quwerty quwerty
199
BLOG

Niemożliwa fizycznie narracja MAK : manewr odejścia na drugi krąg z 20m.

quwerty quwerty Katastrofa smoleńska Obserwuj temat Obserwuj notkę 1


 To jest fizycznie niemożliwe; wynika to z praw  fizyki ( aerodynamika to też  fizyka) praw dynamiki ( bezwładność).

Wynika  z tego, że  była jakaś  manipulacja w zapisach ostatnich sekund, gdyż wyhamowanie zniżania  przy rozpoczęciu  manewru  na wysokości  20 czy nawet 10m m nad podłożem ( przy podnoszącym się podłożu  w tempie  ok. 4m/100m) jest dla tego  ciężkiego samolotu niemożliwe.

Z raportu MAK:


Zestawienie działań załogi ze szkicem miejsca zdarzenia lotniczego wykazuje, że aktywne działania w sterowaniu rozpoczęły się w chwili pierwszego zderzenia samolotu z przeszkodą  

na rzeczywistej wysokości około 10 metrów, (!!!!) 

;Gwałtowne działania dowódcy statku powietrznego, podjęte przez niego w ostatnim momencie, nie były wynikiem podjętej przez niego decyzji o odejściu na drugi krąg i świadomej reakcji na: - dużą prędkość pionową zniżania (~8 m/s);

koniec  cytatu

 MAK zapewne  chodziło o wrobienie  pilotów, którzy rzekomo ani nie znali się na pilotowaniu,   ani nie przejmowali się zbliżającą się ziemią, alarmami  TAWS tylko spokojnie odliczali  w tempie wystrzałów z karabinu  automatycznego 60, 50, 40, 30, 20...


 Skąd to wiadomo - że narracja  MAK jest fizycznie niemożliwa.

Nie tylko  z cech aerodynamicznych samolotu, jego charakterystyk, m.in. głębokości  przepadania w zależności  od prędkości  zniżania  ale także na podstawie  porównania  z innymi zdarzeniami  lotniczymi -  o czym pisałem w kilku  poprzednich notkach.


   Dotarłem do  bardzo charakterystycznego  zdarzenia  lotniczego:  zderzenia  z ziemią  samolotu  Tu-134 ( tego mniejszego  brata  Tu-154)  - to samolot łatwiejszy w manewrowaniu  i szybciej też niż Tu-154  przechodzi od zniżania  do wznoszenia-

przy próbie  odejścia  na drugi krąg  z wysokości  60 m

( biorąc pod uwagę  wysokość drzew- z 50m).

Jak napisała komisja MAK:
 Высота просадки самолета в данных условиях исключила благополучный уход.

co znaczy w wolnym tłumaczeniu:

- Wysokość  rozpoczęcia  manewru odejścia na drugi krąg przy uwzględnieniu głębokości przepadania wykluczyła możliwość  bezpiecznego odejścia  samolotu.


Schemat:

image


Jakie  były parametry  wyjściowe:

 obroty silnika określone w raporcie  jako niskie - 77%   a więc znacznie ,znacznie  wyższe  niż  w Smoleńsku.


Nie było problemu z siłowaniem się z wolantem- stery  zadziałały od razu !!


Prędkość  zniżania  w momencie rozpoczęcia manewru:  ok. 8 m/s.


Wysunięcie  klap:  36 stopni.


ЗАКЛЮЧЕНИЕ КОМИССИИ

Wniosek końcowy  komisji MAK  o przyczynach katastrofy:

    Причиной катастрофы явилось нарушение экипажем минимума погоды аэродрома Лиепая при попытке установить визуальный контакт с земными ориентирами и ошибка в технике пилотирования, выразившаяся в непроизвольном увеличении вертикальной скорости снижения до 8 м/сек, исключившем возможность благополучного ухода на второй круг с высоты 60 метров.

Przyczyną  katastrofy było naruszenie  przez  załogę minimum pogodowego   lotniska Liepaja przy próbie ustanowienia  wizualnego kontaktu z punktami na ziemi i błąd w technice pilotowania , wyrażający się w niedopuszczalnym  zwiększeniu prędkości zniżania

  do  8m/s , co wykluczało  możliwość bezpiecznego odejścia na drugi krąg z wysokosci 60m
   


  Dziękuję  za uwagę  i odwagę  czytania.


***

http://www.airdisaster.ru/reports.php?id=24


P.S.  Uzupełniam ponieważ  hejter  i głupek   nudna-teoria po  raz enty usiłuje  oszukiwać bywalców  Salonu i wymyślił bzdurę, jakoby  to wiatr o predkości 20 m/s ( 72/km/h)spowodował, że ów Tu-134  nie mógł  odejść na drugim krąg   zaczynając  manewr  na wysokości  50 m.

Po pierwsze: nie ma mowy o  takiej przyczynie tej katastrofy  w raporcie MAK. i to by w zasadzie wystarczyło.

Dodam jednak przykłady lądowania i manewrów go-around  w warunkach nieporównanie  gorszych niż miał Tu-134

; w  warunkach sztormowych - przy wietrze  do 112 km/h !!!

https://www.airlineratings.com/news/ba-boeing-787-captured-video-dramatic-go-around/

#Heathrow #Crosswindlandings

PREMIERE: Storm Ciara - Best Of

https://www.youtube.com/watch?v=TyE9HnPzyQE





quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka