Jacek Jaworski
Jacek Jaworski
Jack Mac Lase Jack Mac Lase
3396
BLOG

Czy w Kenii są piramidy?

Jack Mac Lase Jack Mac Lase Podróże Obserwuj temat Obserwuj notkę 12

Wszyscy słyszeliśmy o piramidach w Egipcie czy Meksyku. Wiemy też o piramidach w Bośni czy Chinach. W Indonezji też mamy piramidy np. Borobudur. Ale czy ktoś słyszał o piramidach w Kenii? W czasie podróży po tym kraju, jadąc z Nanyuki do Nyahururu przez okno matatu zobaczyłem wzgórze kształtem przypominające ziemną piramidę i sfotografowałem je. Wszystkie zdjęcia, które prezentuję w tym wpisie są słabej jakości, bo robiłem je przez szybę busika telefonem komórkowym.  


image


Podobne wzgórze zobaczyłem jadąc matatu z Nyahururu do Nairobi w okolicach Gilgil, jeśli mnie pamięć nie myli.


image


Wzgórza te przypominały mi kształtem piramidy chińskie, które widziałem tylko na zdjęciach w internecie,


image


i bośniackie.


image


Oprócz piramidopodobnych tworów widziałem również wzgórz wyglądające jak kurhany. Na trasie Mombasa - Nairobi mignęło mi w oddali wzgórze wyglądające jak wielki kurchan lub piramida.


image


Za to z bliska zobaczyłem inne wzgórze wyglądem przypominające kurhany z Ukrainy.


image


A tak wygląda kurhan z Ukrainy.


image


Również na trasie Nairobi - Mombasa w pobliżu miejscowości Emali zobaczyłem coś co przypominało mi Czekoladowe Wzgórza z Bohol na Filipinach lub zmultiplikowany kopiec Wandy w Krakowie. 


image


Tak wyglądają takie wzgórza z bliska. Jak widać w jednym z nich już ktoś zaczął ryć.


image


To są Czekoladowe Wzgórza na Bohol. Ponoć unikat światowy, ale jak widać w Kenii jest to samo. 


image


A to kopiec Wandy.


image


Jeśli ktoś się zabierze za badania tych nietypowych wzgórz, to może się okazać, że jednak nie powstały naturalnie, a zostały zbudowane przez kogoś setki, jeśli nie tysiące lat temu.

Jestem Krakusem

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości