Fot. Paweł Kubacha
Fot. Paweł Kubacha
Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki
1410
BLOG

Ruszył program Polska Minus…

Jan Filip Libicki Jan Filip Libicki PiS Obserwuj temat Obserwuj notkę 57

A było to tak.

Najpierw przeczytałem na Salonie24, że wkurzyli się nauczyciele. Wkurzyli się, bo w ramach Polskiego Ładu dostali nową wypłatę. Kilkaset złotych mniej. Potem, także na Salonie24, pojawił się tekst, że policjanci też dostaną mniej. 

A potem zadzwonił do mnie kolega senator. Senator z PiS. A w zasadzie nie zadzwonił, tylko wysłał mi smsa. Ten sms brzmi tak: „mamy obniżkę wynagrodzenia około 1400 zł miesięcznie”. 

Oddzwoniłem. Powiedziałem mu: czemu się dziwisz? Głosowałeś za Polskim Ładem to teraz masz. Ja byłem jednym z tylko 4 senatorów, który głosował przeciwko Polskiemu Ładowi, nawet po senackich poprawkach. Ale ja głosowałem za poprawką żeby to weszło dopiero za rok – odpowiedział mi bardzo słabym głosem.

Potem rozmawiam ze znajomym dziennikarzem. Mówi mi: moja mama, nauczycielka, dostała styczniową pensję. 300 zł mniej. Tyle opisu dzisiejszych wydarzeń. 

A teraz wnioski. PiS zyskał władzę na dwie kadencje, bo ludzie poczuli w kieszeniach pieniądze. Które dał im PiS. Dziś PiS im te pieniądze zabiera. Zabiera nauczycielom i policjantom. I tak samo jak kiedyś poczuli przypływ gotówki, tak teraz tym boleśniej poczują jej stratę. Tym bardziej, że ceny wszystkiego idą w górę. Za chwilę Rada Polityki Pieniężnej podniesie stopy procentowe. To akurat słusznie, chociaż prezes Glapiński jeszcze niedawno twierdził, że tego nie będzie. A więc ktoś stracił najpierw na Polskim Ładzie, a teraz jeszcze dojdzie mu parę stówek do kredytu, jeśli ma kredyt. Tak oto ruszył wielki program PiS-u Polska Minus.

Program który, już to tu pisałem, pozbawi PiS władzy. I to jest jedyny pozytyw tego programu (https://www.salon24.pl/u/jflibicki/1177417,polski-lad-odsunie-pis-od-wladzy ). A tak naprawdę – jak mówią księgowi – ludzie się dopiero zdziwią na koniec roku. Ile stracili. 

Obok straty władzy przez PiS, ten program mam nadzieję będzie niósł ze sobą jeszcze jedną korzyść. Przekona - mam nadzieję spore grupy wyborców, nie wiem jak duże – do jednego sensownego ustroju gospodarczego. Do gospodarczego liberalizmu. 

Żeby to się wszystko stało jestem gotów stracić nawet nie 1400, a 2800 zł ze swojego uposażenia. Żeby PiS przestał rządzić, Kaczyński udał się wreszcie na zasłużoną, polityczną emeryturę, a w Polsce zapanowała wolność gospodarcza. 

Jeśli ktoś mi to zapewni to mogę stracić nawet te 2800 zł. Tylko niech mi ktoś to zapewni. I powie gdzie mam te 2800 zł mu przelewać…


Tu polityka zaczyna swój dzień: www.300polityka.pl

Poznań 2.0 – najważniejsi w jednym miejscu – bo informacja nie musi być nudna

http://miastopoznaj.pl/ 

Wielkopolski Portal Osób Niepełnosprawnych – www.pion.pl   

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka