18 obserwujących
693 notki
577k odsłon
162 odsłony

Niemożliwa fizycznie narracja MAK : manewr odejścia na drugi krąg z 20m.

Wykop Skomentuj


 To jest fizycznie niemożliwe; wynika to z praw  fizyki ( aerodynamika to też  fizyka) praw dynamiki ( bezwładność).

Wynika  z tego, że  była jakaś  manipulacja w zapisach ostatnich sekund, gdyż wyhamowanie zniżania  przy rozpoczęciu  manewru  na wysokości  20 czy nawet 10m m nad podłożem ( przy podnoszącym się podłożu  w tempie  ok. 4m/100m) jest dla tego  ciężkiego samolotu niemożliwe.

Z raportu MAK:


Zestawienie działań załogi ze szkicem miejsca zdarzenia lotniczego wykazuje, że aktywne działania w sterowaniu rozpoczęły się w chwili pierwszego zderzenia samolotu z przeszkodą  

na rzeczywistej wysokości około 10 metrów, (!!!!) 

;Gwałtowne działania dowódcy statku powietrznego, podjęte przez niego w ostatnim momencie, nie były wynikiem podjętej przez niego decyzji o odejściu na drugi krąg i świadomej reakcji na: - dużą prędkość pionową zniżania (~8 m/s);

koniec  cytatu

 MAK zapewne  chodziło o wrobienie  pilotów, którzy rzekomo ani nie znali się na pilotowaniu,   ani nie przejmowali się zbliżającą się ziemią, alarmami  TAWS tylko spokojnie odliczali  w tempie wystrzałów z karabinu  automatycznego 60, 50, 40, 30, 20...


 Skąd to wiadomo - że narracja  MAK jest fizycznie niemożliwa.

Nie tylko  z cech aerodynamicznych samolotu, jego charakterystyk, m.in. głębokości  przepadania w zależności  od prędkości  zniżania  ale także na podstawie  porównania  z innymi zdarzeniami  lotniczymi -  o czym pisałem w kilku  poprzednich notkach.


   Dotarłem do  bardzo charakterystycznego  zdarzenia  lotniczego:  zderzenia  z ziemią  samolotu  Tu-134 ( tego mniejszego  brata  Tu-154)  - to samolot łatwiejszy w manewrowaniu  i szybciej też niż Tu-154  przechodzi od zniżania  do wznoszenia-

przy próbie  odejścia  na drugi krąg  z wysokości  60 m

( biorąc pod uwagę  wysokość drzew- z 50m).

Jak napisała komisja MAK:
 Высота просадки самолета в данных условиях исключила благополучный уход.

co znaczy w wolnym tłumaczeniu:

- Wysokość  rozpoczęcia  manewru odejścia na drugi krąg przy uwzględnieniu głębokości przepadania wykluczyła możliwość  bezpiecznego odejścia  samolotu.


Schemat:

image


Jakie  były parametry  wyjściowe:

 obroty silnika określone w raporcie  jako niskie - 77%   a więc znacznie ,znacznie  wyższe  niż  w Smoleńsku.


Nie było problemu z siłowaniem się z wolantem- stery  zadziałały od razu !!


Prędkość  zniżania  w momencie rozpoczęcia manewru:  ok. 8 m/s.


Wysunięcie  klap:  36 stopni.


ЗАКЛЮЧЕНИЕ КОМИССИИ

Wniosek końcowy  komisji MAK  o przyczynach katastrofy:

    Причиной катастрофы явилось нарушение экипажем минимума погоды аэродрома Лиепая при попытке установить визуальный контакт с земными ориентирами и ошибка в технике пилотирования, выразившаяся в непроизвольном увеличении вертикальной скорости снижения до 8 м/сек, исключившем возможность благополучного ухода на второй круг с высоты 60 метров.

Przyczyną  katastrofy było naruszenie  przez  załogę minimum pogodowego   lotniska Liepaja przy próbie ustanowienia  wizualnego kontaktu z punktami na ziemi i błąd w technice pilotowania , wyrażający się w niedopuszczalnym  zwiększeniu prędkości zniżania

  do  8m/s , co wykluczało  możliwość bezpiecznego odejścia na drugi krąg z wysokosci 60m
   


  Dziękuję  za uwagę  i odwagę  czytania.


***

http://www.airdisaster.ru/reports.php?id=24


P.S.  Uzupełniam ponieważ  hejter  i głupek   nudna-teoria po  raz enty usiłuje  oszukiwać bywalców  Salonu i wymyślił bzdurę, jakoby  to wiatr o predkości 20 m/s ( 72/km/h)spowodował, że ów Tu-134  nie mógł  odejść na drugim krąg   zaczynając  manewr  na wysokości  50 m.

Po pierwsze: nie ma mowy o  takiej przyczynie tej katastrofy  w raporcie MAK. i to by w zasadzie wystarczyło.

Dodam jednak przykłady lądowania i manewrów go-around  w warunkach nieporównanie  gorszych niż miał Tu-134

; w  warunkach sztormowych - przy wietrze  do 112 km/h !!!

https://www.airlineratings.com/news/ba-boeing-787-captured-video-dramatic-go-around/

#Heathrow #Crosswindlandings

PREMIERE: Storm Ciara - Best Of

https://www.youtube.com/watch?v=TyE9HnPzyQE





Wykop Skomentuj
Ciekawi nas Twoje zdanie! Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Salon24 news

Co o tym sądzisz?

Inne tematy w dziale Polityka