Internet
Internet
Eternity Eternity
1746
BLOG

Przepraszam, czy tu biją?

Eternity Eternity Protesty społeczne Obserwuj temat Obserwuj notkę 104

Przepraszam, czy tu biją? – polski film kryminalny z 1976 w reżyserii Marka Piwowskiego. Film otrzymał Nagrodę Główną na 3. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdańsku w 1976. W epizodzie, jako wokalista w Maximie, udział w filmie wziął wokalista grupy rockowej Budka Suflera Krzysztof Cugowski. Mocną stroną filmu są żywe, dowcipne dialogi.

Czy w Polsce demokracja nie podlega partii…? 

Magdalena Filiks - Posłanka na Sejm RP 

Cyt:

To jest Julia.

Biegłam przez Krakowskie Przedmieście w stronę kolejnych osób, które nie zdążyły uciec przed policją.

Obok mnie nagle rzucono na chodnik dziewczynę.

W ciągu 5 sekund stało na niej dwóch policjantów.

Jeden nogą na plecach drugi nogą na głowie.

Tak - przyznaję, wrzeszcząc zepchnęłam ich z głowy dziewczyny siłą.

Przykryłam swoim ciałem, bo na mnie stać nie mogli.

Udało mi się podłożyć jej torebkę pod głowę na szybko.

Wrzaskiem wymusiłam, by ja posadzono, bo widziałam że z twarzy leci jej krew. Była ogłuszona.

Kolejną awanturą udało się zmusić, by kajdanki z tylu przełożyć do przodu.

Dopiero jak siedziała mogłam ją opatrzyć i zdezynfekować. Dziękuje ludziom, którzy pobiegli do apteki.

Julia siedząc pytała w kółko po co wróciła do Polski.

Przy sekundzie mojej nieuwagi policjant próbował wymusić na niej przyznanie do winy. Wiec wrzeszczałam za nią, że do niczego się nie przyznaje. Wezwałam pomoc prawną.

Zadzwoniłyśmy z mojej komórki do jej przyjaciółki. Julii nie pozwolili skorzystać z telefonu.

Pojechała na komendę zaopatrzona w pomoc prawną.

Dziś byłam świadkiem kiedy policja umawiała się głośno na wyłapywanie ludzi z ulicy - przypadkowych. Widziałam jak dusili młodego chłopaka, wcześniej stał w tłumie.

Dziś widziałam rzeczy, których już nigdy nie zapomnę.

Dziś płakałam i krzyczałam z bezsilności.

Jutro opowiem Wam historie tych dzieciaków.

Polska nie jest już krajem demokratycznym.

Mam wybity bark i skręcony nadgarstek,

Ale nie bolą tak, jak serce i dusza.

Tego nie da się zapomnieć.

Od dziś jestem LGBT.

Każdy z Was powinien.

I niech mi nikt więcej nie mówi, że flaga boli i obraża. Nie wiecie co boli.

Ps. Przy blokadzie wsadzenia do radiowozu przypadkowej osoby usłyszałam od policjanta, że przeszkadzam mu w pracy. To nie jest praca.

Przeszkadzać dopiero zacznę. To była rzeźnia.


Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo