hephalump hephalump
566
BLOG

Jak długo jeszcze będziemy zależni od energii z węgla?

hephalump hephalump Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 48

Ano jeszcze długo...

I nie piszcie głupot o jakiś Niemcach, którzy zrezygnowali z górnictwa węglowego. Może z czegoś tam zrezygnowali... Może nie chce się im już szukać ludzi do pracy w kopalniach węgla kamiennego.... Może w ogóle tym co do Niemiec przyjechali nie chce się pracować.

Niemca stać na zamykanie kopalń. Jeszcze go na to stać.

Nas nie. My nie mamy nic w zamian.

Nie mamy przede wszystkim elektrowni atomowych, ani żadnych innych, które mogłyby zastąpić to co w tej chwili dają nam elektrownie węglowe. I jeszcze długo mieć nie będziemy. Na zbudowanie nowego systemu energetycznego potrzeba lat.

Zresztą myślcie co chcecie...

Ja teraz opiekuję się dwoma odwiertami za węglem w okolicach Jastrzębia-Zdroju i dla mnie ważne jest to jak głeboko zalegają pokłady węgla, które można jeszcze eksploatować.


***

A jutro jest Barbórka i mam nadzieję, że będę miał okazję napić się piwa z górnikami.

hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka