kierdel kierdel
509
BLOG

30 lat za Murzynami

kierdel kierdel Socjologia Obserwuj temat Obserwuj notkę 3

Kiedy w latach 80. przebywałem w Stanach Zjednoczonych, na ucho opowiedziano mi taki dowcip (na ucho, bo jakiś nadgorliwiec mógłby go uznać za niepoprawny politycznie):

-  Ilu policjantów potrzeba do aresztowania Murzyna?

-  Pięciu. Jeden, żeby go aresztować, a czterech do dźwigania jego stereo.

Wyjaśniam, że wówczas wielu Afroamerykanów nosiło w dłoni lub na ramieniu wielkie i ciężkie radiomagnetofony kasetowe, tzw. boomboxy, z których leciała muzyka (zwykle hip-hop) puszczona na cały regulator. (Jak jest teraz, nie wiem, bo dawno nie byłem w USA).

image

Fotka z wikipedii


W Polsce przez długi czas mieliśmy z tym spokój. Zdarzało się, że przemknął jakiś samochód, z którego dochodziło rytmiczne bum bum bum, ale trwało to sekundę. Obecnie jednak sytuacja uległa zmianie. Jakiś czas temu wybrałem się na grilla na odkrytym publicznym terenie. Było bardzo miło aż do momentu, gdy pojawiła się grupka osobników z czymś podobnym do tego głośnika z Biedronki:

image

Ktoś to włączył, i wtedy na całą plażę ryknęły największe gwiazdy rodzimego disco polo. Przypomniały mi się czasy mego pobytu w USA, ale nie do końca, bowiem dobry amerykański hip hop jest jednak o wiele lepszy od disco polo. No ale to kwestia gustu, rzecz jasna...

Taką sytuację obserwowałem już kilkakrotnie. Możemy się więc cieszyć, że po 30 latach dogoniliśmy wreszcie Murzynów – a może nawet przegoniliśmy, bo biedronkowe głośniki są zasilane z akumulatora, więc o niebo głośniejsze niż boomboxy na baterie.

Bleee...

kierdel
O mnie kierdel

Sześć praw kierdela o dyskusjach w internecie Gdy rozum śpi, budzą się wyzwiska. Trollem się nie jest; trollem się bywa. Im mniej argumentów na poparcie jakiejś tezy, tym bardziej jest ona „oczywista”. Obiektywny tekst to taki, którego wymowa jest zgodna z własnymi poglądami. Dyskusja jest tym bardziej zawzięta, im mniej istotny jest jej temat. Trzecie prawo dynamiki Newtona w ujęciu salonowym: każdy sensowny tekst wywołuje bezsensowny krytycyzm, a stopień bezsensowności krytyki jest równy stopniowi sensowności tekstu. Tymon & Transistors - D.O.B. (feat. Jacek Lachowicz)

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo