BICO BICO
24
BLOG

POWSTANIE

BICO BICO Powstanie Warszawskie Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

OCALONY

Mam dwadzieścia cztery lata

ocalałem

prowadzony na rżeć.

To są nazwy puste i jednoznaczne:

człowiek i zwierzę

miłość i nienawiść

wróg i przyjaciel

ciemność i światło.

Człowieka tak się zabija jak zwierzę

widziałem:

furgony porąbanych ludzi

którzy nie zostaną zbawieni.

Pojęcia są tylko wyrazami:

cnota i występek

prawda i kłamstwo

piękno i brzydota

męstwo i tchórzostwo. [...]

Jednako waży cnota i występek

widziałem:

człowieka który był jeden

występny i cnotliwy. [...]

Szukam nauczyciela i mistrza

niech przywróci mi wzrok, słuch i mowę

niech jeszcze raz nazwie rzeczy i pojęcia 

niech oddzieli światło od ciemności.

Mam dwadzieścia cztery lata

ocalałem

prowadzony na rzeź.

Tadeusz Różewicz

Autor broszury "Echa leśne" "Satyr" [Tadeusz Różewicz], prosi czytelników "Czynu Zbrojnego" , aby ewentualne ofiary, składane dotąd na jego konto, przekazywać na pomoc dla uchodźców z Warszawy. "Czyn Zbrojny", 20 X

Źródło: Almanach Powstańczy 1944.

BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura