lukasmaster lukasmaster
387
BLOG

Palikot czyli wszystkie ręce na pokład

lukasmaster lukasmaster Polityka Obserwuj notkę 8

       To już mój drugi tekst nt. Palikota i wyników jego ruchu, więc pewnie część osób pomyśli że zaczynam mieć jakąś obsesję na punkcie tej postaci, cóż niech myślą (-: Na początek nie zgadzam się z opiniami że Palikota można spokojnie zlekceważyć, nie docenienie przeciwnika to jeden z podstawowych błędów w polityce. W wielu innych krajach został już popełniony, więc jest nauczka na przyszłość, ale to jeszcze rozwinę.

    Nie mam zamiaru analizować przyczyn dla których ludzie oddali swoje głosy na RP, nie mam dokładnych danym i odpowiedź zapewne nie jest jednoznaczna. Część to zawiedzeni wyborcy PO i SLD, cześć tzw. sieroty po PRLu (ewidentny efekt wsparcia Jerzego Urbana), trochę młodzieży porwanej hasłami obyczajowej rewolucji, trochę ludzi oddających swoje głosy na Palikota pod hasłem „niech się jaja dzieją w Sejmie” (notabene z podobną argumentacją spotkałem się wśród wyborców Leppera w 2001).

    Podczas kampanii starałem się unikać wyborczych informacji, co się skutecznie udało bo i wiele umknęło mojej uwadze, to co przeczytałem i zobaczyłem nt. nowego ugrupowania budzi mój najwyższy niepokój. Pierwszą rzeczą jest poparcie jakiego udzielili panowie Jerzy Urban i Wojciech Jaruzelski. Już sam fakt że były dyktator i szef jego propagandy wspierają RP powinien uruchomić dzwonki alarmowe. Nie uruchomił co o mediach głównego nurtu dużo mówi (nie po raz pierwszy z resztą).

    Pan Palikot szedł do Sejmu także pod hasłami przyjaznego państwa i ograniczenia biurokracji. Jednak jakie było jego pierwsze hasło po wyborach? No właśnie „zdjąć krzyż”, co też dużo też mówi czym on i jego ruch ma się zamiar zajmować. Mam przekonanie graniczące z pewnością że ton RP obok samego szefa nadawać będą Pan Poseł Robert Biedroń, tak ciągle ćwiczę okazywanie szacunku nowym przedstawicielom władzy (-:, pani Nowicka, Andrzej Rozenek (felietonista u Urbana), poseł Grodzka (bojowniczka o prawa transseksualistów), Roman Kotliński (były ksiądz, red. nacz. Faktów i Mitów i działacz Racji Polskiej Lewicy).

     W wielu krajach Europy tego typu ruchy też pojawiały się na scenie politycznej w latach 70 – tych, najczęściej organizowali je uczestnicy tzw. rewolucji 1968. Też były traktowane jak niegroźne dziwactwa i folklor, tyle że dziś wiele krajów Europy funkcjonuję na ich modłę (Szwecja, Norwegia, Holandia, Belgia, Francja, Niemcy, w dużej mierze Hiszpania i Dania). Dlatego też powtarzam to co napisałem na początku nie lekceważmy Palikota, potraktujmy to zagrożenie poważnie.

     Palikot to dziś dominujący na europejskiej lewicy nurt. Silnie ateistyczny, forsujący multikulturalizm, posunięty do granic absurdu pacyfizm, rozdający przywileje mniejszościom i dający największym radykałom spośród nich prawo do powiedzenia wszystkiego bez żadnych konsekwencji. Po drugiej stronie barykady mamy ludzi głoszących konieczność powrotu do tradycji chrześcijaństwa (z poszanowaniem praw religijnych i światopoglądowych innych, ale bez narzucania woli mniejszości większości), cywilizacji łacińskiej, silnej armii, czy równości wszystkich a nie przywilejów dla mniejszości.  Na szczęście to stanowisko po woli zyskuje zwolenników, bo z górą 2 dekady dominowała jedna lewicowo – laicka wizja polityki i społeczeństwa. Ta wizja dziś jest wszędzie w mediach, edukacji, nawet część kościołów zgodziła się na kapłaństwo kobiet czy homoseksualistów.

     Jeszcze kilka dni temu myślałem że ów spór będzie dotyczył Polski za najbliżej kilka lat, obstawiałem 10 lub nawet więcej. Pojawienie się RP sprawiło że właśnie się on rozpoczyna, tak teraz AD 2011. Patrząc do czego ów prąd doprowadził wiele krajów w Europie, czyli do karykatury tego czym kiedyś były. Lub pisząc mocniej za Orianą Fallaci do plugawości , tchórzostwa, schamienia i nieróbstwa, nie mam wątpliwości ową ideologię trzeba powstrzymać. Jeszcze teraz gdy jest relatywnie słaba. Dlatego też, choć nie jest to partia z do końca z mojej bajki (o czym pisałem)i uważam że potrzebuje poważnej powyborczej refleksji, w obecnej sytuacji wszyscy przeciwnicy lewicowo – laickiej wizji Europy i Polski, powinni poprzeć PIS. Jest to formacja daleka od doskonałości ale przynajmniej przeciwna tej samo destrukcyjnej  żeby nie powiedzieć samobójczej wizji.

lukasmaster
O mnie lukasmaster

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka