StaryNieznajomy StaryNieznajomy
84
BLOG

Znajcie miarę ustaw-dawcy!

StaryNieznajomy StaryNieznajomy Gospodarka Obserwuj notkę 1

Z RACHUNKU KRZYWD 1

Excel to fajne narzędzie. Można z dziury budżetowej wycisnąć nadwyżkę.

Sztuczki księgowe mogą przysporzyć punktów w sondażach ale kasy nie dadzą.

Wymyślono więc, między wieloma innymi, podwyższyć drakońsko mandaty i konfiskować pojazdy.

Na razie ma to być kara za jazdę pod wpływem alkoholu.

A potem można będzie to rozszerzać w nocnych głosowaniach.

Np. za czerwone włosy (Wiśniewski idzie pieszo).

Za niebieskie włosy (lolitka idzie pieszo) itd/itp. Ogranicza tylko wyobraźnia.

Niemożliwe!!! Pomyślisz. To sprawdź co oznacza pojęcie "Okno Overtona"

Za niektóre wykroczenia ma grozić grzywna nawet 30 000 złotych!

Wyszukałem jak kształtują się płace w Polsce w 2021 roku (prognoza).

                                   brutto            netto (do ręki)

średnia płaca          5259 zł            3813 zł

mediana                   4260 zł            3089 zł

dominanta                2524 zł           1830 zł

Miałem tu pisać jak wysokie powinny być grzywny ale każdy ma przecież swoje pomysły.

Jest, dla mnie, oczywiste iż grzywny powinny być adekwatnie powiązane z dochodami.

Drakoński mandat w ręku policjanta to nie jest dobry pomysł. Najwyższy mandat nie powinien przekraczać, moim zdaniem, połowy dominanty netto.  WIĘKSZE GRZYNY TYLKO SĄD.

Kuriozalnym wręcz draństwem jest grzywna 30 000 zł za brak przeglądu powyżej 30 dni.

Naprawy powypadkowe i te zwykłe też, mogą się wydłużać bo zaczyna brakować części.

Piszą/mówią o tym dziennikarze motoryzacyjni.

Też jestem za tym by surowo karać pijanych bandytów za kółkiem. Ale KONFISKATA NIE.

Czemu więc nie konfiskata? Bo to wstęp do .... pomysłów jakie powyżej podałem.

Czemu popełniam tę notkę? Bo ja nie mam innych możliwości.

Ale są tu ludzie którzy mogą przekazać mój protest wyżej.

Naiwne! Trudno!


Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka