quwerty quwerty
695
BLOG

Fizyka katastrof: - Co mogą zrobic z kadłubem duże drzewa ? Tu-154 Smoleńsk

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 5

Bardzo  były  fizyk teoretyk Michał Jaworski twierdzi, że przeszkoda na drodze sunącego po ziemi samolotu  Tu-154  w Smoleńsku
w postaci grubego pnia drzewa rozkawałkowała  ten że  kadłub na drobne kawałeczki.
- Jaki  w rzeczywistości  byłby  skutek takiego zderzenia  obrazuje poniższe zdjęcie z katastrofy  samolotu  CRJ  Air  Canada
www.bst-tsb.gc.ca/eng/rapports-reports/aviation/1997/a97h0011/a97h0011.pdf

image

Pień drzewa  zniszczy  kadłub tylko na szerokość swej średnicy.

image

Dla  porównania: wg  fizyka - Michała Jaworskiego  takie zniszczenia w dużym stopniu są skutkiem zderzenia z drzewem (pniakiem , półmetrowej  grubości)

Cytuję :  "Wzorem innych badaczy uniezależnionych od dowodów, Ziółkowski nie wspomina, że za fragmentem na górnym obrazku znajduje się krater. Nie spełnia wprawdzie norm biniendologii teoretycznej i stosowanej - nie jest szeroki na 50 m,  długi na ponad 100m oraz głęboki, ale jest i mniej więcej pasuje do szerokości kadłuba, a w jego środku jest półmetrowej grubości pniak.
Losy fragmentu na dolnym obrazku mogły być różne. Dach z pewnością został starty o grunt, bo jest to blacha o grubości bodajże 1,2mm. Potem ten fragment mógł się toczyć, mógł zostać potrącony przez centropłat, który znalazł się dalej na wrakowisku."

Te opinię  wspiera znany salonowy  ignorant i  tuba    MAK - nudna-teria:

Nikt nie twierdził że destrukcja kadłuba PLF101 w Smoleńsku jest wynikiem kolizji z (jednym) pniem drzewa. Ocena stanu zachowanych elementów spodniej części kadłuba pozwala na ocenę, że nic takiego nie miało miejsca. Za to w miejscu kolizji z glebą rosło WIELE mniejszych drzew i krzaków które wraz z oporami stawianymi przez rytą glebę odpowiedzialne są za daleko idącą dekompozycję górnej części kadłuba.

Ów ignorant posunął się do   sformułowania jeszcze bardziej  bezczelnej i bzdurnej opinii  jakoby tomałe  drzewka i krzaczki mogły tak rozdrobnić kadłub Tu-154.  Poniżej  podaje jeden z bardzo wielu przykładów z katastrof  , że nawet duże drzewa nie są  w stanie  rozczłonkować kadłub na  drobne  fragmenty- przy zderzeniu o małej energii  a do takich  wg narracji MAK/Laska   należy  przypadek samolotu Tu-154 w  Smoleńsku.


---------------------------------------------------------------------------------------------------


Katastrofa  Tu-134:   na pokładzie wybuchł pożar  na  wysokości przelotowej;  nie dawało się go ugasić i  kabina była zadymiona,  samolot  ekstremalnie zniżył się i kapitan podjął  decyzje o  lądowaniu na las o wysokości drzew  23-25 m ( to duże  drzewa)

http://www.airdisaster.ru/database.php?id=72

В 10:27:10 КВС произвел посадку на лес прямо перед собой, не подготовив самолет и пассажиров к аварийной эвакуации. В процессе приземления в 75 км с азимутом 228° от а/д Сыктывкар (61°12’ СШ, 49°49’ ВД) с МК=60° на густой смешанный лес с высотой деревьев 23-25 м самолет сталкивался с деревьями на протяжении 195 м до места первого касания земли. При столкновениях с деревьями происходило разрушение конструкции самолета. При этом погиб штурман, не покинувший в нарушение РЛЭ свое рабочее место перед выполнением вынужденной посадки. Через 25 м после столкновения с землей произошло отделение обоих консолей крыла. Самолет остановился в 340 м от места первого касания верхушек деревьев. Фюзеляж разрушился на три части – в районе 26-28 и 53-54 шпангоутов. Хвостовая часть развернулась на 20-30° от оси самолета и опрокинулась влево с упором на горизонтальный стабилизатор. Возник наземный пожар. Входная дверь оказалась заклиненной при деформации фюзеляжа. Пассажиры эвакуировались через служебную дверь переднего багажного отделения, форточки пилотской кабины и разлом фюзеляжа самостоятельно, так как бортпроводники занимались эвакуацией КВС, второго пилота и бортмеханика (который вскоре скончался от травм). 52 пассажира, в том числе 7 детей, погибли (по заключению судебно-медицинской экспертизы часть из них погибла от отравления продуктами горения). Остальные 34 пассажира и 4 члена экипажа получили ранения. Самолет частично сгорел в наземном пожаре.

 Samolot - zanim uderzył o podłoże-kosił drzewa na odcinku 195 m ; skrzydła odpadły dopiero 25 m od  miejsca   zderzenia samolotu z podłożem.

 Kadłub był mocna poharatany, ale  odcinki kadłuba  były  w  całym obwodzie ( kadłub rozpadł się na 3  części  -klasyka  katastrof  o małej energii); kadłub w  części przedniej był  w całości  -drzwi wejściowe się zaklinowały , wybuchł pożar  a pasażerowie ewakuowali się przez drzwi  służbowe przedniego luku bagażowego  wejście  do  kabiny  i  przełom kadłuba  powstały przy zderzeniu. Uratowały się  34 osoby. Wskutek zderzenia  i pożaru  zginęły 52 osoby.


image



Takie wyrwanie   fragmentu  konstrukcji nie mogło  być skutkiem ani zderzenia z drzewem ani  zderzenia samolotu  z podłożem -zderzenia klasyfikowanego słusznie przez dra Laska jako zderzenie  o małej energii.

Choćby  ten obrazek jednoznacznie  pokazuje, że  narracja MAK/Laska  wg ich raportów-jest kłamstwem.




Zdjęcie 1 z opracowania:

http://orka.sejm.gov.pl/ZespolSmolenskMedia.nsf/files/ZSMK-9YUDXD/$File/Zi%C3%B3%C5%82kowski,%20Opinia%20o%20Za%C5%82_2.4%20do%20Opinii%20beg%C5%82ych%20%20w%20spr%20Po_%C5%9Al_54_10.pdf


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka