Lapacz Much Lapacz Much
169
BLOG

Jak Włodzimierz Karpiński europosłem został

Lapacz Much Lapacz Much Polityka zagraniczna Obserwuj temat Obserwuj notkę 8
Wkrótce po ostatnich wyborach ukazała się wiadomość, że Włodzimierz Karpiński niespodziewanie został europosłem, co będzie się wiązało z uzyskaniem immunitetu i wyjściem z aresztu. Czy ta informacja była jakimś zaskoczeniem?

Tak, dla mnie była.  I dla większości osób, interesujących się polityką także.  Ale czy była zaskoczeniem dla pana Karpińskiego?  No, nie żartujmy.  Przecież wiedział, jak wypadł w wyborach do europarlamentu w 2019.  Wiedział, że Riad Haidar, który w tamtych wyborach był wyżej na liście rezerwowej zmarł.  Z kolei Joanna Mucha, też wyżej na liście rezerwowej, była ostatnio bardzo aktywna politycznie, przechodząc do partii Hołowni i można było oczekiwać, że dostanie tam wysokie, biorące miejsce.

W tej sytuacji, gdyby w wyborach parlamentarnych z sukcesem wystartował europoseł Krzysztof Hetman, na zwolnione po nim miejsce mógłby wejść Karpiński.  Nazwisko Hetmana ledwo obiło mi się o uszy, kojarzyłem też, że jest z PSL.  No to sprawdzam w wikipedii.  W 2011 dostał się do Sejmu, ale odmówił złożenia ślubowania.  W 2014 i 2019 dostał się do europarlamentu.  Widać, tam mu się do tej pory bardziej podobało, nawet domyślam się dlaczego.  A teraz zapragnął po raz pierwszy zostać posłem do Sejmu, rezygnując z wyższej pensji.  Dostał miejsce numer 2 na liście Trzeciej Drogi w lubelskim, tuż za panią Muchą i tuż za nią został sklasyfikowany, zdobywając mandat.

Ciekawe byłoby teraz cofnąć się parę miesięcy wstecz i prześledzić proces tworzenia się listy wyborczej.  A może jakiś dziennikarz popyta pana posła dlaczego podjął taką decyzję?


Lapacz Much
O mnie Lapacz Much

W języku polskim dorosłe osoby nieznajome zwracają się do siebie Pan/Pani. Przynajmniej na moim blogu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka