To drugi koszmarny błąd , pokazanie niekompetencji w ocenie faktów z "katastrofy" w Smoleńsku.
Ciekawe, też , że jak i poprzedni- przez tyle lat nie zauważony przez różnych specjalistów od katastrof jakich w Polsce pełno...
Nie czytali ???
Ja dopiero teraz przeczytałem tę prezentację biegłych Prokuratury.
Poprzednio pokazałem oczywistą , jaskrawą sprzeczność w opinii Prokuratury firmowaną przez płk.Filipowicza:
ttps://www.salon24.pl/u/niegracz/1078797,na-dwoje-biegli-wrozyli-sprzeczna-ocena-proby-odejscia-na-drugi-krag
To sensacja na pierwszą stronę, która przeszła nie zauważona...
Tym razem pokażę jak biegli Prokuratury bezrefleksyjnie, bezmyślnie potwierdzają parametry lotu Tu-154 nie zgodne z fizyką, aerodynamiką, wiedzą lotniczą.
Rzecz dotycz pierwszego odcinka ścieżki ,gdy samolot porusza sie przez prawie 2 km praktycznie poziomo..

Tak to opisali bezrefleksyjnie biegli w swej opinii:
1. Kiedy samolot znajdował się w odległości 10 032 m od progu drogi startowej, na wysokości 512 m, leciał z prędkością 303 km/h, a prędkość obrotowa sprężarki niskiego ciśnienia silnika wynosiła 67,6%.
2. W odległości 8 222 m od progu DS 26 samolot był na wysokości 507, tj. około 100m nad ścieżką podejścia i ok. 35 m ponad dopuszczalnym górnym odchyleniem. Prędkość samolotu wynosiła 303 km/h, a prędkość wymienionej przeze mnie sprężarki wynosiła 53,8%, a więc była to prędkość obrotowa mniejsza niż tzw. lotny mały gaz (57,5 – 60,5 %) i w dalszym ciągu malała.
Tylko..
czy samolot Tu-154 z wysuniętą mechanizacją skrzydła i wysuniętym podwoziem byłyby fizycznie w stanie lecieć poziomo przy tych parametrach pracy silników !!!??
Nie!! łatwo to zweryfikować
Podręczniki pilotowania Tu-154 dostarczają prawie gotowych danych:
При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С
Oto przy wypuszczonych klapach na 45 stopni i prędkości 270 km/h opór czołowy wynosi ok 16 Ton,
przy klapach 28 stopni i prędkości 288 jest to ok. 11,4 Ton.
- tak więc można oszacować że dla klap 38 stopni i prędkości 270 km będzie to proporcjonalnie mniej niż owe 16 Ton dla klap 45 stopni - przyjmijmy że jest to wartość w połowie miedzy 16 Ton a 11,4Ton -czyli 13,7 Tony.
Opór czołowy rośnie do kwadratu prędkości więc dla prędkości 303 km/h a nie 270 km/h byłby odpowiednio wyższy - rzędu
16,5 Tony.
- A jaki był łaczny ciag dostarczany przez silniki Tu-154 ? - spadał na tym odcinku od ok 13,5 Tony do ok 12 Ton !!!
Samolot nie byłby w stanie utrzymać lotu poziomego bez utraty prędkości !!!
3,5 x 3 + 10,5 Ton
Opór dlA klap 36 ok 16,5 Ton
a= F/m = 4000/76000= 0,5 m/s2
0,5m/s2 * 15s =7,5 m/s
Spadek prędkości wyniósł by ok. 27 km/h.
Byłby wyraźnie zauważalny w zarejestrowanych parametrach.
Występuje więc wyraźna niezgodność.
P.S
Biegli Prokuratury pod przewodem płk.Filipowicza mają jeszcze więcej za uszami.
O tym w kolejnej notce.
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka