Następny dowód na to, że podany w raporcie MAK obrót samolotu do pozycji odwróconej to podłe kłamstwo, znajduje się w dokumencie UASC z dnia 28 czerwca 2010 roku, w którym podano odczyty parametrów zapisanych w logach systemu TAWS z feralnego lotu do Smoleńska.
W pierwszej kolejności pokażę fragment zapisów parametrów lotu z raportu MAK:
Widzimy, że według komisji MAK w punkcie TAWS#38 przechył samolotu na lewe skrzydło osiąga wartość około 60 stopni (wykres ROLL LEFT). Do tego widzimy również, że MAK punkt TAWS#38 oznaczył na swych wykresach o czasie 10:41:02 (8:41:02 czasu warszawskiego)
Natomiast z dokumentu przesłanego przez Universal Avionics, dotyczącego logów zapisanych w czasie trwania alertu TAWS#38, widzimy, że wartość ROLL ANGLE w tym punkcie wynosi 0.000000 stopni:
Nie zgadza się również czas wygenerowania logu TAWS#38 8:40:59 czasu warszawskiego z tym co MAK zaznaczył na swoich wykresach 8:41:02...
Co więcej? W dokumentacji dotyczącej działania systemu TAWS możemy wyczytać, że przechylenie samolotu na któreś skrzydło w trakcie podejścia do lądowania jest sygnalizowane alarmem dźwiękowym "BANK ANGLE":
A brak takiego alertu w zapisach CVR jak i w logu TAWS#38 jest również jednoznacznym dowodem na to, że żadnej beczki nie było.
Komentarze