Margot Bene
Margot Bene
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
42
BLOG

Wiersze z książki „Dzwon w pieśni” - Część XVIII

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Polityka Obserwuj notkę 1

WIERSZE Z KSIĄŻKI DZWON W PIEŚNI - część XVIII

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński


W ŚWIETLE MOJEJ KOBIETY


Po pogrzebie Mamy czterdzieści dni temu
nie wiem o czym pisać –
na wyspowiadanie nie chodzę do kościoła
nawet nie wiem co znaczy (grzech)
- jak pisałem w którymś wierszu
to jest jeden ale tylko jeden
(palę papierosy) i to wszystko -
który ksiądz da mi za to błogosławieństwo?


No mógłbym drugi dopisać -
(straszę nietoperze na papierze)
ale cóż to za grzech do jasnej cholery!


Szykuję się do wiosny bo taka wstydliwa
jakby była panną na wydanie
a przecież trzeba okna wymyć
zapuka do okna Wielkanoc i cóż z tego
jak będę sam a sałatek nie umiem
robić - ugotuję rosół i starczy...


Ale gdyby pomyśleć na co czekam
to mogę powiedzieć na czereśnie
wiem gdzie rosną i nie jest ogrodzony
to tak jakbym był właścicielem.  


04.04.2023 - Ustka
Wtorek 2:44



USŁYSZAŁEM TWÓJ GŁOS


Po pogrzebie Mamy czterdzieści jeden dni temu
nie wiem o czym pisać –
nazbierało się kurzu a sprzątać
nie zamierzam – wolę pisać wiersze
nawet o niczym są takie rewiry
zgodne bo kurz nie prowadzi dialogu
jest tępy jak szum morza.


U mnie w domu każdy zegarek ma inny czas
a niech mają wolność  po co im przeszkadzać?


Wczoraj rozmawiałem z Vincentym van Goghem
o sztuce – przypominając co powiedział Pierre Bonnard
(Sztuka nigdy nie będzie w stanie istnieć bez natury)
dlatego do tej natury spieszno nam każdego dnia
artysta czy twórca wgłębia się w jej korzenie
odtwarza to co widzi co słyszy.


Ostatnio nie chodzę nie odwiedzam grobu Mamy
bo chcę odpocząć od płaczu od łez
jestem za słaby albo zbyt wrażliwy -
ciągle mi Jej brakuje na co dzień.


05.04.2023 - Ustka
Środa 4:21



CICHA I MROCZNA


Po pogrzebie Mamy czterdzieści dwa dni temu
nie wiem o czym pisać –
pierwsze święta bez Ciebie
Wielkanoc zostanie rzeką cichą
choć ma cel gdzie dopłynąć
a mnie tęskno za Twoim wypiekiem
lubiłem jak się po kuchni krzątałaś
byłaś taka radosna.


Ela Celejewska z Sydney pisze:
(Jak będziesz za bardzo Ją wspominał
i płakał, ona nie zazna spokoju TAM.
Męczysz jej duszę... Nie rób tego,
pozwól jej odejść tam, gdzie
powinna być i gdzie będzie szczęśliwa).


Odpisałem Elżbiecie że to jest
trudne dla mnie bo matka to jak
świętość - to pierwsze słowo dziecka.
Otrzymałem kilka dni temu
Antologię poezji SŁOWA BEZSILNE
pięć wierszy mam z mottem
(Cisza pomiędzy nami) podam
tytuły: Tło zwykłych spraw -
Jest dziewczyna na łąkach - Wysoko
i czasem niżej - W ubiegłym tygodniu -
Dawno nie byłaś w moich lustrach.


To 18 antologia przez 20 lat
byłem pomysłodawcą odbudowy
środowiska literackiego w Słupsku.


Dzięki Bogu Poezja żyje!


06.04.2023 - Ustka
Czwartek 1:38



MROCZNA I CICHA


Po pogrzebie Mamy czterdzieści trzy dni temu
nie wiem o czym pisać –
dzisiaj odbieram kobietę mego życia
Margot przyjeżdża do Ustki
po dłuższym czasie nieobecności
(niech żyje Miłość)!


A na mojej Prowincji nie ma już dancingów
to ta nowa cywilizacja podana mieszkańcom
i gościom odwiedzających że tańce się nie liczą
Polska to nie Urugwaj - tam wszędzie ludzie
bawią się i ci biedniejsi kto to wymyślił
chciałoby się zapytać (tych polskich szeryfów)
niech was szlag trafi - beznadzieja i dupiasto!


A tak to siedzę w domu jestem klasycznym
domatorem czuję się bezpieczny -
czytam i piszę te moje książki.


(Dwa konie stały pod lasem,
jakby miały skrzydła - z oddali
tyle, co moje oczy widziały
szła kobieta w czarnej sukience,
a wokół jej szyi szal czerwony owinięty
- pomachała do mnie ręką).
I tak się ścierają te wiersze
jak powyższy fragment pomiędzy
zawsze pomiędzy mrocznią a ciszą.


Przyjdzie Maj pójdę na łąki
motyle malować.


07.04.2023 - Ustka
Piątek 7:57


Wiersze z książki "Dzwon w pieśni"


___________________________________________________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka