16 obserwujących
557 notek
514k odsłon
380 odsłon

Rosjanie celowo ukryli rejestrator K-3-63 , który na pewno przetrwał by "katastrofę".

Wykop Skomentuj14

Aktualizacja notki 

https://www.salon24.pl/u/niegracz/992288,znikniecie-i-odnalezienie-rejestatora-k3-63-kompromituje-mak-i-komisje-laska


  Wg  raportu  MAK  skrzynki  rejestratora  K3-63 - "nie odnaleziono"...


Załącznik nr 2 (pkt 2.1) do raportu Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego :

„Na miejscu wypadku 10.04.2010 r. zostały odnalezione następujące rejestratory samolotu Tu-154M: katastroficzny MŁP-14-5, eksploatacyjny KBN-1-1, kaseta pamięci ATM-MEM15 (odnaleziona w szczątkach rejestratora ATM-QAR).
Rejestrator K3-63 nie został odnaleziony na miejscu wypadku”.

 A tymczasem  po latach  odnalazł   zauważalny, widoczny fragment  Obudowy, zamocowania  tego rejestratora  bloger  Kenam:

image

-Czyli  specjalnie  go nie szukano, nie starano się znaleźć?

Przecież ruscy wiedzieli  czego  szukać:  po katastrofie  najważniejsze  jest odnalezienie  rejestratorów.

A może  znaleźli szybko i zlikwidowali  taśmę.

.......


  Przy zderzeniu  o małej energii - jak to określił  dr  Lasek dodatkowo  - jak to określono w raporcie " zamortyzowanym przez  miękki  teren i krzaki" rejestrator zabudowany w podłodze, a więc dodatkowo chroniony - na pewno by przetrwał.


Stan zniszczenia  pokazany na zdjęciach  nie odpowiada  "zderzeniu  o małej energii"  tym bardzie,j że  ten rejestrator  był  zamontowany w podłodze ; tak więc w procesie destrukcji kadłuba podłoga  winna pozostać w najlepszym stanie a sam rejestrator  chroniony  było nie tylko przez konstrukcje podłogi ale i konstrukcję  foteli.

image



Skąd wiadomo ,że  musiałby przetrwać ?

- przede wszystkim wynika to wiedzy  z fizyki  i wytrzymałości  materiałów.

Prz tych przeciążeniach jakie  działałyby w podłodze  , w konstrukcyjnej "kieszeni: która  dodatkowo  chroni  rejestrator , przetrwał by  on w całosci, gdyż przeciażenia  były by rzędu 20 g  a siły  z nich wynikające  daleko za małe  by  istotnie uszkodzić rejestrator.


Przykład  z katastrofy  w której taki rejestrator  przetrwał bez problemu:

По данным комиссии, находящийся на высоте 9000 метров авиалайнер перешёл в крутое пикирование с левым разворотом. Он развернулся на 266°, когда на скорости 950 км/ч под углом около 70—75° и с левым креном врезался в кукурузное поле между сёлами Лиховка и Заполички Верхнеднепровского района Днепропетровской области на расстоянии 9 километров левее трассы и взорвался

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-124_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%94%D0%BD%D0%B5%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%BF%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%BC


Samolot Tu-124  zderzył się z ziemią  z prędkością 950 km/h  przy czym nastąpił  wybuch;

Однако на параметрическом регистраторе (К3-63) записи отсутствовали[2].

Stwierdzono brak zapisów na rejestratorze  K3-63.


I  drugi podobny przypadek:

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-134_%D0%BF%D0%BE%D0%B4_%D0%A7%D0%BA%D0%B0%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA%D0%B8%D0%BC


Samolot  Tu-134 podczas  lotu  próbnego  na wysokości 10 km i prędkosci  0,86 Macha  utracił sterowność  - prawdopodobnie  uszkodzenie steru przy  zbyt  gwałtownym  manewrze- i zwalił się na ziemię.
Rejestrator  K3-63 odnaleziono w szczątkach  samolotu ; zapisów nie było , gdyz nie był  załączony.





Wykop Skomentuj14
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka