marekpolandia2 marekpolandia2
298
BLOG

Zastęp

marekpolandia2 marekpolandia2 Rozmaitości Obserwuj notkę 1

Analizując hebrajskie teksty Starego Testamentu wielokrotnie  rzucałem toto w kiebienie matry, bowiem dochodziłem do wniosku, że mam do czynienia z opisem jakiejś wojennej gry komputerowej. Sądziłem nawet, że ktoś zrobił nam jakiś kiepski żart nazywając tę bazgraninę Pismem Świętym. W miarę upływu czasu  gromadziłem coraz więcej informacji, w związku z czym i moja świadomość  rosła. Jak się okazuje, kluczem do zrozumienia tegoż świata, a co za tym idzie zawartości  ST  jest dosłownie wszystko, czego człek tu doświadcza.


Pisałem już , że jako dziecko lubiłem bawić się w wojnę. Chyba nie tylko ja, skoro często z moimi rówieśnikami zabawialiśmy się w ten sposób. Przypomniało mi się właśnie , że zdarzały się między nami rozmaite swary , w związku z  ustaleniem  -  kto będzie ROZKAZYWAĆ. Jak pamiętam, do rozkazywania wszyscyśmy byli chętni, w związku z czym i rozkazywać nie bardzo było komu, przeto zabawa  w wojsko  zwykle kończyła się, nim zdążyła się zacząć. Gdy w wyniku obserwacji tego świata stwierdziłem , że bytujemy we wnętrzu wirtualnego namiotu, który jest niczym innym jak elektromagnetycznym silnikiem graficznym stosowanym w grach komputerowych, wszystko stało się jasne;

Lb21,14
14 Dlatego powiedziane jest w księdze "Wojen Pana" :


Przypis w BT;  Lb 21, 14 - Księga ta, zawierająca opisy epickie, zaginęła.

Jeśli Księga zaginęła, to skąd wiadomo jakie treści w niej się znajdują?

Księga Wojen Jahwe (również: Księga Wojen Pana) – jedna z wielu starożytnych ksiąg, na które powołuje się Biblia. Nie zachowała się do współczesnych czasów lub jeszcze nie została znaleziona.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ksi%C4%99ga_Wojen_Jahwe


Bóg Jahwe,  twórca elektromagnetycznego namiotu i ulepionego z komponentów ziemi człowieka, którego zaopatrzył w programowalną duszę,  jest  zatem miłośnikiem wojennych gierek, stąd  też i  wyznawana przez niego zasada DZIEL I RZĄDŹ , jak na prawdziwego boga wojny przystało,  trwa w najlepsze; 

Ares (gr. Ἄρης Árēs, łac. Mars) – w mitologii greckiej bóg wojny, syn Zeusa i Hery. Jego odpowiednikiem w mitologii rzymskiej jest Mars
https://pl.wikipedia.org/wiki/Ares_(mitologia)


Jarri (również Jarra) – bóg wojny i zarazy z terenu Anatolii.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jarri

Jarowit    – zachodniosłowiański bóg wojny, czczony w Wołogoszczy i Hobolinie[2].

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jarowit


Jak nietrudno się domyślić, powyższe imiona należy dołączyć do PANTEONU imion wiekuistego JHWH.
 
Entuzjastą gier komputerowych nigdy  nie byłem, nie jestem i przenigdy nie będę, bowiem  do niczego mnie toto nie potrzebne. Jako pięćdziesięciolatek  z wojennych zabaw już wyrosłem, lecz jak widzę bóg Jehowa z osiągnięciem dorosłości ma niebywałe problemy, choć sporo starszy ode mnie jest,  stąd i dalej swą elaktromagnetyczną ramotę uskutecznia;


Rdz2,1
1 W ten sposób zostały ukończone niebo i ziemia oraz wszystkie jej zastępy [stworzeń].- BT


H6635  צבא  - zastępy

O jakich zastępach mowa w tym wersecie? 



image


Jak widzimy, ZASTĘPY JHWH to jego armia, która niezbędna jest do WŁADZY sprawowania. Aby sprawować władzę nad światem, potrzeba armii urzędników, armii milicjantów, armii żołnierzy, armii handlarzy itd.

Gry komputerowe mają to do siebie, że trzeba je AKTUALIZOWAĆ, albowiem bez  udoskonalania stają się nudne. Pozwolę sobie przeto  dokonać aktualizacji gry zainicjowanej przez Jehowę, choć informatykiem nie jestem.  W jej algorytmy ingerować nie zamierzam, a  jeno zaktualizować menu  SŁOWEM  od naszego Ojca pochodzącym . Korzystając ze słownika synonimów, pod hasłem ARMIA znajdziemy między innymi co następuje;

wojsko  , labirynt , zastęp , łobuzeria  , szajka ,  chuligaństwo  , bezład  ,sfora itd.

Dzięki synonimom, rozumiemy teraz lepiej,  co oznacza biblijny zwrot -  ZASTĘPY  JHWH. Z powyższych synonimów  znaczenie  słowa LABIRYNT  już  opisałem, przeto zajmiemy się jeno słowem BEZŁAD, albowiem wielu internetowych twórców gada, że bytujemy  w jakimś kołchozie, co to ni ładu ni składu żadnego  odnaleźć w nim nie sposób;


Jerzy Tomaszek - życie w kołchozie
https://www.youtube.com/watch?v=DyfX-W-KZN0


Sen o Życiu i Żarciu - Kołchoz XXI wieku
https://www.youtube.com/watch?v=GPr6hbbIIi8

Kołchoz kurde - W&R Soviet Republic S02E04
https://www.youtube.com/watch?v=DXwWs5bJPL4


Jak rozeznaliśmy, słowo BEZŁAD jest synonimem od słowa ARMIA pochodzącym. Czy słowo BEZŁAD posiada jakieś synonimy?  Ano posiada i to bardzo wiele, zatem do zaktualizowania menu  gry JHWH wybiorę  jeden z nich, pasujący do wszystkich biblijnych wersetów, w których użyto słowa H6635  צבא  - zastępy  

Synonimy dla słowa BEZŁAD;


image

 https://synonim.net/synonim/bez%C5%82ad



Do wybranych losowo wersetów ze słowem H6635  צבא , które przetłumaczono jako ZASTĘP , podstawię teraz  jego AKTUALIZACJĘ, czyli słowo KOŁCHOZ;


image



Wj6,26
26 Oto są ci, Aaron i Mojżesz, do których właśnie rzekł Jahwe: «Wyprowadźcie synów Izraela z Egiptu według ich KOŁCHOZÓW».

Lb2,3
3 Od wschodu rozbije obóz Juda, stosownie do oddziałów swoich KOŁCHOZÓW, a wodzem synów Judy będzie Nachszon, syn Amminadaba.


Joz5,14
14 A on odpowiedział: «Nie, gdyż jestem wodzem KOŁCHOZÓW Jahwe i właśnie przybyłem». Wtedy Jozue upadł twarzą na ziemię, oddał mu pokłon i rzekł do niego: «Co rozkazuje mój pan swemu słudze?»

1Sm1,3
3 Corocznie człowiek ten udawał się z miasta swego do Szilo, aby oddać pokłon i złożyć ofiarę dla Pana KOŁCHOZÓW. Byli tam dwaj synowie Helego2: Chofni i Pinchas - kapłani Pana.


2Sm5,10
10 Dawid stawał się coraz potężniejszy, bo Jahwe, Bóg KOŁCHOZÓW , był z nim.

1Krl18,15
15 Na to Eliasz odpowiedział: «Na życie Pana KOŁCHOZÓW, któremu służę, zaprawdę dziś mu się ukażę».


Ps84,13
13 Panie  KOŁCHOZÓW,  szczęśliwy człowiek, który ufa Tobie.

Iz1,24
24 Przeto [taka jest] wyrocznia Jahwe,  Boga  KOŁCHOZÓW, Wszechwładcy Izraela; «Ach! uraduję się kosztem moich wrogów, pomszczę się na mych nieprzyjaciołach.

Jr6,9
9 To mówi Pan KOŁCHOZÓW: «Zbieraj starannie, jak przy winobraniu, resztę Izraela! Jak dokonujący winobrania wyciągaj rękę ku gałązkom winorośli!»

Jr42,18
18 To bowiem mówi Pan KOŁCHOZÓW, Bóg Izraela: Tak jak się rozpętał mój gniew i oburzenie na mieszkańców Jerozolimy, tak się rozpęta mój gniew przeciw wam, którzy chcecie się udać do Egiptu. Staniecie się przedmiotem złorzeczenia, zgrozy, przekleństwa i obelgi, a miejsca tego już więcej nie ujrzycie.


Ez38,7
7 Zbrój się i bądź w pogotowiu, ty i wszystkie twe KOŁCHOZY, które wokół ciebie się zebrały, będziecie na moje usługi.

Dn8,13
13 I usłyszałem, że gdy jeden ze świętych  mówił, a drugi święty zapytał tego, który mówił: "Jak długo [potrwa] widzenie: wieczna ofiara, zgubna nieprawość, przybytek i podeptane KOŁCHOZY?"

Oz12,6
6 Jahwe jest Bogiem KOŁCHOZÓW, Pan jest imieniem, które wspominał.


Am4,13
13 On to jest, który tworzy góry i stwarza wichry, myśli ludzkie poznaje,
wywołuje jutrzenkę i ciemność, stąpa po wyżynach ziemi. Jahwe, Bóg KOŁCHOZÓW, jest imię Jego.

Mi4,4
4 lecz każdy będzie siadywał pod swą winoroślą  i pod swym drzewem figowym;
i nie będzie tego, kto by niepokoił, bo usta Pana KOŁCHOZÓW przemówiły.

Na3,5
5 «Oto Ja przeciw tobie! - wyrocznia Pana KOŁCHOZÓW! - i podniosę twe szaty na oblicze twoje, i ukażę narodom twą nagość, a królestwom - twą sromotę .

Ha2,13
13 7 Czyż nie jest to wolą Pana  KOŁCHOZÓW , że ludy dla ognia pracują i darmo się trudzą narody?
 
So2,9
9 Dlatego: Na moje życie - wyrocznia Pana KOŁCHOZÓW  Boga Izraela: Moab będzie jak Sodoma, a synowie Ammona jak Gomora: ziemią pokrzyw, usypiskiem  soli i pustynią na wieki. Reszta ludu mego ich złupi, a pozostali z mego narodu przejmą ich posiadłości.

Ag1,9
9 Wyglądaliście wiele, a oto macie mało, a kiedy [i to niewiele] znieśliście do domu, Ja to rozproszyłem. Dlaczego tak się dzieje? - wyrocznia Pana KOŁCHOZÓW: Z powodu mego domu, który leży w gruzach, podczas gdy każdy z was pilnie się troszczy o swój własny dom.
 
Za1,12
12 Wtedy anioł Pana  zapytał tymi słowami: «Panie KOŁCHOZÓW, czy długo jeszcze nie przebaczysz Jerozolimie i miastom Judy, na które gniewasz się już lat siedemdziesiąt?»7

Ml1,13
 13 Powiadacie też: Cóż to za umęczenie! - i tak pogardzacie nim, mówi Pan KOŁCHOZÓW, a przynosicie zwierzę skażone: chrome i chore - i składacie na ofiarę. Czy mam to przyjąć z upodobaniem z ręki waszej? - pyta Pan.


Mam wrażenie, że to co ważnego miałem  do powiedzenia odnośnie Pisma Świętego zostało już  na moich blogach opisane, a nawet niektóre aspekty  na YT pokazane. Jednakowoż jakiś czas temu zainicjowałem kolejnego bloga  sam nie rozumiejąc po co i na co. Skoro tak się stało, to  chyba wypadałoby coś na nim nabazgrać. Powiem szczerze, że obnażania nieprawości  zainicjowanych przez JHWH mam dosyć, stąd też i pisać o tym raczej już nie będę. To co napisałem dotychczas wystarczy, aby zrozumieć dlaczego i gdzie się znajdujemy. Z przeprowadzonych analiz wynika jasno, że prawdziwego OJCA, który jest miłością jak najbardziej posiadamy, stąd też obawiać niczego  nikt z nas  się nie musi,  tak jak nasze ziemskie dzieci nie muszą obawiać się nas samych, którzy  na obraz OJCA zostaliśmy uczynieni.

Religia przyzwyczaiła nas do zupełnie czego innego - strach, piekło, kara itd. Wszystko o czym naucza religia jest prawdą dla osób przebywających w  narracji ducha JHWH. Ci którzy bogu Izraela za opiekę i zbawienie podziękowali, od strachu zostali uwolnieni, i jakoś przestępczość nie wzrosła, co dowodzi PRAWDZIE, że ludzie bytujący tu w duchu naszego Ojca, nie potrzebują  mieć nad sobą  jakiegoś bata czy stróża, coby uczciwie bytunku w świecie JHWH dokonać.


P.S.

Kogo z państwa moja pisanina obchodzi, zapraszam na kolejnego bloga, choć  w tym momencie nie mam pojęcia czy będę miał o czym na nim pisać...

https://www.salon24.pl/u/marekpolandia3/


marekpolandia2



  miłośnik Biblii.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Rozmaitości