kungalu kungalu
1484
BLOG

Rezygnuję z komunikatora: WhatsApp i przechodzę na Wire

kungalu kungalu Internet Obserwuj temat Obserwuj notkę 1



Dziś komunikacja przez sieci telefoniczne zanika na rzecz komunikacji przez internet, przy użyciu aplikacji na smartfony, takich jak WhatsApp. To znakomity komunikator, bardzo popularny zwłaszcza wśród młodzieży i technicznie w czołówce. Więc skąd moja decyzja?

Wpierw popatrzmy na ranking prywatności:

image


I widzimy tu WhatsApp w czołówce, ale widzimy też właściciela tego komunikatora -Facebook. Staram się nie kierować jednostkowymi uprzedzeniami, ale parokrotnie w światowej społeczności kryptowaluciarzy zetknąłem się z niechęcią do tego komunikatora. Oficjalne deklaracje zachowania prywatności mówią o dobrym szyfrowaniu przesyłu danych. A co z danymi osobowymi dla Facebooka? -Tu niestety (mogę to odtworzyć tylko z pamięci) usłyszałem o pretensjach użytkowników do praktyk Facebooka w przechwytywaniu tych danych z WhatsAppa i potem o czytaniu tych danych przez hackerów.
A do tego trafiła do mnie lista danych obrabianych przez Facebooka (98 pozycji) i jeszcze inne informacje.

Tego nie lubię, więc poszukałem czegoś innego i znalazłem:

Komunikator Wire

Zajrzałem w opisy i zauroczyły mnie, spełnieniem wielu moich wymagań. To są indywidualne odczucia, więc sprawdźcie sami.
BasicsPrivacyBlog.

Wire ma wszystko to co ma WhatsApp i jeszcze więcej. Wire to Szwajcarska firma, (a ze Szwajcarskim ProtonMail -mam tylko dobre doświadczenia).

Używam go od paru dni i wszystko pasuje: chodzi idealnie, szybsza obsługa -bo lepsze menu, mogę tu więcej z multimediami i mogę umieszczać ruchome GiF'y (co lubię).

Popatrzcie też na specyfikację porównawczą:

image

I jescze jedno dokładniejsze

zestawienie porównawcze.


Zatem znajdujmy alternatywy, gdy nam coś nie pasuje. Konkurencja globalna -jest dobra.





A tu GiF wzięty z Wire:
image
I jeszcze info o EduBi -edukatorze kryptowalutowym, który niebawem uwolni (tylko w promocji zimowej), różne szkolenia -dotąd płatne -teraz gratisowe. Gdy to nastąpi, napiszę oddzielną notkę.






kungalu
O mnie kungalu

Fabryka Prostych Rozwiązań                                                                       X                                                                       

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie