jan mak jan mak
3406
BLOG

Czy Onet to piąta kolumna? W co gra Andrzej Stankiewicz?

jan mak jan mak Media Obserwuj temat Obserwuj notkę 93

Dwa dni temu przeczytałem na portalu wpolityce.pl artykuł zatytułowany "Polska zaczyna szczepić w tempie Niemiec". Były tam wykresy dotyczące szczepień z rzetelnej i wiarygodnej strony ourworldindata.org, z których wynikało, że procent osób zaszczepionych w Polsce kształtuje się na tym samym poziomie  co w Niemczech. 


Żeby nie było mi za wesoło, i żeby nie popękały mi zajady, zajrzałem na onet.pl, gdzie z niezawodnością szwajcarsko-niemieckiego zegarka natknąłem się na krzyczący z nagłówka tytuł "Szczepienia idą jak po grudzie. Możliwy czarny scenariusz." Autor Andrzej Stankiewicz. Podtytuł "[Analiza]".

Analiza sprowadza się do oceny, że jest bardzo źle, rząd jest zupełnie nieudolny, będzie jeszcze gorzej, a tymczasem, cytuję, "jesteśmy na wojnie". OK, jeśli jesteśmy na wojnie (z czym się zgadzam), to jak określić regularną i systematyczną działalność Onetu mającą na celu sianie zupełnie oczywistych nastrojów wśród ludności? Czy nie podpada to pod określenia "szerzenie defetyzmu" i "siania paniki"?

Nie wiem, co uprawia Andrzej Stankiewicz, i za co, ale przypomina mi to ryżego gościa ze "Szklanej pułapki", który nadawał "prawdę" z samolotowej tualety... Wstyd, panie Stankiewicz!


Obiektywnie, z danych ourworldindata.org i Johns Hopkins University wynika, że Polska na tle innych krajów radzi sobie całkiem nieźle i chociaż Niemcy nas wyprzedzają, to nasz kraj wciąż radzi sobie raczej lepiej niż gorzej (sprawdzam te dane dość systematycznie). Jednakże stan polskiej służby zdrowia również we mnie budzi uzasadnione obawy. Niestety, faktem jest, że w 4 lata niewiele udało się poprawić, a afera na WUM jest smutną egzemplifikacją, że postkomuna trzyma się ciagle dobrze także w służbie zdrowia. Oczywiście warto i trzeba zwracać uwagę na wszelkie nieprawidłowości, właściwe adresować pretensje, dmuchać na zimne. Konstruktywna krytyka służy dobrej władzy! Ale w stanie wojny z koronawirusem, rąbanie takich tytułów na leadach, i to w sposób regularny, budzi i musi budzić najgorsze skojarzenia. 


P.S. Na 13 stycznia 2021 mamy to samo tempo szczepień co Niemcy: zaszczepionych 0.82 obywatela na 100. żródło: https://ourworldindata.org/covid-vaccinations

jan mak
O mnie jan mak

Zawodowo jestem matematykiem, informatykiem i logikiem. Od 1982 amatorsko zajmuję się publicystyką. Od 1992 działam też w sferze gospodarki.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura