BICO BICO
42
BLOG

POWSTANIE

BICO BICO Powstanie Warszawskie Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

Przedziwna wędrówka

W ciemnościach, poprzez domy i ruiny, wzdłuż ulicy Krochmalnej, rozpocząłem prawdziwą wędrówkę. Szedłem bardzo powoli, nieustannie nadsłuchując. Byłem w miejscach, gdzie nie słyszymy i nie widzimy przechodziłem obok szepczących ludzi. Rozmawiałem z osobami, których nie mogłem dojrzeć z powodu ciemności. Spotkałem młodych chłopców, których rodzice ukrywali się w pobliżu. Pewna kobieta ofiarowała mi złoto za zabranie jej ze sobą. Dopiero o świcie znalazłem się w domu, który przymusowo opuściłem przed pięcioma tygodniami. Tutaj zamierzam zostać dłużej. Relacja Jana Gadalińskiego, "robinsona"

Australijska armia zbawienia przekazała 2500 kompletów ubrań na pomoc Warszawie i obiecała zwiększyć swój wysiłek w tym kierunku. "Wiadomości Radiowe AK".

Źródło: Almanach Powstańczy 1944.

BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura