Lata 50-te Łódź. Babcia Alexandra po prawej. Ja i dziadkowie od strony ojca.
Lata 50-te Łódź. Babcia Alexandra po prawej. Ja i dziadkowie od strony ojca.
Eternity Eternity
357
BLOG

Julian Tuwim i moja babcia…

Eternity Eternity Wiersze Obserwuj temat Obserwuj notkę 18

Poprzednio napisałem notkę:

"Kwiaty polskie" Julian Tuwim, wyk. Marek Wysocki

https://www.salon24.pl/u/eternity/1262334,kwiaty-polskie-julian-tuwim-wyk-marek-wysocki

W tej samej kamienicy przy ulicy Andrzeja Struga 40 gdzie mieszkał Julian Tuwim, mieszkała moja babcia Alexandra (Szura) wraz z mężem i dwoma córkami. Starsza, to moja mama.

Moja babcia od strony mamy mieszkała w tej kamienicy na 3 piętrze. Często widywała Tuwima i mu pomagała wieczorem wejść na klatkę schodowa. Z jej mężem, Mieczysławem byli w dobrej komitywie. Dziadek był kierownikiem sekcji bokserskiej IKP. Utracjusz, babcia popłakiwała. Obstawiał 2-gi obiad swoim bokserom, jak byli na wyjedzie. Klub był pod patronatem największej w Polsce fabryki włókienniczej Poznańskiego. Dziadek był buchalterem. Byli mistrzami Polski, a walczył m.in. znakomity:

Henryk Chmielewski – mistrz Europy (1937), trzykrotny mistrz Polski (1931, 1933 i 1936)

Zdjęcia proszę nie rozpowszechniać. Prywatna kolekcja. 

Zobacz galerię zdjęć:

Rodzina od strony mamy. Mama i babcia na dole.
Rodzina od strony mamy. Mama i babcia na dole. Ślub babci. Mama Tata Henryk Chmielewski Julian Tuwim Kamienica, gdzie mieszkał Tuwim i babcia...
Eternity
O mnie Eternity

Try to be Meraki, - means “to do something with soul, creativity, or love”

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura