Brał pieniądze za przygotowanie raportu; z Załącznikami włącznie.
Brał pieniądze za "wyjaśnianie " opinii publicznej technicznych zawiłości raportu.
Firmował to wszystko.
Nadal upiera sie , że komisja wykonała pracę fachowo.
Podkomisja winna opublikować wyliczenia parametrów ostatnich chwil lotu Tu-154 jakich rzekomo dokonała komisja Laska złożona z najlepszych w Polsce specjalistów z zakresu lotnictwa wspartych przez stosowne zaplecze naukowe i techniczne reprezentującą polską wiedzę .
Pierwsze pytanie:
- czy rzeczywiście komisja Laska cokolwiek wyliczała czy tylko wpisała do Załącznika nr 4 takie parametru lotu jakie pasowały do narracji rosyjskiej , która została przyjęta przez stronę polską.
Patrząc na te bzdurne dane trzeba w to wątpić.
Ale jeśli rzeczywiście wykonano takie wyliczenia to warto podać opinii publicznej - kto je wykonał:
- nazwisko/a, imię/imiona, tytuł naukowy- jeśli posiada...
Chodzi o
Załącznik nr 4 Geometria zderzenia samolotu
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf
Tabela 1, strona 2/14
Czytamy:
Parametry lotu samolotu Tu-15M nr 101 oraz wartości identyfikujące położenie jego organów sterowania w siedmiu charakterystycznych punktach (* parametr wyliczony)
Zaglądamy do parametrów wyliczonych:
są tu albo oczywiste błędy albo celowo naciągane dane w celu wiadomym tylko komisji Laska:
parametry wyliczane *) to kąt przechylenia od 6:40:04,5 do 5:40:07,5
oraz kąt pochylenia i kąt natarcia w momencie zderzenia z ziemią.
W połączeniu z innymi danymi wpisanymi w Tabelę przez Zespół Ekspertów Laska,
tworzą mieszankę wybuchową ;
- i tak:
Koniec zapisu QAR ; czas wg UTC 06:41:05,5 odległość od progu pasa: 625 m
zderzenie z ziemią; czas wg UTC zderzenie z ziemią 06:41:07,5 odległość 535 m
wg tych danych:
prędkość samolotu na tym odcinku: 162km/h
Brzoza oderwanie fragmentu lewego skrzydła 06:41:02,8 855 m kąt pochylenia 12,8 kąt przechylenia 2,5
Zmniejszenie obrotu wolantu - koniec próby utrzymania lotu bez przechyleń 06:41:04,5 795m kąt pochylenia 20 kąt przechylenia 90*
wg tych danych:
prędkość samolotu na tym odcinku: 127 km/h
-
Jeżeli wychodzą takie bzdury to zapewne i wyliczane wartości kąta przechylenia zostały wzięte dosłownie-
"z powietrza".
Wg tych ekspertów między 625m od pasa a 535 m od pasa samolot , czyli na odcinku 90 m samolot Tu-154 zwiększył kąt przechylenia o 25 stopni.
Jest tam tego więcej...tej tfurczości
oto wykres zmiany kąta przechylenia w funkcji odległości wg danych z Załącznika nr 4

Najpierw prędkość przyrostu kąta przechylenia rośnie potem spada potem rośnie gwałtownie, potem gwałtownie spada- w dwóch miejscach się zatrzymuje.
Pora na Prokuratora.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka