Alexander Shatov
Alexander Shatov
MarketNews MarketNews
78
BLOG

WhatsUpp stał się marką numer jeden wśród konsumentów

MarketNews MarketNews Gospodarka Obserwuj notkę 1
WhatsUpp to najważniejsza marka naszych potrzeb osobistych. Amazon jest drugi, a ceniony jest za ułatwianie nam zarządzania finansami osobistymi.

Meaningful Brands to badanie Havas, w którym agencja od 15 lat sprawdza jak marki wpływają na nasze życie pod względem produktowych funkcjonalności, dobrobytu konsumenta i kontrybucji do społeczeństwa. 

Od pierwszej edycji badania w 2009 r. Meaningful Brands pozostaje pierwszym globalnym raportem badającym związek między brandami a naszym well-being. Głównym wnioskiem płynącym z najnowszej fali tego globalnego badania są narodziny konsumenta „ekonom-JA”. Nie oznacza to, że przestaliśmy przejmować się tak zasadniczymi wartościami jak środowisko i sprawiedliwość społeczna – wręcz oczekujemy od marek, aby w tym temacie zrobiły więcej. 

- Za najbardziej meaningful brand na świecie tym razem uznana została marka WhatsUpp - mówi w rozmowie z MarketNews24 Adam Biegalski, strateg w Havas Media Network. – Stało się tak, ponieważ konsumenci w czasach kryzysu zwracają uwagę na te marki, które odpowiadają na ich personalne, osobiste potrzeby. WhatsUpp podobnie jak Google, które też znalazło się bardzo wysoko w naszym raporcie, są znane jako ułatwiacze codzienności.

Tegoroczna edycja raportu wykazała rosnące znaczenie benefitów personalnych, czyli tych odpowiedzialnych za osobistą relację z marką i realizację potrzeb psychologicznych konsumenta. 

W czasach coraz to nowszych wyzwań, braku stabilności i rosnących kosztów życia uwagę szczególnie zwraca się na atrybuty typu: marka ułatwia mi życie, sprawia, że czuję się żywy, pomaga mi wyrazić siebie. 

- Wysoką pozycje w rankingu zajmują marki modowe i sportowe, takie jak Nike i Adidas, które inspirują do działania i czujemy się pobudzeni - dodaje ekspert Havas Media Network. – Natomiast ze względu na poczucie braku stabilności gospodarczej docenione zostały te marki, które pomagają nam zarządzać finansami, stąd drugie miejsce ecommercowego giganta jakim jest Amazon, który ustępuje w rankingu tylko WhatsUpp. 

Badanie meaningful Brands posługuje się unikatową, zastrzeżoną prawnie miarą siły marki – Meaningful Brands Index. Dzięki temu możliwe jest policzenie na ile dany brand ma dla konsumentów znaczenie, pozwala także zidentyfikować obszary, w które można zaangażować konsumenta. Marki, które są oceniane jako meaningful osiągają o wiele wyższe wyniki w intencji zakupu.


Udostępnij Udostępnij Lubię to! Skomentuj1 Obserwuj notkę
MarketNews
O mnie MarketNews

W MarketNews24 codziennie emitujemy depesze z najważniejszymi informacjami z rynku, które można obejrzeć, przeczytać i usłyszeć. Pracuje dla nas zespół doświadczonych reporterów i dziennikarzy.

Nowości od blogera

Komentarze

Pokaż komentarze (1)

Inne tematy w dziale Gospodarka