hephalump hephalump
1130
BLOG

Wojna hybrydowa z Kościołem

hephalump hephalump Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 36

Kościoła w wojnie "konwencjonalnej" pokonać się nie da. Przekonało się o tym wielu tyranów, którzy zapowiadali rychły zmierzch wiary i skuteczne, siłowe rozwiązanie kwestii wiernych oraz kapłanów.

Prześladowania nabierały na sile ale... Kościół zawsze z nich wychodził wzmocniony.

I jak tu pokonać taką siłę?


Ano należy sprawić by siła ta pokonała sama siebie.


I tu należy spojrzeć pewnej prawdzie w oczy.
Otóż znaczna część naszego społeczeństwa to wtórni poganie. Niby ochrzczeni, niby katolicy, a np. w to,że w komunii przyjmuje się prawdziwe Ciało i Krew Zbawiciela już nie wierzą. Kościół traktują jak urząd, a msza to dla nich zbiór rytuałów właściwie szamańskich. Formalnie nadal są w Kościele ale... ognia wiary już w nich nie ma. Jest natomiast głębokie przekonanie, że sami potrafią oceniać, a nawet osadzać...

I to oni staną się orężem w nowej, hybrydowej wojnie z Kościołem. Wojny medialno-informacyjnej. Wojny, do której film Sekielskich jest tylko przygotowaniem przedpola.

Dlatego coraz częściej będziemy słyszeć o różnych aferach związanych z Kościołem. O dzieciach zmuszanych do... Choćby do przyjmowania Komunii wbrew ich woli. O dzieciach prześladowanych bo nie ma hostii bezglutenowej, że nie używa się wina bezalkoholowego. O dorosłych cierpiących katusze z powodu niemożności wypisania się z listy ochrzczonych.

A Kościół będzie zachęcany do tego aby za wszystkie te zbrodnie przepraszał.

A im bardziej będzie przepraszał tym więcej będzie miał wtórnych pogan w swym ciele. To nowe pogaństwo będzie się rozwijać jak nowotwór.


hephalump
O mnie hephalump

w średnim wieku, niezbyt dynamiczny, z małego miasta przeniosłem się do dużego by w końcu uciec na wieś ;) Jeżeli przez jakiś dłuższy czas mnie nie ma to znaczy, że straszę prosiaki w lesie. kmarius[at]poczta.fm

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo