Moja Mama porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska
Moja Mama porucznik Krystyna Kurlanda - Sowińska
Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński
30
BLOG

Wiersze z książki „Dzwon w pieśni” - Część XX

Zygmunt Jan Prusiński Zygmunt Jan Prusiński Polityka Obserwuj notkę 0

WIERSZE Z KSIĄŻKI DZWON W PIEŚNI - część XX

Dział: Kultura Temat: Literatura i Historia


Zygmunt Jan Prusiński


NIE DRĄŻSZ


Po pogrzebie Mamy czterdzieści pięć dni temu
nie wiem o czym pisać –
dzisiaj byłem odwiedzić Twój grób
zapaliłem znicz ucałowałem krzyż.
Zapytałem Ciebie (jak tam w hoteliku
się czujesz) – pamiętam jak wychodząc
razem z kościoła powiedziałaś:
(chodź Zygmunt zobaczymy mój hotelik)
to było po zakupie grobu – staranna
byłaś wszystko sobie pozałatwiać
by nie obciążać swoich dzieci.


Jakbym odszedł od żywych a bardziej
z duchami się zaprzyjaźniając
to nowe uczucie we mnie jest -
nie przeczę że cmentarz stał mi się bliski.


Wczoraj spotkałem się z czterema
kumplami w parku gdzie obok był
bazar - powspominaliśmy tych
co odeszli kolejno między innymi:
Aldona Żak, Teresa Opacka, Ryszard Skiba,
Wiesław Lipiński, Leszek Bakuła, Jerzy Izdebski,
Edward Zając, Marek Lipiński, Marek Chmielewski -
ze świata Kultury i Sztuki...


Na innych nie czekam
bo tak właściwie kultury nie ma
i sztuki brakuje jak słońca...


12.04.2023 - Ustka
Środa 7:44



ALEJA BUKÓW


Po pogrzebie Mamy czterdzieści sześć dni temu
nie wiem o czym pisać –
zegar u mnie stoi i pokazuje czas 14:38
nie wiem z którego dnia a zresztą
kogo to obchodzi może małpy
lepiej postawić flaszkę przed sobą
i marzyć o niczym...


Dzisiaj Margot wyjechała z Ustki
odprowadziłem na pociąg
kilka całusów zyskałem - opłaciło się
i dziewczynie i mnie
teraz nie widać na ulicy takich scen
jest za zimno nie ma nastroju
a ja mogę całować i na lodowcach
i w piekle - taki jestem zaborczy.


Co wam powiedzieć fajnego
że słońca nie będzie bo go ukradli
- czy ja nie majaczę?


Czekam na sny a na razie idę
do baru w Alejach Buków.


13.04.2023 - Ustka
Czwartek 24:48



RZECZONY W PRZYRODZIE


Po pogrzebie Mamy czterdzieści siedem dni temu
nie wiem o czym pisać –
jestem zupełnie zagubiony epoka dla milczących
nic się nie dzieje w społeczeństwie
radość szukam po brzegach fantazji
trochę zarecytuję jaskółkom
choćby ten fragment: (Umiem zabarwić wiosnę zimą
moje wiersze są zawsze wiosenne
choć przeżywałem zwątpienie,
bolesne chwile nawet kiedy stałem przy kwiatach).


Z przyjemnością podam jeszcze jeden
fragment: (Ale to nic - wezmę gitarę jak Stachura,
usiądę pod drzewem - zapalę struny ręką
zagram dla kobiety w chmurach ostatnią pieśń
nie oglądając się za siebie).


Kto potrzebuje poety spowiedź
jego samotność jest zupełnie inna  
nie liczą się przystanki wobec czegoś
co nie ma i nie będzie - tylko noc
jest zgodna i dzień jest zgodny.


Zbliżam się z cienia
dziewczyna z łubianki truskawki
spożywa - ale mnie nie poczęstowała.


14.04.2023 - Ustka
Piątek 4:32



STAWEK UPIORÓW


Po pogrzebie Mamy czterdzieści osiem dni temu
nie wiem o czym pisać –
stawek ten jest przy torach w lesie
spędzałem tam godziny czasem trafił
się wiersz tworzyłem najczęściej w przyrodzie
jakby kopię co mnie otaczało
melancholijne podrywy tak bym nazwał.


Za rogiem odpoczywa cień budynku
schludny zabytek tylko zamknięty
a więc można byłoby dopisać
że stoją cienie w kolejce
bo to spichrz zbożowy a w nim muzeum
ale daję mu spokój odchodzę.


Przypuszczalnie obchodzi mnie
dlaczego w tym roku słońca nie ma?


Bywam żebrakiem właśnie jego
jałmużna szczerze otwarta
i po mnie to widać z twarzy
że jedynie to na słońce czekam
bo wówczas ujrzelibyście mój uśmiech.


A stawek upiorów oczekuje jakiś znaków
ja proponuję gry w brydża na pieniądze.


15.04.2023 – Ustka
Sobota 5:26


Wiersze z książki "Dzwon w pieśni"


_____________________________________________________________________________

Zobacz galerię zdjęć:

Zygmunt Jan Prusiński
Zygmunt Jan Prusiński

Zapraszam do Niezależnej Wytwórni Filmowej PROSTAK_____ http://korespondentwojenny.salon24.pl/_____ A teraz będą "chwalunki"..., co dzięki mnie utworzyłem jako animator kultury i działacz społeczny w polityce w Polsce i na Emigracji: 1967 - 1970 ...założyciel zespołu muzycznego "Chłopcy z Przedmieścia" w Otwocku; 1979 - 1981 ...został przewodniczącym Klubu Młodych Pisarzy przy ZLP w Słupsku; 1982 - 1985 ...kolporter pism emigracyjnych w Wiedniu; 1987 ...wydał dwa zeszyty literackie - wiersze pt. "Słowo" i "Oaza Polska" w Monachium wydawnictwo: Niezależny Związek Pisarzy Polskich "Feniks"; 1988 - 1990 ...wiedeński korespondent "Orła Białego" w Londynie; 1990 - 1994 ...założyciel i przewodniczący Korespondencyjnego Klubu Pisarzy Polskich "Metafora" i Polskiego Centrum Haiku a także pomysłodawca "Wiedeńskiej Nagrody Literackiej im. Marka Hłaski" oparty z plonu konkursu na prozę i poezję - zorganizował dwie edycje konkursu literackiego w Wiedniu; 1997 - 1998 ...członek Ruchu Odbudowy Polski - przewodniczący Komisji Rewizyjnej ROP w Słupsku; 1998 - 1999 ...korespondent radia City w Słupsku; 1999 - 2003 ...założyciel i przewodniczący Polskiej Partii Biednych na Pomorzu; 1999 - 2003 ...założyciel i sędzia Słupskiego Sądu Społecznego w Słupsku; 2000 - 2009 ...założyciel i prezes Stowarzyszenia "Biały Blues Poezji" w Ustce; 2001 - 2009 ...założyciel środowiska literackiego w Starostwie Powiatowym w Słupsku; 2001 ...wydał tomik wierszy pt. "W krainie żebraków słyszę bluesa" - ZLP Słupsk; 2004 - 2005 ...korespondent radia "Supermova" w Londynie; 2005 - 2007 ...redaktor gazety internetowej "Karuzela Polska"; 2005 - 2009 ...korespondent międzynarodowej gazety "Afery Prawa a Bezprawie" w Irlandii z siedzibą w Sanoku. ____Odpowiadam swoim podpisem - Zygmunt Jan Prusiński Ustka. 23 Grudnia 2009 r.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka