hephalump hephalump
1263
BLOG

Pożegnanie z kredytem

hephalump hephalump Kredyty Obserwuj temat Obserwuj notkę 21

Są rzeczy, z których człowiek cieszy się dwa razy.

Pierwszy raz gdy mu to dają, a drugi raz gdy wreszcie udaje się rozstać z tą rzeczą.

Tak jest w przypadku samochodu... Cieszymy się pierwszy raz po zakupie i ponownie gdy uda się go dobrze sprzedać po jakimś czasie użytkowania.

W przypadku kredytu jest podobnie. Najpierw radość i ulga. Jest... Jest za co kupić wymarzone mieszkanie, wybudować dom... I co tam jeszcze wam się marzyło.

Ale im kwota kredytu większa, im dłuższy czas spłaty, tym później większa radość gdy już się udało zamknąć tę finansową umowę z bankiem.


I ja dziś odczuwam taką drugą radość.

Radość, że oto kończy się mój związek z bankiem, który ileś lat temu udzielił mi kredytu na dokończenie budowy domu.

Radość tym większa, że od listopada 2021 do dnia dzisiejszego oprocentowanie zmieniło się z 1,93 na 6,7 %.

I dzięki Bogu nie muszę się już martwić ile jeszcze wzrośnie w tym roku.


Tak... Zdaję sobie sprawę, że nie był to drogi kredyt. Kwota też nie była duża. Ale ulgę i tak czuję.


Cóż... Jakby to powiedzieć.

Tym, którzy dziś są na początku tej drogi. Jeszcze się cieszą po tym , że kredyt dostali życzę aby cieszyli się też po jego spłacie.


Ps

Skorzystałem z możliwości wcześniejszej spłaty. Oprocentowanie na lokacie jest tak niskie, że zdecydowanie lepiej było przeznaczyć środki na szybszą spłatę kredytu. 


hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka