Nowy prom na LNG to Aurora Botnia, jego właścicielem jest fińska spółka armatorska Waseline. Przedsiębiorstwo stoczniowe Rauma Marine Constructions z Finlandii poinformowało, że statek właśnie zakończył próby morskie, co otwiera drogę do rozpoczęcia jego eksploatacji.
Data pierwszego rejsu nowego statku pomiędzy miastami w Finlandii i Szwecji jeszcze nie jest znana, ale prawdopodobnie nastąpi to jeszcze w czerwcu, ponieważ samorządom miast Vaasa i Umea zależy na jak najszybszym uruchomieniu połączenia. Początkowo planowano, że nastąpi to jeszcze wcześniej – harmonogram umowy na budowę statku Aurora Botnia przewidywał, że zostanie on dostarczony przez stocznię w maju br. – jednak pandemia Covid-19 pokrzyżowała te plany i przedsięwzięcie nieznacznie się przedłużyło.
Statek Aurora Botnia jest wyposażony w napęd hybrydowy firmy Wartsila. Podstawowym paliwem jest w nim skroplony gaz ziemny LNG, ale podczas wchodzenia i wychodzenia z portów, statek będzie napędzany energią elektryczną z akumulatorów, co do zera zredukuje emisję dwutlenku węgla i zanieczyszczeń w portach.
Z informacji upublicznionych przez armatora Waseline wynika, że jednostka będzie zabierać na pokład 800 pasażerów. Została ona wyposażona także w linię ładunkową o długości 1 500 m, umożliwiającą transport samochodów osobowych i ciężarowych. Długość jednostki wynosi 150 m, a jej szerokość – 26 m.
Więcej wiadomości na temat LNG - lngpoland.pl.
Branżowy serwis internetowy dotyczący problematyki skroplonego gazu ziemnego LNG.
https://lngpoland.pl/
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Rozmaitości