J.a-kobieta J.a-kobieta
1312
BLOG

Pod wysokim napięciem

J.a-kobieta J.a-kobieta Energetyka Obserwuj temat Obserwuj notkę 43

Z ciekawości zajrzałam na portal wysokienapiecie.pl, ponieważ na Twitter zainteresowała mnie mapka, która pokazuje jak kształtują się ceny energii elektrycznej w Europie i co ma na nie wpływ.

Nie dość, że cena energii jest u nas najwyższa, to w dodatku nie integrujemy się z Europą, co bez wątpienia ma wpływ na cenę. Polityka energetyczna nie istnieje i jak w innych branżach odbijamy się od ściany do ściany.

"W Europie Środkowej największym outsiderem jest Polska, z najwyższą ceną prądu w regionie. Drugim niezintegrowanym krajem jest Wielka Brytania. Zarówno na giełdach w Londynie jak i Warszawie ceny prądu nie tylko są najmniej powiązane z resztą Europy, ale i najwyższe. W sobotni poranek cena prądu w Wielkiej Brytanii przekraczała 285 zł, a w Polsce 303 zł i była najwyższa w całej Unii Europejskiej."

image 

W oczekiwaniu na noworoczne podwyżki cen energii nie mam złudzeń, że stanie się ona dobrem luksusowym, a wiele firm nie wytrzyma takiego obciążenia i pójdzie z torbami. Oj, coś mi się wydaje, że po nowym roku obudzimy się w niekomfortowej sytuacji. Mamy najniższe zarobki i najwyższe ceny. Czy tak być musi? 

J.a-kobieta
O mnie J.a-kobieta

Dla mnie życie jest czymś najlepszym, co mogło mi się przytrafić kiedykolwiek 

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Gospodarka