16 obserwujących
557 notek
514k odsłon
497 odsłon

Fizyka katastrof: - Co mogą zrobic z kadłubem duże drzewa ? Tu-154 Smoleńsk

Wykop Skomentuj5

Bardzo  były  fizyk teoretyk Michał Jaworski twierdzi, że przeszkoda na drodze sunącego po ziemi samolotu  Tu-154  w Smoleńsku
w postaci grubego pnia drzewa rozkawałkowała  ten że  kadłub na drobne kawałeczki.
- Jaki  w rzeczywistości  byłby  skutek takiego zderzenia  obrazuje poniższe zdjęcie z katastrofy  samolotu  CRJ  Air  Canada
www.bst-tsb.gc.ca/eng/rapports-reports/aviation/1997/a97h0011/a97h0011.pdf

image

Pień drzewa  zniszczy  kadłub tylko na szerokość swej średnicy.

image

Dla  porównania: wg  fizyka - Michała Jaworskiego  takie zniszczenia w dużym stopniu są skutkiem zderzenia z drzewem (pniakiem , półmetrowej  grubości)

Cytuję :  "Wzorem innych badaczy uniezależnionych od dowodów, Ziółkowski nie wspomina, że za fragmentem na górnym obrazku znajduje się krater. Nie spełnia wprawdzie norm biniendologii teoretycznej i stosowanej - nie jest szeroki na 50 m,  długi na ponad 100m oraz głęboki, ale jest i mniej więcej pasuje do szerokości kadłuba, a w jego środku jest półmetrowej grubości pniak.
Losy fragmentu na dolnym obrazku mogły być różne. Dach z pewnością został starty o grunt, bo jest to blacha o grubości bodajże 1,2mm. Potem ten fragment mógł się toczyć, mógł zostać potrącony przez centropłat, który znalazł się dalej na wrakowisku."

Te opinię  wspiera znany salonowy  ignorant i  tuba    MAK - nudna-teria:

Nikt nie twierdził że destrukcja kadłuba PLF101 w Smoleńsku jest wynikiem kolizji z (jednym) pniem drzewa. Ocena stanu zachowanych elementów spodniej części kadłuba pozwala na ocenę, że nic takiego nie miało miejsca. Za to w miejscu kolizji z glebą rosło WIELE mniejszych drzew i krzaków które wraz z oporami stawianymi przez rytą glebę odpowiedzialne są za daleko idącą dekompozycję górnej części kadłuba.

Ów ignorant posunął się do   sformułowania jeszcze bardziej  bezczelnej i bzdurnej opinii  jakoby tomałe  drzewka i krzaczki mogły tak rozdrobnić kadłub Tu-154.  Poniżej  podaje jeden z bardzo wielu przykładów z katastrof  , że nawet duże drzewa nie są  w stanie  rozczłonkować kadłub na  drobne  fragmenty- przy zderzeniu o małej energii  a do takich  wg narracji MAK/Laska   należy  przypadek samolotu Tu-154 w  Smoleńsku.


---------------------------------------------------------------------------------------------------


Katastrofa  Tu-134:   na pokładzie wybuchł pożar  na  wysokości przelotowej;  nie dawało się go ugasić i  kabina była zadymiona,  samolot  ekstremalnie zniżył się i kapitan podjął  decyzje o  lądowaniu na las o wysokości drzew  23-25 m ( to duże  drzewa)

http://www.airdisaster.ru/database.php?id=72

В 10:27:10 КВС произвел посадку на лес прямо перед собой, не подготовив самолет и пассажиров к аварийной эвакуации. В процессе приземления в 75 км с азимутом 228° от а/д Сыктывкар (61°12’ СШ, 49°49’ ВД) с МК=60° на густой смешанный лес с высотой деревьев 23-25 м самолет сталкивался с деревьями на протяжении 195 м до места первого касания земли. При столкновениях с деревьями происходило разрушение конструкции самолета. При этом погиб штурман, не покинувший в нарушение РЛЭ свое рабочее место перед выполнением вынужденной посадки. Через 25 м после столкновения с землей произошло отделение обоих консолей крыла. Самолет остановился в 340 м от места первого касания верхушек деревьев. Фюзеляж разрушился на три части – в районе 26-28 и 53-54 шпангоутов. Хвостовая часть развернулась на 20-30° от оси самолета и опрокинулась влево с упором на горизонтальный стабилизатор. Возник наземный пожар. Входная дверь оказалась заклиненной при деформации фюзеляжа. Пассажиры эвакуировались через служебную дверь переднего багажного отделения, форточки пилотской кабины и разлом фюзеляжа самостоятельно, так как бортпроводники занимались эвакуацией КВС, второго пилота и бортмеханика (который вскоре скончался от травм). 52 пассажира, в том числе 7 детей, погибли (по заключению судебно-медицинской экспертизы часть из них погибла от отравления продуктами горения). Остальные 34 пассажира и 4 члена экипажа получили ранения. Самолет частично сгорел в наземном пожаре.

 Samolot - zanim uderzył o podłoże-kosił drzewa na odcinku 195 m ; skrzydła odpadły dopiero 25 m od  miejsca   zderzenia samolotu z podłożem.

 Kadłub był mocna poharatany, ale  odcinki kadłuba  były  w  całym obwodzie ( kadłub rozpadł się na 3  części  -klasyka  katastrof  o małej energii); kadłub w  części przedniej był  w całości  -drzwi wejściowe się zaklinowały , wybuchł pożar  a pasażerowie ewakuowali się przez drzwi  służbowe przedniego luku bagażowego  wejście  do  kabiny  i  przełom kadłuba  powstały przy zderzeniu. Uratowały się  34 osoby. Wskutek zderzenia  i pożaru  zginęły 52 osoby.


image



Takie wyrwanie   fragmentu  konstrukcji nie mogło  być skutkiem ani zderzenia z drzewem ani  zderzenia samolotu  z podłożem -zderzenia klasyfikowanego słusznie przez dra Laska jako zderzenie  o małej energii.

Choćby  ten obrazek jednoznacznie  pokazuje, że  narracja MAK/Laska  wg ich raportów-jest kłamstwem.




Zdjęcie 1 z opracowania:

http://orka.sejm.gov.pl/ZespolSmolenskMedia.nsf/files/ZSMK-9YUDXD/$File/Zi%C3%B3%C5%82kowski,%20Opinia%20o%20Za%C5%82_2.4%20do%20Opinii%20beg%C5%82ych%20%20w%20spr%20Po_%C5%9Al_54_10.pdf


Wykop Skomentuj5
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka