frycz66 frycz66
785
BLOG

Radykałowie z tektury i trocin....

frycz66 frycz66 Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 31

Dziś poczytałem na salonie teksty pełne oburzenia, że nie ma porządnej kary śmierci dla kierowcy BMW który zabił rodzinę. Większością ludzi wodziły emocje, i takaż była dyskusja pod tą notką. Emocjonalna i mało wartościowa. Temat kart śmierci już w swoim życiu przedyskutowałem na wiele sposobów od czasów studenckich do obecnych. Jestem przeciw karze śmierci bo jestem katolikiem i jest napisane: nie zabijaj. I tyle... Choć czasem ręka swędzi ale cóż, trzeba się powstrzymać... Ale spójrzmy na to inaczej.

 

W Polsce coś takiego jak resocjalizacja raczej nie istnieje. Zresztą poza kilkoma krajami skandynawskimi nigdzie chyba nie istnieje. Jest oscylacja pomiędzy całkowitym upodleniem jakichś malezyjskich więzień do sterylnych katowni z pozorami resocjalizacji w USA. Kilka dni temu oglądałem film „Układ zamknięty” i tam pokazano realia polskiego więzienia chyba dość dobrze. Mocni trzymali się mocno, a delikatnego informatyka „przecwelili” prewencyjnie i „wydobywczo” na życzenie Pana Prokuratora. Gość już sobą nie będzie nigdy. Zresztą motyw „przecwelenia” był też w filmie "Lincz", opisującym samosąd we Włodowie. Czyli coś na rzeczy jednak jest.

I teraz sprawca wypadku, trafi na 12 lat do takiego więzienia. Solidarność zawodowa zadziała. Na pewno zadziała. Klawisz powie do recydywisty: podrzucić Ci telefon? Ja mogę, ale ty wiesz co masz zrobić? Tylko tak wiesz, z rozmachem.... On zabił całą rodzinę.....

I tak 12 lat.... Zwolennicy usankcjonowanej społecznie zemsty jaką jest więzienie, powinni chyba poczuć się zadowoleni. Ten człowiek już nigdy nie opuści więzienia bo z więzienia wyjdzie albo przecwelony po tysiąckroć kawałek mięsa, albo gigant zła. Tak czy inaczej nie będzie to już ten sam Mateusz S...

Co zaś się tyczy kary śmierci i w ogóle zabijania to nie jest to prosta sprawa. Nawet zwierzynę zabija się w sposób szczególny. Lepka i ciepła krew, wilgotne ciepło trzewi, kawałek złomu (gałązka czegoś zielonego do pyska), patroszenie.... Mój pierwszy mistrz i nauczyciel gdy wracałem z łowiska zawsze dzwonił i pytał: no jak? Zabiłeś?

Zabijanie to ocieranie się o magię życia i śmierci. Ale gdy przejdzie się na drugą stronę już nic nigdy nie jest tak samo. Emocjonalnie śpiewa o tym Queen w Bohemian Rapsody..

 

Mamo. Zabiłem człowieka, życie dopiero się zaczęło i już je zmarnowałem...

 

I gdy ktoś peroruje, że jest za karą śmierci to ja zawsze mu przyznaję rację, z jednym wszakże zastrzeżeniem. Jeśli jesteś za karą śmierci to musisz imiennie za tym zagłosować. Imiennie czyli: Ja Janusz Iksiński numer pesel 75121BR8951 zamieszkały tu i tam jestem za karą śmierci. I wtedy gdy sąd prawomocnym wyrokiem skarze kogoś na karę śmierci to komputer robi losowanie. Turlu turlu turlu turlu bęc! I proszę!

Oto wykona karę śmierci pesel: 75121BR8951 . Przychodzi list polecony, że trzeba się stawić w Białołęce 15 stycznia rano i nie ma to tamto, bo nawet zwolnienie lekarskie nie zwalnia. To znaczy zwalnia teraz, ale następny wyrok i tak jest „nasz” a w przypadku upartego i nieuzasadnionego uchylania się sami idziemy do paki. (Nota bene ciekawie co współwięźniowie zrobili by takiemu zwolennikowi kary śmierci który wymiękł... Nooo ciekawe..)

I teraz mój drogi entuzjasto kary śmierci Pan Instruktor pokazuje ci jak zawiązać supeł, ile ma być zwojów (3 do 5) jak go starannie namydlić, i jaki ma być luz, i gdzie ułożyć węzeł. Jak nałożyć na głowę skazańca kaptur, lub go nie nakładać gdy skazaniec sobie tego nie życzy, jak spojrzeć ostatni raz w oczy temu człowiekowi, jak sprawdzić zapadnię, i pamiętać o kuwecie pod zapadnią. Kuwecie na urynę i fekalia jakie spłyną nogawkami gdy tylko popuszczą zwieracze. No i najważniejsze – dźwignia zapadni... Czy działa sprawnie. Trzask, chrup, chwila drgawek i już... Dostajemy pisemne podziękowania od wymiaru sprawiedliwości, kawę i 4 tabliczki czekolady (jak w stacji krwiodawstwa) i mamy jeszcze cały dzień wolny od pracy. No bajka! Jeszcze można iść z dziećmi do parku.

 

I na taki układ – jesteś za karą śmierci to miej odwagę sam odebrać skazańcowi życie, to już nikt z radykałów się nie pisze.....

 

Bo co jak będzie pomyłka sądowa?

 

No właśnie, a co ma być?

Powiesz Panu Bogu, że ty tylko wykonywałeś polecenia...

Że jesteś niewinny...

Że to oni...

frycz66
O mnie frycz66

Moją pasją jest świadome, spokojne szkolenie, konsekwentna edukacja i poznawanie świata. Moją pasją jest Piękna Trębaczka, konie i magiczna telegrafia.... Moją pasją jest życie....

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka