BIAŁA KSIĘGA W SPRAWIE KATASTROFY RZADOWEGO SAMOLOTU TU-154 POD LOTNISKIEM SMOLEŃSK-SIEVIERNYJ 10/04/2010 R
ROZDZIAŁ I - Przygotowanie wizyty głowy państwa oraz zaproszonych przez nią gości
Kto zajmuje się organizacją wizyty głowy państwa we współpracy w władzami państwa-gospodarza?
Jakie są procedury organizacji wizyty, ustalenia wymogów bezpieczeństwa, zapewnienia odpowiedniego zaplecza logistycznego?
Kto ustalał listę gości? Kto aprobował listę gości? Kto dokonał przydzielenia zaproszonych gości do wskazanych konkretnie środków transportu?
Jakie oficjalne dokumenty wymieniane z ambasadą rosyjską w Polsce są w posiadaniu Ministerstwa Spraw Zagranicznych?
Jak była ranga wizyty prezydenckiej (wizyta prywatna, państwowa, oficjalna)?
Kto złożył „zamówienie” w 36 spec-pułku lotnictwa wojskowego?
ROZDZIAŁ II – Procedury bezpieczeństwa, otoczenie prawne.
Jakiego typu samolotem był TU-152 według prawa międzynarodowego? Państwowym? Wojskowym? Cywilnym?
Jaka jest procedura zabezpieczania tego typu lotów przez BOR?
Czy przewidywano lotniska zapasowe, a jeśli tak, to w jakim dokumencie można znaleźć dowód takiego zabezpieczenia?
Czy w sprawie lotniska zapasowego w Mińsku istnieje dokumentacja kontaktów z Ambasadą Białorusi w Polsce bądź z innymi władzami białoruskimi?
W jakim dokumencie opisano zaplecze logistyczne w przypadku lądowania na którymś z lotnisk zapasowych?
Ilu funkcjonariuszy BOR-u zostało przydzielonych do lotu TU-154 10/04/2010, ilu dotarło na lotnisko wcześniej i jakimi środkami transportu? Ilu funkcjonariusz BOR-u zostało przydzielonych do lotnisk zapasowych i w jaki sposób dostali się na te lotniska?
Czy BOR lub jakiekolwiek inne polskie służby dokonały wizytacji lotniska w Smoleńsku pod katem jego bezpieczeństwa, zaplecza technicznego pozwalającego na ruch statków powietrznych?
Czy polskie służby mają kopie dokumentów MAK dopuszczającego lotnisko do użycia w ruchu powietrznym?
Kto wydał certyfikat dopuszczający do ruchu TU-154 po modernizacji w Samarze? Czy MAK wydawał certyfikat dopuszczający TU-154 do ruchu na czas przelotu z Samary do Warszawy?
Jakie dokumentu określają stan techniczny statku powietrznego przed wystartowaniem?
Jak wyglądała procedura w przypadku tego lotu?
Kto dokonał wyboru pilotów do obsługi lotu?
Jakie są procedury sprawdzenie stanu psychicznego i fizycznego pilotów przed lotem?
Jakie przepisy i procedury obowiązywały na pokładzie samolotu: cywilne czy wojskowe?
Jakie procedury są wdrażane po uzyskaniu informacji o awarii/katastrofie polskiego samolotu rządowego i na podstawie jakich przepisów?
Czy Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych przy Ministerstwie Infrastruktury jest organem właściwym do badania katastrofy wojskowych i państwowych statków powietrznych?
Czy Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych przy Ministerstwie Infrastruktury umiesciła katastrofę TU-154 w Rejestrze Zdarzeń Lotniczych?
Czy art 26 Konwencji chicagowskiej dotyczy wojskowych, państwowych, czy cywilnych statków powietrznych?
Czy katastrofę rządowego TU-154 bada cywilna czy wojskowa prokuratura?
W jakim zakresie lot rządowego TU-154 10/04/2010 ochraniała SKW i jakie były efekty tej ochrony?
Kto podjął decyzję o dołączeniu polskiego przedstawiciela do prac MAK-a? Na jakiej podstawie prawa międzynarodowego?
Na jakiej podstawie wszczęto polskie śledztwo w tej sprawie?
Jakie są relacje pomiędzy pracą MAK-a a śledztwem polskiej prokuratury?
Jakie są relacje pomiędzy pracą MAK-a a śledztwem rosyjskiej prokuratury?
Czy śledztwo rosyjskie prowadzi prokuratura wojskowa czy cywilna?
Jakie wnioski prawne wystosowali polscy prokuratorzy do prokuratury rosyjskiej i MAK-a?
Na jakiej podstawie w pracach MAK-a biorą udział polscy prokuratorzy, jaki mają status i z czego to wynika?
Czy są to cywilni czy wojskowi prokuratorzy?
Jakie są zależności (jeśli są) pomiędzy prokuratorami a polskim przedstawicielem przy MAK?
Zgodnie z artykułem 17 Konwencji Chicagowskiej narodowość statku powietrznego określa miejsce zarejestrowania. Kto wydał wrak samolotu TU-154 władzom rosyjskim?
Czy lotnisko w Smoleńsku podlegało w zakresie wymogów technicznych artykułowi 28 Konwencji Chicagowskiej?
A jesli nie, to z jakiego powodu?
Czy MAK ma prawo zajmowac się katastrofami wojskowych i państwowych statków powietrznych, które wydarzyły się na lotniskach wojskowych?
Czy MAK certyfikuje lotniska wojskowe i wojskowe statki powietrzne?
CDN...
Zachęcam w szystkich do wspóltworzenia księgi.
Pozdrawiam
Inne tematy w dziale Polityka