16 obserwujących
617 notek
549k odsłon
430 odsłon

Nie zniknęło - opublikować bzdurne wyliczenia Laska dotyczące parametrów lotu.

Wykop Skomentuj22

 Brał pieniądze  za  przygotowanie  raportu;  z Załącznikami  włącznie.

Brał pieniądze  za  "wyjaśnianie "  opinii  publicznej technicznych zawiłości  raportu.

Firmował  to wszystko.

Nadal  upiera sie , że  komisja  wykonała pracę  fachowo.


 Podkomisja  winna  opublikować  wyliczenia  parametrów  ostatnich chwil  lotu  Tu-154  jakich  rzekomo  dokonała  komisja  Laska  złożona  z najlepszych w Polsce  specjalistów z  zakresu  lotnictwa  wspartych przez  stosowne  zaplecze  naukowe  i techniczne reprezentującą  polską  wiedzę .


  Pierwsze  pytanie:

-  czy rzeczywiście komisja  Laska  cokolwiek wyliczała  czy tylko  wpisała do  Załącznika  nr  4 takie parametru  lotu jakie  pasowały  do narracji  rosyjskiej , która  została przyjęta  przez  stronę  polską.

Patrząc  na  te bzdurne  dane trzeba w to wątpić.


Ale jeśli  rzeczywiście  wykonano takie wyliczenia  to  warto podać opinii publicznej  - kto  je wykonał:

-  nazwisko/a, imię/imiona, tytuł  naukowy- jeśli  posiada...


Chodzi  o

  Załącznik nr  4  Geometria  zderzenia  samolotu


https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf

Tabela  1,   strona  2/14


Czytamy:

Parametry lotu samolotu Tu-15M nr 101 oraz wartości identyfikujące położenie jego organów sterowania w siedmiu charakterystycznych punktach (* parametr wyliczony) 

Zaglądamy  do parametrów  wyliczonych:

są tu  albo oczywiste błędy  albo celowo  naciągane  dane  w  celu wiadomym tylko komisji  Laska:

parametry wyliczane *)  to  kąt przechylenia  od 6:40:04,5  do  5:40:07,5

oraz  kąt pochylenia i kąt  natarcia w momencie zderzenia  z ziemią.


 W połączeniu  z innymi  danymi wpisanymi w Tabelę przez  Zespół  Ekspertów  Laska,

tworzą  mieszankę  wybuchową ;

- i tak:

Koniec zapisu QAR ;  czas  wg  UTC  06:41:05,5   odległość od progu  pasa:   625 m

   zderzenie z ziemią;  czas  wg UTC  zderzenie z ziemią  06:41:07,5     odległość     535 m

wg tych danych:

prędkość  samolotu  na tym odcinku:  162km/h


Brzoza oderwanie fragmentu lewego skrzydła 06:41:02,8       855 m   kąt  pochylenia  12,8     kąt  przechylenia  2,5

Zmniejszenie obrotu wolantu - koniec próby utrzymania lotu bez przechyleń 06:41:04,5      795m    kąt  pochylenia   20      kąt przechylenia 90*

wg  tych danych:

prędkość  samolotu  na tym odcinku: 127 km/h


-

Jeżeli  wychodzą  takie  bzdury  to zapewne  i wyliczane wartości  kąta przechylenia zostały  wzięte  dosłownie- 

"z  powietrza".

 Wg  tych ekspertów  między 625m od pasa  a 535 m od pasa samolot , czyli na odcinku 90 m samolot Tu-154  zwiększył kąt  przechylenia o 25 stopni.


 Jest  tam tego więcej...tej  tfurczości


oto  wykres zmiany kąta  przechylenia w funkcji  odległości   wg danych z Załącznika  nr  4


image

  Najpierw prędkość  przyrostu  kąta  przechylenia  rośnie  potem  spada  potem rośnie  gwałtownie, potem gwałtownie  spada- w dwóch miejscach  się  zatrzymuje.


Pora  na Prokuratora.






Wykop Skomentuj22
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka