hephalump hephalump
1971
BLOG

Jacek Majchrowski - najbogatszy prezydent miasta w Polsce i... emeryt

hephalump hephalump Wybory Obserwuj temat Obserwuj notkę 128

Oświadczenie majątkowe Prezydenta Krakowa pana Jacka Majchrowskiego to naprawdę ciekawa broszura/lektura. Fascynuje ona nie tylko zwykłych przeglądaczy internetu (jak ja) ale też poważnych dziennikarzy. I ci poważni dziennikarze ustalili, że prezydent Majchrowski jest najbogatszym z wszystkich włodarzy polskich miast. Że w tej dziedzinie pokonał nawet słynną Hannę Gronkiewicz-Waltz z Warszawy.

https://tvn24bis.pl/pieniadze,79/oswiadczenia-majatkowe-prezydentow-miast-za-2017-rok,840891.html

Cóż wam powiem moi drodzy rodacy ze stolicy... Wasza Hanna musiała się nieźle nakombinować przy prywatyzacji mienia komunalnego, a nasz Jacek tak wszystko uczciwie z pensji prezydenta wypłacanej przez Urząd Miasta Krakowa (UMK) - 210 tys zł, coś z Krakowskiej Akademii - 159 tys, coś z UJ - 87 tys... I coś z ZUS - 95 tys. To z ZUS to taka niby emerytura.

Nie zazdroszczę panu Majchrowskiemu bo sam nie chciałbym aby mi ktoś tak majątek prześwietlał. Ale z tego co mi ZUS podsyła w perspektywach na przyszłą emeryturę to raczej nie mam szans na to by kiedykolwiek tak pobudzić wyobraźnię i emocje ewentualnych czytelników mojego oświadczenia majątkowego.

Nie znam się też specjalnie na tym jak to jest gdy człowiek mimo osiągnięcia wieku emerytalnego i przejścia na zasłużoną emeryturę decyduje się nadal pracować. Osoby, które znam i które pracują mimo już pobieranej emerytury twierdzą, że życie ich do tego przymusza. Bo zasiłek emerytalny jaki otrzymują z ZUS po prostu im nie wystarcza aby jakoś przetrwać od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca.

Może pan prezydent Majchrowski też jest pod takim przymusem? Cztery lata temu obiecywał, że to już będzie jego ostatnia kadencja. Ale chyba życie i koszty utrzymania domu o pow 647 m2 przymusiły go do złamania tej obietnicy.

Nie wiem jak to jest z tymi emeryturami bo... Znajomi, których życie naprawdę przymusiło do dorabiania na emeryturze twierdzą, że nie mogą dorobić "za dużo" bo stracą uprawnienia emerytalne.

Tylko co znaczy "za dużo" w przypadku notabli i dobrze ustawionych urzędników?

Może ktoś mi wytłumaczy czy są jakieś ograniczenia i ile można dorobić na emeryturze bo ja tego systemu już zupełnie nie pojmuję. :(



Oświadczenie majątkowe za 2017 prezydenta Jacka Majchrowskiego:

http://www.bip.krakow.pl/oswiadczenia/osw_15743.pdf


hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka