BICO BICO
60
BLOG

POWSTANIE

BICO BICO Powstanie Warszawskie Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

W sprzedaży ukazują się nowe abonamenty tramwajowe Miejskich Zakładów Komunikacyjnych w Warszawie - w kształcie prostokątnym.

Dzisiaj płacę ja

"Za bilet proszę" - usłyszałam nad uchem. Otrzeźwiałam natychmiast. Przede mną stał konduktor, ze szczypcami do przecinania biletów w ręce. - Przepraszam pana, jestem bez pieniędzy. - Zaczerwieniłam się, bo ludzi na nas patrzyli. - Dziś wypuścili mnie z Pawiaka - dodałam ciszej. Konduktor obrzucił mnie badawczym spojrzeniem, ale nie zdążył jakoś zareagować, śpiewak z czapką w ręce, w której już brzęczało trochę srebrnego bilonu, wkroczył w akcję: - Dzisiaj ja za tę panią płacę! - Wyjął dwie monety z czapki. - Szefie, daj pan tej pani bilecik! - uśmiechnął się do mnie serdecznie i pełniejszym głosem podjął przerwany utwór:

                                                                                         Siekiera, motyka, wódka, alasz,

                                                                                         przegra wojnę głupi malarz.

                                                                                         Siekiera, motyka, piłka, gwóźdź

                                                                                         przegrał wojnę już, już, już!

Relacja Aliny Janowskiej - Zabłockiej.

Źródło: Almanach Powstańczy 1944.

                                                                     

BICO
O mnie BICO

Interesuję sie działalnością polskiego wymiaru sprawiedliwości, szczególnie władzą sądowniczą, a także orzecznictwem Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Kultura