Prawda w oczy kole
- większość woli odwracać wzrok.
Dr Maciej Lasek mający słabą orientację w zagadnieniach wytrzymałości materiałów nie rozumie czym jest symulacja komputerowa rozpadu samolotu w zderzeniach; uważa że to jakaś animacja - jak w kreskówkach.
Podobnie lekceważąco i błędnie wypowiada się na Salonie 24 profesor Paweł Artymowicz z Uniwersytetu w Toronto.
-
Jak się sprawa ma cała ?
Podobnie jak w symulacjach wypadków samochodowych ; samochody to obiekty znacznie mniejsze ale zasada jest taka sama:
https://www.youtube.com/watch?v=A2Av9nygEoI
Toyota Yaris/Dodge Neon crash test simulation in LS Dyna
https://www.youtube.com/watch?v=OfHF46Ck-ps
Honda Impact Crash Simulation Software
Ta metodyka została zweryfikowana , zwalidowana.
Aktualnie nie ma potrzeby wykonywania crash- testów realnych pojazdów; to znacznie obniża koszty projektowania.
Symulacja komputerowa daje bardzo podobne wyniki jakie uzyskano by w realnym zderzeniu i zniszczeniu konstrukcji samochodu.
NIAR wykonał własnie symulację tego typu jak pokazana wyżej;
symulacja rozpadu samolotu Tu-154 wg parametrów zderzenia jak wg raportu MAK pokazała, że narracja rosyjska jest kłamstwem mającym na celu zamaskowanie rzeczywistego przebiegu zdarzenia.
..
Tu przykład symulacji komputerowej zderzenia małego samolotu Cessna z ziemią
https://www.dynalook.com/conferences/14th-international-ls-dyna-conference/aerospace/crash-testing-and-simulation-of-a-cessna-172-aircraft-pitch-down-impact-onto-soft-soil
Tu symulacja zderzenia A-320 ze zboczem góry:
https://ioppublishing.org/news/researchers-use-mathematical-modeling-to-explain-complete-destruction-of-germanwings-flight-9525/
prof.Cong Gu, Texas A&M University wykonał:
Malaysia Airlines Flight MH370: A Numerical Simulation Study of Airplane Crash and Water Landing