To drugi koszmarny błąd , pokazanie niekompetencji w ocenie faktów z "katastrofy" w Smoleńsku.
Ciekawe, też , że jak i poprzedni- przez tyle lat nie zauważony przez różnych specjalistów od katastrof jakich w Polsce pełno...
Nie czytali ???
Ja dopiero teraz przeczytałem tę prezentację biegłych Prokuratury.
Poprzednio pokazałem oczywistą , jaskrawą sprzeczność w opinii Prokuratury firmowaną przez płk.Filipowicza:
ttps://www.salon24.pl/u/niegracz/1078797,na-dwoje-biegli-wrozyli-sprzeczna-ocena-proby-odejscia-na-drugi-krag
To sensacja na pierwszą stronę, która przeszła nie zauważona...
Tym razem pokażę jak biegli Prokuratury bezrefleksyjnie, bezmyślnie potwierdzają parametry lotu Tu-154 nie zgodne z fizyką, aerodynamiką, wiedzą lotniczą.
Rzecz dotycz pierwszego odcinka ścieżki ,gdy samolot porusza sie przez prawie 2 km praktycznie poziomo..
Tak to opisali bezrefleksyjnie biegli w swej opinii:
1. Kiedy samolot znajdował się w odległości 10 032 m od progu drogi startowej, na wysokości 512 m, leciał z prędkością 303 km/h, a prędkość obrotowa sprężarki niskiego ciśnienia silnika wynosiła 67,6%.
2. W odległości 8 222 m od progu DS 26 samolot był na wysokości 507, tj. około 100m nad ścieżką podejścia i ok. 35 m ponad dopuszczalnym górnym odchyleniem. Prędkość samolotu wynosiła 303 km/h, a prędkość wymienionej przeze mnie sprężarki wynosiła 53,8%, a więc była to prędkość obrotowa mniejsza niż tzw. lotny mały gaz (57,5 – 60,5 %) i w dalszym ciągu malała.
Tylko..
czy samolot Tu-154 z wysuniętą mechanizacją skrzydła i wysuniętym podwoziem byłyby fizycznie w stanie lecieć poziomo przy tych parametrach pracy silników !!!??
Nie!! łatwo to zweryfikować
Podręczniki pilotowania Tu-154 dostarczają prawie gotowych danych:
При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С
Oto przy wypuszczonych klapach na 45 stopni i prędkości 270 km/h opór czołowy wynosi ok 16 Ton,
przy klapach 28 stopni i prędkości 288 jest to ok. 11,4 Ton.
- tak więc można oszacować że dla klap 38 stopni i prędkości 270 km będzie to proporcjonalnie mniej niż owe 16 Ton dla klap 45 stopni - przyjmijmy że jest to wartość w połowie miedzy 16 Ton a 11,4Ton -czyli 13,7 Tony.
Opór czołowy rośnie do kwadratu prędkości więc dla prędkości 303 km/h a nie 270 km/h byłby odpowiednio wyższy - rzędu
16,5 Tony.
- A jaki był łaczny ciag dostarczany przez silniki Tu-154 ? - spadał na tym odcinku od ok 13,5 Tony do ok 12 Ton !!!
Samolot nie byłby w stanie utrzymać lotu poziomego bez utraty prędkości !!!
3,5 x 3 + 10,5 Ton
Opór dlA klap 36 ok 16,5 Ton
a= F/m = 4000/76000= 0,5 m/s2
0,5m/s2 * 15s =7,5 m/s
Spadek prędkości wyniósł by ok. 27 km/h.
Byłby wyraźnie zauważalny w zarejestrowanych parametrach.
Występuje więc wyraźna niezgodność.
P.S
Biegli Prokuratury pod przewodem płk.Filipowicza mają jeszcze więcej za uszami.
O tym w kolejnej notce.