GPS GPS
390
BLOG

Trencz

GPS GPS Rozmaitości Obserwuj notkę 0
Człowiek jest wyraźnie nerwowy i nie wie co ma ze sobą zrobić. Ponosi go. Chętnie dałby komuś w mordę, ale przeszkadza mu długi płaszcz, który nosi. Chyba jest pijany.
Ma kumpla, któremu próbuje tłumaczyć swoją porywczość trudnym dzieciństwem. Mówi, że był sierotą. Ale miał powodzenie u kobiet. Bo jest twardy i hardy - a to dziewczyny lubią.
Widać, że mieszkał chyba w Odessie - w dzielnicy portowej. Najprawdopodobniej jest takim wschodnim kubą rozpruwaczem, który zamordował w porcie wiele prostytutek.
No i opowiada te swoje przygody dziennikarzowi, a ten najwyraźniej się go boi, chce odejść, a to Wanię (bo tak ma na imię podmiot liryczny) wkurza.
To jest piosenka o przemocy i groźbach karalnych. Ale tak subtelnie wyśpiewanych, że żaden rozgrzany sędzia III RP by Wanię za to nie skazał. To pokazuje, że bandyci potrafią być cwansi niż wymiar sprawiedliwości.
 
Grzegorz GPS Świderski

Jam od początku dzieckiem był zepsutem,
Do mamy, taty niepodobnym wręcz.
Kobiety chętnie mi czyściły buty.
Ach, Jurij, trzymaj mój wykwintny trencz!
Kobiety chętnie mi czyściły buty.
Ach, Jurij, trzymaj mój wykwintny trencz!

E7 a
G7 C A7
d a
H7 E7 a A7
d a
H7 E7 a

A propos kobiet: zawsze fajnie było.
Mówiła każda: "Waniu, męcz mnie męcz!".
Dla wielu to fatalnie się skończyło.
Ach, Jurij, trzymaj mój wykwintny trencz!
Dla wielu to fatalnie się skończyło.
Ach, Jurij, trzymaj mój wykwintny trencz!

E7 a
G7 C A7
d a
H7 E7 a A7
d a
H7 E7 a

Ja widzę: pan z niedowierzaniem patrzy,
Lecz niech pan jeszcze nie odchodzi precz,
Ja zaraz panu wszystko wytłumaczę...
Ach, Jurij, trzymaj mój wykwintny trencz!
Ja zaraz panu wszystko wytłumaczę!
Ach, Jurij, trzymaj mój wykwintny trencz!

E7 a
G7 C A7
d a
H7 E7 a A7
d a
H7 E7 a



Warchoł <- poprzednia piosenka
następna piosenka -> Dramat w ogródkach działkowych

Wspólnota celów <- poprzednia notka

 

GPS
O mnie GPS

Blo­ger, że­gla­rz, informatyk, trajk­ka­rz, sar­ma­to­li­ber­ta­ria­nin, fu­tu­ry­sta. My­ślę, po­le­mi­zu­ję, ar­gu­men­tu­ję, po­li­ty­ku­ję, fi­lo­zo­fu­ję.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości