Gubisz Ostrość Gubisz Ostrość
271
BLOG

Budowla bez 3 filarów - utrzyma się czy zawali?

Gubisz Ostrość Gubisz Ostrość Polityka Obserwuj notkę 1

Sytuacja w PIS i wykluczenie Ziobro i spółki pokazuje, że PIS nie potrzebuje mediów, by przegrać. Owszem, TVN zrobił z rozłamu aferę tysiąclecia, ale jednak odchodzą gwiazdy PIS, no i sami podsunęli temat.

Sprawa ta ma dobre i złe strony, podejdę do tego bardziej analitycznie, nie jestem sympatykiem ani psychofanem PIS, tylko jego wyborcą.

ZŁE STRONY:

Czy to wykluczenie taktyczne, czy "zasłużone" grupie Ziobrystów nie wróżę raczej sukcesu Palikota, ale raczej wyniku PJN, no chyba że będą mieli dobry program i inne magnesy przyciągające wyborców.

Poza tym - od ziobrystó nigdy nie odczepi się etykietka ludzi Kaczyńskiego. Ziobro - twardy min. sprawiedliwości, współtwórca sukcesów, ale i porażek PIS (może teraz on będzie przyczyną porażki PIS w 2007r. ?) na pewno człowiek, który ma spore ambicje, i chciał zmian w partii, nawet kosztem lidera-symbolu partii, ale też jej przekleństwa. Kurski - Nocna Zmiana, Dziadek z Wehrmachtu, bullterier - symbol tego nienawidzonego PIS w mediach, ale jakże skuteczny, dziadek Tuska dał prezydenturę śp. Lechowi Kaczyńskiemu, trudno by Kurski miał pluć do własnego gniazda, Cymański - matka oddana słuchaczka mediów Rydzyka, sam też chwalił kontrowersyjnego duchownego, a teraz?

Burza w mediach - tego się można było spodziewać, awaryjne lądowanie 767 przykryło trochę poniedziałkowy KP, ale teraz sprawa PIS jest gorąca, wiemy jakie są media, ale w PIS zabrakło chęci wyciszenia konfliktu. Mistrzowsko zrobił to Tusk, gorąca sprawa wycinania Schetyny wystygła, mimo że w środku PO jest pewnie nadal wojowniczo, może PIS chce prać brudy i nie boi się prawdy, kryjąc się za sztuczkami PR, ale w cywilizacji medialnej XXI wieku liczy się pozytywny wizerunek w mediach.

No i sam fakt wyrzucenia ziobrystów. Wyklucza się ludzi będących fundamentami PIS, zawsze będących ludźmi PIS, czy władze nie poszły za ostro? Czy to jednak osobiste decyzje JK, czy zakulisowych graczy, obawiam się, że za duży wpływ na prezesa mają klakierzy typu Hofman i Błaszczak, swą poddańczością wyrobili sporą pozycję w PIS, a nie wiem, czy mają dobry wpływ na wyniki partii. Hofman niby jest wielkim PRowcem, a wali takie teksty jak o burakach, Błaszczak gada tylko o PO i Tusku, o samych wrogach PIS. Czy PIS traci ludzi, którzy tak jak PJN są wciąż sympatykami PIS, ale nie dano im szansy na zmianę wizerunku partii, która miała dać wielką nagrodę, czyli władzę w Polsce?

DOBRE STRONY:

Myślę, że lekkie blogerskie otrzeźwienie. Wielu blogerów już wcześniej dostrzegło konieczność zmian w PIS, że wyborów nie wygra się hasłem AKCPETUJ JK TAKIM, JAKIM JEST. Chwila, ja wyborca, mam wybrać najlepszą ofertę, nie kierować się tylko hasłem PIS PARTIA PRAWDY, tylko chce wybrać najlepszą partię w kraju! Dziś takich głosów, że PIS musi się zmienić jest więcej.

Z tym się nie zgodzę, ale wielu wyraża pogląd, że PIS pozbywa się "zdrajców". Oczywiście, dziwni są ludzie, którzy tak mówią o ZZ czy wcześniej PJN, no ale może pozbycie się niepewnych osób wzmocni PIS.

A może - to manewr jak Tusk-Palikot, niby wielka nienawiść, a tak naprawdę cicha współpraca, czyli tworzymy PIS light dla centrystów, PIS dla radiomaryjnych psychofanów, wygrywamy i tworzymy koalicję. Plan o którym się wcześniej mówiło, ale czy to prawda?

CO DALEJ?

O PIS się duuużo mówi, jak zwykle, ale nic z tego nie wynika, wg. mnie - Ziobryści to nie zdrajcy, ale pochopnie się ich wyklucza, no i może PIS zapłacić za takie ruchy sporą cenę, w tej sytuacji liczę, że prawicowy plankton zacznie mi proponować lepszą ofertę, bo jestem wpierw konserwatystą i prawicowcem, a nie pisowcem.

Liczę też na dyskusję w PIS, co dalej?

 

Wiem, że piewcy postępu mają mnie za ciemnogród Bo ufam prawdzie i wierzę w dzień sądu Wieczny fanatyk, młot na czarownice Tępię lewactwo i z głupoty szydzę Wojownicy tolerancji mają mnie za faszystę Bo mam stałe poglądy ich są tylko mgliste Wiatr jest bogiem, sterem tych chorągiewek Głoszą tolerancję - reaguję gniewem Bo z tego hasła wyrobili sobie nawyk Że kłamstwa są lepsze od każdej sprawy A moralne dziwki głoszą relatywizm Bym na czerwonych więcej się nie krzywił Kochał generała, Kiszczakowi oddał honor Myślał wybiórczo, wierzył w każde słowo Które pisze gazeta organ centrolewu Ci, co donosili bronią teraz innych TW Świat puka się w czoło, jeśli mu nie wierzę W imię kłamstwa dzieli kraje na papierze Nie ustanę w walce, wciąż jestem sobą Wierzę w prawdę, honor i serbskie Kosowo Mam takie poglądy pokazują mnie palcem Mam takie poglądy, ciągle z czymś walczę Myślę inaczej, jestem jednostką wolną Na głupotę świata odpowiadam non conformo

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka