Brał pieniądze za przygotowanie raportu; z Załącznikami włącznie.
Brał pieniądze za "wyjaśnianie " opinii publicznej technicznych zawiłości raportu.
Firmował to wszystko.
Nadal upiera sie , że komisja wykonała pracę fachowo.
Podkomisja winna opublikować wyliczenia parametrów ostatnich chwil lotu Tu-154 jakich rzekomo dokonała komisja Laska złożona z najlepszych w Polsce specjalistów z zakresu lotnictwa wspartych przez stosowne zaplecze naukowe i techniczne reprezentującą polską wiedzę .
Pierwsze pytanie:
- czy rzeczywiście komisja Laska cokolwiek wyliczała czy tylko wpisała do Załącznika nr 4 takie parametru lotu jakie pasowały do narracji rosyjskiej , która została przyjęta przez stronę polską.
Patrząc na te bzdurne dane trzeba w to wątpić.
Ale jeśli rzeczywiście wykonano takie wyliczenia to warto podać opinii publicznej - kto je wykonał:
- nazwisko/a, imię/imiona, tytuł naukowy- jeśli posiada...
Chodzi o
Załącznik nr 4 Geometria zderzenia samolotu
https://doc.rmf.pl/rmf_fm/store/rkm_zal.pdf
Tabela 1, strona 2/14
Czytamy:
Parametry lotu samolotu Tu-15M nr 101 oraz wartości identyfikujące położenie jego organów sterowania w siedmiu charakterystycznych punktach (* parametr wyliczony)
Zaglądamy do parametrów wyliczonych:
są tu albo oczywiste błędy albo celowo naciągane dane w celu wiadomym tylko komisji Laska:
parametry wyliczane *) to kąt przechylenia od 6:40:04,5 do 5:40:07,5
oraz kąt pochylenia i kąt natarcia w momencie zderzenia z ziemią.
W połączeniu z innymi danymi wpisanymi w Tabelę przez Zespół Ekspertów Laska,
tworzą mieszankę wybuchową ;
- i tak:
Koniec zapisu QAR ; czas wg UTC 06:41:05,5 odległość od progu pasa: 625 m
zderzenie z ziemią; czas wg UTC zderzenie z ziemią 06:41:07,5 odległość 535 m
wg tych danych:
prędkość samolotu na tym odcinku: 162km/h
Brzoza oderwanie fragmentu lewego skrzydła 06:41:02,8 855 m kąt pochylenia 12,8 kąt przechylenia 2,5
Zmniejszenie obrotu wolantu - koniec próby utrzymania lotu bez przechyleń 06:41:04,5 795m kąt pochylenia 20 kąt przechylenia 90*
wg tych danych:
prędkość samolotu na tym odcinku: 127 km/h
-
Jeżeli wychodzą takie bzdury to zapewne i wyliczane wartości kąta przechylenia zostały wzięte dosłownie-
"z powietrza".
Wg tych ekspertów między 625m od pasa a 535 m od pasa samolot , czyli na odcinku 90 m samolot Tu-154 zwiększył kąt przechylenia o 25 stopni.
Jest tam tego więcej...tej tfurczości
oto wykres zmiany kąta przechylenia w funkcji odległości wg danych z Załącznika nr 4
Najpierw prędkość przyrostu kąta przechylenia rośnie potem spada potem rośnie gwałtownie, potem gwałtownie spada- w dwóch miejscach się zatrzymuje.
Pora na Prokuratora.