Michał Jaworski Michał Jaworski
664
BLOG

Prawo według Kaczyńskiego

Michał Jaworski Michał Jaworski Prawo Obserwuj temat Obserwuj notkę 48

Kiedy zmieniono ustwę o Prokuratorze Generalnym napisałem "Wprawdzie orzeczenie winy pozostanie w rękach sądów, ale uniewinnienie faktycznie spocznie w rękach  członka rządu."

Obecnie ustawami o KRS i SN PiS usuwa ten pierwszy mankament.

Czy można mieć wątpliwości, że po zmianach oddających decyzję, kto i  gdzie będzie sędzią w ręce członka rządu i rządzącej większości wyroki będą zapadały w siedzibach PiS?

Ja nie mam a co więcej - nie mam również wątpliwości, że wyselekcjonowani dzisiaj sędziowie i prokuratorzy w przyszłości z entuzjazmem będą skazywać dzisiejszych pisowskich notabli. Zmieni się tylko adres, pod którym faktycznie będą zapadały wyroki.

Przewiduję, że dla przeciętnego obywatela nieprędko stanie się to bezpośrednio dokuczliwe. W PRL większość wyroków była sprawiedliwa. Coś jednak sprawiało, że PRL nie rozwijał się tak szybko jak Europa Zachodnia.

Jeżeli dzisiaj ktoś uważa ze tym czymś był fakt, że zamiast Gierka czy Jaruzelskiego pierwszym sekretarzem nie był Jarosław Kaczyński to ja jestem pewien, że ten ktoś znajdzie się w pierwszym szeregu domagających się skazania Kaczyńskiego i słusznie, bo to jego Kaczyński dzisiaj mami i oszukuje.

Ja wiem, że PiS oszukuje. Gdyby jedynym obszarem,  w którym PiS oszukuje był Smoleńsk, Kaczyński już dawno zarządziłby rezygnację z niego, ale tyle samo, co film podkomisji smoleńskiej pokazany 10.04 są pewnie warte kolejne komunikaty GUS. 

Bardzo były fizyk teoretyk, do 1982 pracownik naukowy. Autor referatu na I Konferencji Smoleńskiej. Dzisiaj sam zdziwiony, skąd w tym temacie i miejscu się znalazł. Archiwalne notki: http://mjaworski50.blogspot.com/ Odznaczony Krzyżem Wolności i Solidarności ale też podejrzany o przynależność do niedorżniętej watahy współpracowników gestapo.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka