http://www.meczennicy.pelplin.pl/?a=1&id=50&tekst=151
http://www.meczennicy.pelplin.pl/?a=1&id=50&tekst=151
Momotoro Momotoro
185
BLOG

Leon Więckiewicz - Sługa Boży

Momotoro Momotoro Religia Obserwuj temat Obserwuj notkę 0

Ks. Leon Więckiewicz urodził się 26 maja 1914 w Petersburgu.
W 1932 roku wstąpił do zgromadzenia Księży Misjonarzy. Święcenia kapłańskie przyjął w 1941 roku. Pracę duszpasterską podjął w Warszawie.
Po wybuchu II wojny światowej został aresztowany 3 grudnia 1943 roku za oddanie ostatniej posługi skazańcom i modlitwę nad ich zwłokami. Uwięziony na Pawiaku trafił następnie do hitlerowskiego obozu koncentracyjnego w Gross-Rosen (30 marca 1944), gdzie 4 grudnia 1944 umarł z wycieńczenia.
Zapamiętano go jako niestrudzonego spowiednika i pocieszyciela więźniów, którym wielokroć ratował życie.
Jest jednym z 122 Sług Bożych wobec których 17 września 2003 roku rozpoczął się, proces beatyfikacyjny drugiej grupy męczenników z okresu II wojny światowej.
Został uwieczniony w gronie męczenników na nowych witrażach kościoła Zakopane-Olcza.

za: http://www.pz.lap.pl/?id=news&pokaz=newsa&news_id=521

 

Momotoro
O mnie Momotoro

Najcześciej mówią mi Wodek. Nie jest to błąd, że nie napisałem "ł". Trudno inaczej zdrobnić imię Wodzisław:). Urodziłem się kilka dni przed zakończeniem stanu wojennego. Z lat 80' nic szczególnego nie pamiętam, a z 90' szkołę podstawową i kawałek technikum. Dojrzewanie i studia to już poprzednia dekada. Po 10 kwietnia 2010 roku zmieniło się bardzo wiele nie tylko do okoła mnie, ale także i we mnie.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Społeczeństwo