ARCHITEKTURA i URBANISTYKA
FORMA ARCHITEKTONICZNA POWINNA MIEĆ DUSZĘ I CIAŁO KONSTRUKCYJNE A PODSTAWĄ URBANISTYKI POWINNA BYĆ PRZEDE WSZYSTKIM FUNKCJONALNOŚĆ.
7 obserwujących
44 notki
53k odsłony
413 odsłon

1000projektów 100powodów by powstało 10największych obiektów w ścisłym centrum Warszawy

Widok2 perspektywiczny zabudowy MPZP koncepcja bryłowa
Widok2 perspektywiczny zabudowy MPZP koncepcja bryłowa
Wykop Skomentuj

image


Dalej rozmawiamy o STREFIE MEGA INWESTYCJI tj. kwartale E.Plater,Marszałkowska,Jerozolimskie,Świętokrzyska. 

Jakie są te powody by powstała nowa zabudowa ścisłego centrum wokół PKiN, a nie rewitalizacje,sprzątanie,pudrowanie,odmalowywanie słowem konserwowanie starego-nowego tak ABY BYŁO, JAK BYŁO czyli kult nicości ze swym dominującym "pajacem" na środku ? Dlaczego mamy to zmienić? Ponieważ . . . :

1. Niska zabudowa odpowiadająca skali ŚCIANY WSCHODNIEJ.(wys.ok 30-70-100m max)

a) Pierzeja zachodnia ulicy Marszałkowskiej w klasterze PKiN ,to najbardziej oczekiwana pierzeja w Warszawie jako wypełnienie tej ulicy.

b) Budynki  w tej pierzei swoją skalą kontynuowałyby skalę zabudowy po stronie ŚCIANY WSCHODNIEJ.Byłyby to odpowiedniki wież mieszkalnych Ściany Wschodniej takich jak : przedwojenny Prudential ,Novotel-FORUM czy nowy UNIVERSAL - Widok-tower aktualnie budowany...itp

c)Ze względu na rozdrobnienie własnościowe działek w tym obszarze powstałaby tam różnorodność obiektów .Różne funkcje sprzyjałyby ciekawej zabudowie tej pierzei a jednocześnie w sposób sukcesywny i naturalny wypełniałyby z czasem całą bogatą pierzeję zachodnią ulicy Marszałkowskiej.

d) Różnorodna zabudowa jak i jej skala skutecznie zasłoniłaby widok od Marszałkowskiej na PKiN pozostawiając mu należną oś widokową od/na ul.Złotej.

2. Najwyższy proponowany budynek w WARSZAWIE - ok.400m  Wieża ORŁA BIAŁEGO .Największa dominanta w mieście.

a) Skala obiektu nawiązałaby równorzędny kontakt ze skalą PKiN niwelując jego dominację w mieście z poziomu ulic miasta.

b) Budynek ten również w skyline Warszawa niweluje mono-dominację PKiN ."Uczestniczyłby" w tworzeniu GRUPY najwyższych wież w mieście jako DOMINANTY GRUPOWEJ (o innych wieżowcach w następnych punktach)

c) Niweluje konotację komunistyczną ( polityczną ) PKiN  w Warszawie, poprzez zaproponowanie innej politycznej formy wraz z pozostałymi najwyższymi obiektami.( o których dalej)Nastąpiłoby rozbicie SYMBOLIKI na wiele nurtów polityki w tym miejscu. Do tej pory dominowała jedynie słuszna opcja polityczna w symbolice PKiN.

d) Byłby budynkiem funkcjonalnie przeznaczonym na polskie firmy i instytucje wyraźnie podkreślając narodową formą w treści przekazu dla świata , iż interes i sprawy polskie nad Wisłą są najważniejsze.(swoistego rodzaju metafora architekturą)

e) Symbol polskości w Warszawie wyrażony nie tylko formą ale i skalą.

f) Obiekt przy najważniejszym placu w Warszawie jako najlepiej widoczny z tego placu (komponujący ten plac!)

g) Prestiżowa lokalizacja w ścisłym centrum w sąsiedztwie Łuku Triumfalnego, Statui Chrystusa, placu Jana Pawła II...to element w harmonijnej zabudowie kształtującej ducha i treść miasta.

h) Wieża widoczna ze wszystkich stron miasta przejmująca rolę punktu panoramicznego/orientacyjnego po PKiN na mapie Warszawy.(mimo wszystko jednak jako grupa dominant)

3. Zespół obiektów turystycznych w PARKU PÓŁNOCNYM .Wieża- ok.350m. Parter oranżeria,wystawy,ekspozycje....ok 30m  + pawilon na osi parkowej północ-południe.

a) WIEŻA PANORAMA WARSZAWY - typowa wieża widokowa z szybkimi windami jakich wiele na całym świecie tak jak w Toronto, Seatle, Berlinie ...etc

b) Najmniej politycznie odbierane obiekty tego obszaru, służące wyłącznie rozrywce,turystyce i kulturze Warszawy.

c) Wieża jako dominanta w grupie pięciu największych wież w mieście dodatkowo rozbijająca tzw.politykę wokół PKiN.

d) Najwspanialsza technologicznie, wieża na świecie z betonu sprężonego i szkła panoramicznego.


4. DWORZEC AUTOBUSOWY względnie KOLEJOWY - CENTRALNY wys.ok.30m -hala obsługi i zajezdnie ,zatoki wyspy...etc ( * OPCJONALNIE W TYM MIEJSCU MOŻNA ROZWIĄZAĆ PARKING WIELOPOZIOMOWY -CENTRALNY)

a) Rozwiązanie dopełniające komunikację MZK,MZA,PKS,w ogromnym założeniu centrum ścisłego.

b) W tak dużym centrum rozbudowana obsługa komunikacyjna będzie niezbędna (w tym autobusowa hala łącząca linie podmiejskie i krajowe autobusowe)Obecnie brakowało takiej cywilizowanej formy dworca mimo iż formalnie autobusy tam mają już swoją "placówkę"

c) Obecnie występuje deficyt na sprawnie działający dworzec podziemno-naziemny czyli kolej-autobus. Obiekt ten miałby na celu integrację tych systemów komunikacji.

d) HALA dworcowa jest dobrym wypełnieniem dla zachodniej pierzei nowego PLACU CENTRALNEGO - nazwanego roboczo Jana Pawła II.

e) Hala dworca może być tematem konkursu architektonicznego na piękny jej wygląd i korespondowanie z kamienicami przedwojennymi jak i PKiN . Przede wszystkim chodzi tu o pełną wizję rozwiązania komunikacji autobusowej w tym miejscu i na nowych warunkach/kryteriach projektowych.

 5) PARKING WIELOPOZIOMOWY z centrum handlowo-usługowym na dole i wieżami na różnorodne funkcje biurowo/bankowo/mieszkalne. Wys. ok 30-40 m na dole i ok.100m wieże.(?) temat rozwojowy!}

Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Rozmaitości