leniuch102 leniuch102
97
BLOG

Całkiem "eko"

leniuch102 leniuch102 Technologie Obserwuj notkę 4

Befsztyk może być surowy, średni lub wypieczony. Dla mnie. Dla wielu innych befsztyk po pierwsze jest koszer lub halal, albo też nie. Ten pierwszy jest smaczny tym drugim się krztuszą i zwracają.
Spoko. Jaka religia taka dieta, w ich przypadku bez sensu, zapraszam do mojej, na dzieńdobry serwujemy schabowego, befsztyki zaś dzielimy na świeże i te do kubła.
Współczesne ruchy parareligijne też chętnie sięgają po "halal", nazywając ją po nowemu "eko" . Weźmy kwestę emisji dwutlenku węgla. Niby prosta sprawa, atom węgla i dwa atomy tlenu, dla fizyka nierozróżnialne, ale nie dla ekologów. CO2 z drzew skamieniałych w węgiel - najgorsze zło. CO2 z drzew świeżo ściętych - na ogół eko, czyli spoko. Jeżeli ścinał je brodaty ekolog w ramach unijnego grantu "Energia Odnawialna" - supereko. Jeżeli ścinał je pisowski leśniczy - równie złe jak CO2 z kopalni a może i gorsze.
Nowa religia ma też swoje tajemnice. Wielką tajemnicą jest np. co powstaje w wyniku spalania "błękitnego paliwa" z rury Nordstream. My wiemy co i ekolodzy też wiedzą co, ale za skarby świata nie powiedzą tego na głos, bo Gazprom cofnie finansowanie.
Anyway, tuż przed świętami skończył mi się w piecu olej, dla niepoznaki nazwany… no właśnie, ekoterm plus. Nie tak całkiem bez sensu, bo spalany jest w piecu certyfikowanym na ogrzewanie alpejskich kurortów. Grzeję, panie, jak Szwajcar. Ale wyszło tak, że w same święta olej się skończył, a w święta oleju nie wożą. Dowiozą po Nowym Roku. Przestawiłem się w związku z tym na ogrzewanie kominkiem. Drzewo kominkowe w porównaniu z ekotermem nie kosztuje nic, topowy piec na olej kosztował mnie 10 tysi, kominek z castodramy - 800 pln.
Kominek sprawność ma dramatycznie niską, dymi jak pancernik Potiomkin, ale jest 100% eko w sensie CO2, z paragrafu o energii odnawialnej. Stałem się bardziej eko niżbym się cały obłożył panelami, a o ileż taniej.
Niech to tłumaczy, kto rozum ma, jak mawiał pan Pasek.

leniuch102
O mnie leniuch102

treści "osobiste": https://leniuch.home.blog/

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Technologie