Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki
30
BLOG

Watykan i ONZ: Ukryty sojusz dla kontroli społeczeństwa? Analiza „Ukrytej Agendy”

Gandalf Iławecki Gandalf Iławecki Polityka Obserwuj notkę 4
Czy sojusz o niespodziewanej skali kształtuje nasz świat? Nowy odcinek „Advent Media Connect” rzuca światło na powiązania Watykanu z Organizacją Narodów Zjednoczonych. Czy nauki społeczne Kościoła Katolickiego to coś więcej niż tylko przewodnictwo duchowe? Odkryj, jak te powiązania mogą wpływać na globalną politykę i twoje życie. Poznaj całą prawdę!
„Najgorszą ze zbrodni jest przejść obojętnie wobec niesprawiedliwości.” – Dante Alighieri

 W dobie, gdy zewsząd otaczają nas informacje i teorie na temat globalnych wpływów oraz ukrytych agend, szczególnie interesująca staje się najnowsza produkcja kanału „Advent Media Connect” zatytułowana „How Catholic Social Teachings Control Society – The Hidden Agenda”, wyemitowana 21 maja 2025 roku. Prezentacja ta, choć budząca kontrowersje, stawia śmiałe pytania dotyczące roli Kościoła Katolickiego i jego powiązań z międzynarodowymi organizacjami, w tym z Organizacją Narodów Zjednoczonych.

Tajemnice nauczania społecznego Kościoła: Czy kontrolują społeczeństwo?

 Prelegentka, stanowczo podkreśla, że jej intencją nie jest atakowanie Kościoła, jego doktryn czy wiernych, lecz ujawnienie konfederacji zła, która miała przeniknąć struktury kościelne. Odwołując się do fragmentu z Listu do Efezjan 6, 12 o walce ze zwierzchnościami i władzami ciemności, prelegentka wyraża obawę, że jej przesłanie może wstrząsnąć słuchaczami, apelując jednocześnie o trwanie przy Chrystusie. W modlitwie otwierającej program prosi o pomoc w pamiętaniu o pokucie i zwycięstwie, widząc w swojej wypowiedzi „zwierciadło” mające skłonić do powrotu do Słowa Bożego oraz modlitwy o prawdziwą skruchę.

 Głównym wątkiem prezentacji jest historyczna analiza dążenia do pokoju, w której prelegentka kontrastuje podejście świeckie z kościelnym. Wskazuje na powtarzający się wzorzec: po recesji ekonomicznej następuje wzrost strachu i rasizmu, co prowadzi do wojen, a te z kolei skutkują powstawaniem międzynarodowych organizacji mających zapobiegać przyszłym konfliktom. Jako przykład podaje globalną recesję lat 70. i 80. XIX wieku, która doprowadziła do Światowego Parlamentu Religii w 1883 roku, wprowadzającego do Ameryki koncepcję religii wschodnich oraz powszechnego braterstwa, a następnie do I wojny światowej i powstania Ligi Narodów. Kolejnym przykładem jest Wielki Kryzys (1929-1939), po którym nastąpiła II wojna światowa i utworzenie Organizacji Narodów Zjednoczonych, pomyślanej jako skuteczniejsza następczyni Ligi. Prelegentka zwraca uwagę, że po I wojnie światowej Watykan odzyskał władzę doczesną, a po II wojnie światowej Ameryka wyrosła na globalną potęgę, co w ocenie autorki programu doprowadziło do doświadczenia z 13 rozdziału Księgi Objawienia – aluzji do apokaliptycznej wizji wzrostu potęgi.

 Cytując artykuł z „Review and Herald”, prelegentka podkreśla ogromne ludzkie i finansowe koszty II wojny światowej, które wywołały globalne pragnienie zapobiegania przyszłym konfliktom. Prezydent Truman w swoim przemówieniu do ONZ w 1945 roku określił członków organizacji architektami lepszego świata i powierzył im przyszłość, podkreślając potrzebę uniknięcia międzynarodowego chaosu oraz egzekwowania pokoju. To, zdaniem prelegentki, napędzało nieustanne dążenie do pokoju zarówno w sferze politycznej, jak i religijnej.

 Zauważono, że po II wojnie światowej zorganizowane religie, w tym Kościół Katolicki, Protestanci i Żydzi, stały się bardziej aktywne w sprawach światowych, wyrażając swoje stanowiska w kwestiach pokoju, przegranych narodów oraz bezpieczeństwa ekonomicznego. Prelegentka interpretuje to jako początek unii między kościołem a państwem, gdzie przywódcy religijni czuli się zmuszeni do uczestnictwa w działalności politycznej.

 Przełomowym momentem miał być rok 1965, kiedy papież Paweł VI wygłosił przemówienie w ONZ, co było pierwszą wizytą papieża na ziemi amerykańskiej. Celem wizyty było wzmocnienie organizacji w obliczu wojen koreańskiej i wietnamskiej. Papież miał wówczas oświadczyć, że Kościół Katolicki od dawna pragnie dotrzeć ze swoją Ewangelią do wszystkich narodów, postrzegając ONZ jako realizację tej aspiracji. Prelegentka podkreśla, że to wydarzenie zapoczątkowało wpływy papiestwa na narody, sugerując, że ONZ znajduje się pod kontrolą Watykanu. Według jego interpretacji, od tego czasu umacnia się „potrójna unia” papiestwa, Stanów Zjednoczonych i spirytyzmu, porównując ten proces do wzrostu potęgi papiestwa od 538 roku n.e.

 W programie „Advent Media Connect” pada również informacja o oficjalnym połączeniu Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego z ONZ w 1985 roku, choć ich zaangażowanie w działania organizacji datuje się już na 1945 rok. Lider ds. publicznych i wolności religijnej w Kościele Adwentystów miał również pełnić funkcję prezesa pozarządowej organizacji humanitarnej powiązanej z ONZ. Prelegentka sugeruje, że z czasem zaangażowanie w działania ONZ doprowadziło do przyjęcia jej ideologii w ramach administracji adwentystycznej, porównując to do spotkania starożytnych Izraelitów z kobietami midianickimi – metaforycznym nawiązaniem do niebezpiecznego wpływu.

 Charakterystyczne dla przesłania papieża Pawła VI do ONZ w 1965 roku było użycie liczby mnogiej w jego wypowiedziach, co prelegentka interpretuje jako znak „boskości”. Papież miał poprzeć instytucję ONZ i powiązać ją z ambicjami jedności Kościoła Katolickiego. Opisał ONZ jako „most między narodami”, co miało odzwierciedlać duchową rolę Kościoła Katolickiego. W 1969 roku papież Paweł VI powiązał pokój z uznaniem i realizacją praw człowieka, nazywając tych, którzy dążyli do tego ideału, ludźmi dobrej woli. Prelegentka nawiązuje także do Lucis Trust oraz ich koncepcji „dobrej woli” jako uniwersalnej energii, a także do katolickiej koncepcji naturalnego prawa moralnego, zgodnie z którą moralne osądy są kształtowane przez każdego człowieka.

Źródło: How Catholic Social Teachings Control Society – The Hidden Agenda.


Materiał przedstawiony przez „Advent Media Connect” bez wątpienia prowokuje do głębszej refleksji nad wzajemnymi relacjami między władzą świecką a religijną. Analiza historycznych wydarzeń i ich interpretacja w kontekście biblijnym jest z pewnością intrygująca, choć wymaga od widza krytycznego podejścia oraz weryfikacji prezentowanych tez. Ważne jest, aby pamiętać, że każda interpretacja historii może być subiektywna i służyć określonemu celowi. Niezależnie od tego, czy zgadzamy się z wnioskami prelegentki, jej prezentacja stanowi ważny głos w debacie o transparentności i niezależności organizacji międzynarodowych oraz instytucji religijnych w dzisiejszym świecie. Ostateczny osąd pozostawiamy czytelnikowi, zachęcając do samodzielnego poszukiwania informacji i formowania własnej opinii.


| #Watykan | #ONZ | #KościółKatolicki | #nauczaniespołeczne | #kontrolaspołeczeństwa | #ukrytaagenda | #AdventMediaConnect | #historia | #polityka | #religia | #pokój | #IIwojnaświatowa | #PawełVI | #Truman | #apokalipsa | #wolnośćreligijna | #prawda | #konspiracja | #wpływ | #globalizacja |

Oprac. redaktor Gniadek


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj4 Obserwuj notkę

Łączę lokalne zakorzenienie w Górowie Iławeckim (12 km na północ od Warmii) z uniwersalnym przesłaniem związanym z ikoniczną postacią Gandalfa, ma to podkreślać zarówno symboliczny jak etyczny charakter działalności. To forma budowania mojej tożsamości, która działa aktywnie na rzecz swojej małej ojczyzny, a jednocześnie aspiruję do roli moralnego świadka obserwowanej rzeczywistości...

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (4)

Inne tematy w dziale Polityka