

a o projekcie mówi jego inicjator:
https://www.facebook.com/zajezdniapopowice/videos/4228480280556042/?v=4228480280556042

Klub Sympatyków Transportu Miejskiego zaprasza
https://kstm.pl/pl/

a tu jest oferta na wynajem zabytkowych pojazdów:
https://www.facebook.com/kstmwro/






Wykop Skomentuj1
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka