quwerty quwerty
399
BLOG

Jak wylądowała rzekomo oderwana na brzozie końcówka skrzydła ? Nie wiadomo.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 5


image

http://www.plar.pl/NewsImg/101/101-1303.pdf


Końcówka  skrzydła  została znaleziono za ulicą  Gubienki , w  kępie  drzewek.


image

Żółtą  linią  przerywaną  zaznaczyłem  hipotetyczny  tor lotu  końcówki  - raz  w rzucie  na ziemię, dwa:  tylko orientacyjne zaznaczenie toru lotu w powietrzu-  wg jednej z wersji końcówka  urwała przewody  , stąd winna była  na tym odcinku być  na tej wysokości. Tor lotu jest prawie  prostopadły do ulicy  Gubienki a  równolegle do niej  szła  linia energetyczna ze słupami, stąd   taki  winien być kierunek  lotu końcówki skrzydła.

..Jednak-  na drodze  lotu  końcówki  o długości ponad 6 m   są drzewa, gałęzie i brak  śladów  botanice, co w zasadzie  wyklucza narrację  MAK/Laska.

image


Cz.II

Ciekawa obserwacja z cytowanego opracowania:

  Ponieważ końcówkę skrzydła znaleziono 111 m za brzozą, co odpowiada właśnie 1,5 s ruchu z prędkością 75 m/s, oznaczałoby to, iż upadła ona na ziemię praktycznie pionowo w dół (z odchyleniem na północ).  Pamiętajmy  jednak,  iż  analizując  lot  końcówki należałoby uwzględnić fakt, że przed uderzeniem w ziemię mogła  się  ona  dostać  w  strumień  gazów  wylotowych  z silników.

 Rzeczywiście, jak by to mogło wyglądać ???

Np. tak

image


 Skoro tak, to dotychczasowe obliczenia  toru  lotu, np. wykonane przez  prof. Artymowicza- nadają się do kosza.


Cz.III

Wake  turbulence:

Hipotetyczny  lot końcówki  zakłóciłyby  potężne turbulencje po przelocie  samolotu (  oprócz samego ciągu silników dokładają się do nich oderwane strugi powietrza z opływu  kadłuba i skrzydeł)

image

- Jak duże są to siły ?

- Tak wielkie , że potrafią zakłocić lot i zwalić na   ziemię nawet spory , kolejny  samolot zniżający się  w pobliżu  trajektorii  poprzedzającego- nawet minutę czy dwie  po...

On 30 May 1972 Delta Air Lines flight 9570, a DC-9 narrow-body jetliner, crashed at the Greater Southwest International Airport in Fort Worth, Texas, while performing touch-and-go landings behind a much-larger DC-10 widebody.

The DC-9, which was landing behind the heavy DC-10, started to roll uncontrollably on short-final approach and struck the runway with its right wing, destroying the aircraft and killing the four people aboard. Investigators said wake vortex turbulence from the DC-10 caused the crash, and as a result the FAA created new rules for minimum following separation from large aircraft.

Np.  w 1972 roku  zniżający się do lądowania  samolot  DC-9 zaczął w pewnym momencie przechylać się w sposób niekontrolowany i spadł na pas  , samolot został zniszczony a 4 osoby zgineły; samolot lądował tuz po   większym  DC-10 , wpadł w obszar turbulencji wywołany jego przelotem.

https://www.intelligent-aerospace.com/commercial/article/16542531/the-unseen-airport-killer-nasa-works-to-mitigate-the-potentially-deadly-effects-of-wake-vortex-turbulence






Uzupełnienie  na podstawie  nowych  zdjęć:


image

Końcówka  wg  oficjalnej  wersji  leciała  "  w głąb zdjęcia  pod skosem w prawo"

-jak widać  szybko  powycinano  drzewka  , które  mogły  stać  na drodze hipotetycznego lotu"

image


Czy  jednak  końcówka  mogła  poruszać się  z tej  strony ?


To widok  z drugiej  strony- z tej  w którą  wg narracji MAK poruszała się końcówka; nie widać by "lądowanie" było  specjalnie dynamiczne.

image


A to  znane  powszechnie  zdjęcie  , przedstawiające  końcówkę w położeniu w jakim ją znaleziono:

image

- skoro  slot  nasunął się za cienki  pieniek  drzewka  to ruch  końcówki musiał być  z przeciwnej  strony  niż wg  narracji MAK/Laska, lub prawie pionowo z góry;   ale  powolny.

Uzupełnienie II.

Dziwne  uszkodzenie  pnia  drzewka;  skośnie - skos  od strony  przeciwnej  niż  hipotetyczny  kierunek  upadku  wg narracji MAK; dodatkowo to uszkodzenie  jest  od strony  przeciwnej  drzewek  o które  jest oparta  końcówka.

image



A tu uszkodzenia  tak jakby  ze  zsuwania  sie  z góry  dodatkowym nasunięciem  slotem " w głąb  zdjęcia"  - przeciwnie do hipotetycznego kierunku  ruchu wg narracji MAK/Laska.

image



quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka