16 obserwujących
533 notki
495k odsłon
373 odsłony

Bzdury fizyków o niszczeniu kadłuba Tu-154 w Smoleńsku przez drzewa 1.2

Wykop Skomentuj

   Zadziwiające, sprzeczne z fizyką rozczłonkowanie  samolotu Tu-154  w Smoleńsku klakierzy MAK  , w tym bardzo były fizyk  Michał Jaworski  - tłumaczyli m.in tym , że na wrakowisku  przed  upadkiem samolotu rosły liczne drzewa i krzaki i to one w znacznym  stopniu- oprócz zderzenia  z podłożem - spowodowały , że  kadłub Tu-154 był aż tak rozdrobniony.


upiera się przy tym  cała  grupa klakierów MAK , na czele z ich guru naukowym, profesorem Pawłem Artymowiczem z University of Toronto.

  Oto typowe bzdety wygłoszone przez  zasłużonego w propagandzie  członka tej grupy , nudna teorię:

Nikt nie twierdził że destrukcja kadłuba PLF101 w Smoleńsku jest wynikiem kolizji z (jednym) pniem drzewa. Ocena stanu zachowanych elementów spodniej części kadłuba pozwala na ocenę, że nic takiego nie miało miejsca. Za to w miejscu kolizji z glebą rosło WIELE mniejszych drzew i krzaków które wraz z oporami stawianymi przez rytą glebę odpowiedzialne są za daleko idącą dekompozycję górnej części kadłuba.

Dla laików taki  opis wygłoszony z wielka pewnością siebie brzmi przekonująco.

Tylko że- to totalna  bzdura.

-Skąd to wiadomo ?

 ze zdarzeń rzeczywistych , z katastrof  w których samoloty zderzały się z drzewami - które  były większe i było ich wiecej  niż pierwotnie na wrakowisku  w Smoleńsku ,a kadłub nie ulegał takiej destrukcji- zniszczenie , uszkodzenia były  znacznie , znacznie mniejsze.

image

Ten samolot - Tu-134 lądował  awaryjnie w lesie; spadł  na gęsty  las o wysokości  drzew 22-23 m; to spore, grube  drzewa.

- Czy  kadłub  został poszatkowany ?

- Nie - oto opis stanu kadłuba po katastrofie:

uwaga(  stan jak wyżej  na zdjęciu - to stan kadłuba po pożarze , który  w znacznym stopniu strawił  fragmenty kadłuba; bezpośrednio  po upadku  sytuacja  była  taka:

Kadłub był mocna poharatany, ale  odcinki kadłuba  były  w  całym obwodzie ( kadłub rozpadł się na 3  części  -klasyka  katastrof  o małej energii); kadłub w  części przedniej był  w całości  -drzwi wejściowe się zaklinowały , wybuchł pożar  a pasażerowie ewakuowali się przez drzwi  służbowe przedniego luku bagażowego  wejście  do  kabiny  i  przełom kadłuba  powstały przy zderzeniu. Uratowały się  34 osoby. Wskutek zderzenia  i pożaru  zginęły 52 osoby.


Ci klakierzy  MAK  wciskają opinii publicznej kłamstwa  jakoby to drzewka i krzaczki  tak rozdrobniły kadłub  Tu-154.

Posuną sie do dowolnego kłamstwa byleby wspierać  narracje MAK.


https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%A1%D1%8B%D0%BA%D1%82%D1%8B%D0%B2%D0%BA%D0%B0%D1%80%D0%BE%D0%BC

https://www.salon24.pl/u/niegracz/911558,fizyka-katastrof-co-moga-zrobic-z-kadlubem-duze-drzewa-tu-154-smolensk

Dodatek:

Propagandzista , ignorant nudna-teoria popełnił obszerny  tekst w którym  warte odnotowania - za  głupote jest jedno zdanie:

 W Smoleńsku mamy do czynienia z dziko, nieregularnie, rosnącymi drzewami różnej wielkości.

*****************

Głąb nie skonstatował tylko jednego:  że na  pozostałych , nawet  tych większych fragmentach  kadłuba Tu-154  brak śladów zderzania  z drzewami..

np.  centropłat który wg Laska sunął  ok 100m, musiał by  takie  ślady   wgnieceń mieć..

a nie ma:

image





Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka