quwerty quwerty
151
BLOG

Biegli Prokuratury odbiegli od Fizyki na ścieżce schodzenia Tu-154.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1

 To drugi  koszmarny  błąd  , pokazanie  niekompetencji w ocenie  faktów  z "katastrofy" w  Smoleńsku.

Ciekawe, też  , że jak i poprzedni- przez  tyle  lat  nie zauważony przez  różnych specjalistów  od katastrof jakich w Polsce  pełno...

Nie czytali ???

Ja dopiero  teraz  przeczytałem  tę  prezentację biegłych   Prokuratury.

Poprzednio  pokazałem oczywistą , jaskrawą  sprzeczność w opinii Prokuratury  firmowaną przez  płk.Filipowicza:

ttps://www.salon24.pl/u/niegracz/1078797,na-dwoje-biegli-wrozyli-sprzeczna-ocena-proby-odejscia-na-drugi-krag

To  sensacja  na pierwszą stronę, która  przeszła  nie  zauważona...


  Tym razem pokażę jak  biegli  Prokuratury  bezrefleksyjnie, bezmyślnie  potwierdzają parametry  lotu  Tu-154  nie zgodne z fizyką, aerodynamiką, wiedzą  lotniczą.

Rzecz  dotycz  pierwszego odcinka ścieżki  ,gdy  samolot porusza sie przez  prawie 2 km  praktycznie  poziomo..

image

Tak to opisali  bezrefleksyjnie  biegli  w  swej opinii:

1. Kiedy samolot znajdował się w odległości 10 032 m od progu drogi startowej, na wysokości 512 m, leciał z prędkością 303 km/h, a prędkość obrotowa sprężarki niskiego ciśnienia silnika wynosiła 67,6%.
2. W odległości 8 222 m od progu DS 26 samolot był na wysokości 507, tj. około 100m nad ścieżką podejścia i ok. 35 m ponad dopuszczalnym górnym odchyleniem. Prędkość samolotu wynosiła 303 km/h, a prędkość wymienionej przeze mnie sprężarki wynosiła 53,8%, a więc była to prędkość obrotowa mniejsza niż tzw. lotny mały gaz (57,5 – 60,5 %) i w dalszym ciągu malała.


Tylko..

czy samolot  Tu-154  z wysuniętą  mechanizacją  skrzydła i wysuniętym  podwoziem  byłyby  fizycznie  w stanie  lecieć  poziomo  przy  tych  parametrach pracy silników !!!??

Nie!! łatwo  to zweryfikować


Podręczniki  pilotowania  Tu-154  dostarczają  prawie  gotowych   danych:


При выпуске шасси, закрылков на 28°, предкрылков на 18,5° и скорости V = 288 км/ч лобовое сопротивление составит ~ 11400 кгс в режиме горизонтального полета, а при выпуске закрылков на 45° и V = 270 км/ч около 16000 кгс, т.е. при отклонении закрылков с 28° до 45° потребуется увеличить тягу еще на 4600 кгс. С

Oto  przy  wypuszczonych  klapach  na 45 stopni  i prędkości  270  km/h  opór  czołowy  wynosi  ok 16 Ton,

przy klapach  28 stopni i prędkości  288 jest to ok. 11,4 Ton.

- tak więc można oszacować że dla klap  38 stopni  i prędkości  270 km  będzie  to proporcjonalnie  mniej niż  owe  16 Ton dla  klap 45 stopni  - przyjmijmy  że   jest to wartość  w połowie  miedzy  16 Ton  a 11,4Ton  -czyli  13,7 Tony.

Opór czołowy  rośnie do  kwadratu  prędkości  więc  dla prędkości  303  km/h  a  nie  270  km/h byłby odpowiednio  wyższy  - rzędu

16,5  Tony.

- A jaki był  łaczny  ciag  dostarczany  przez  silniki  Tu-154  ?  -   spadał  na tym odcinku  od ok  13,5 Tony  do ok  12  Ton !!!


Samolot  nie byłby w stanie  utrzymać  lotu poziomego bez  utraty prędkości !!!

3,5  x  3 +  10,5 Ton  
Opór dlA  klap 36  ok 16,5 Ton
a= F/m  =   4000/76000= 0,5 m/s2
0,5m/s2 * 15s =7,5 m/s
Spadek  prędkości  wyniósł  by   ok. 27 km/h.

Byłby wyraźnie  zauważalny  w  zarejestrowanych  parametrach.


Występuje  więc wyraźna  niezgodność.


P.S

Biegli  Prokuratury pod przewodem  płk.Filipowicza  mają  jeszcze  więcej  za uszami.

O  tym w kolejnej  notce.


quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka