BICO BICO
42
BLOG

POWSTANIE

BICO BICO Powstanie Warszawskie Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Władysław Broniewski

               ***

Ujazdowskiej już nie ma Alei,

Została Golgota męstwa.

Ja wykreślam Aleję Nadziei

i Most Zwycięstwa.


Ja nie jestem urbanistą, specem

od ustawiania cegły,

ale moje słowa dolecą

do Niepodległej.


Ockną się martwe ulice,

spojrzą milcząc:

Wolska, Krakowskie,

Waliców, Krucza, Wilcza,


skrwawiony łeb Żoliborza

padnie na tors Śródmieścia,

upiory szepną: "Może?

Wreszcie!...",


zarąbany wstanie Mokotów,

Praga, wielokroć krwawa,

nieugięte Wola z Ochotą...

Wreszcie: z orlim skrzydeł łopotem

zmartwychpowstanie WARSZAWA!

Źródło: Almanach Powstańczy 1944.






BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura