Z cyklu:
Nie wszystko jest takie
jak się Państwu zdaje.
Przedstawiajacy się jako fizyk bloger Jaki-taki zasłynął tym , ze wziął fejkowy film przedstawiający samolot pasażerski kręcący beczkę tuż przed przyziemieniem za przedstawiający rzeczywiste zdarzenie !!!
https://www.salon24.pl/u/niegracz/938105,kompromitacja-fizykow-smolenskich-na-beczce-propagandzistow-narracji-mak
Mnie stwierdzenie , że mamy do czynienia z fejkiem zajęło tyle.. co mgnienie oka.
- Jak ktoś ma trochę wiedzy technicznej , wiedzy z fizyki - więcej nie potrzeba.
- Fizyk Jaki-taki mimo zwróconej mu natychmiast uwagi jeszcze parę dni coś bełkotał a potem- przyznał się niby do błędu, ale z wielkimi pretensjami do tego który mu ten błąd wytknął :)))
***
Zamiast zejść ze sceny ów blagier a także hejter - popełnił notkę, w której czepia się moich rzeczowych uwag co do sprzecznych partametrów Tu-154 na scieżce schodzenia:
notka Jaki-takiego :
https://www.salon24.pl/u/jakitaki/1108145,forbidden-jak-quwerty-naciagal-fizyke-newtona-na-sciezce-tu-154
Quwerty popełnił koleją notkę wypełnioną bzdurami demonstrując typową dla siebie niewiedzą z fizyki, zatytułowaną
„Forbidden: Jak prof. Artymowicz naciągał Fizykę Newtona na ścieżce Tu-154.”
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1107702,tajemnicza-sila-15-ton-czy-bledy-w-zapisach-parametrow-tu-154-na-sciezce
Zarzuca w niej, że prof. Artymowicz nie dostrzegł różnicy 4,6 Tony sił działających na dwu różnych odcinkach przy podobnych ustawieniach samolotu.
Odpowiedź jest bardzo prosta i to na poziomie szkolnej fizyki.
Na pierwszym odcinku w czasie 8 s opadł o ok. 35 m, na drugim w ciągu 12 sekund o ok. 125 m. Efekty tych zmian są na cytowanym przez Quwerty obrazku. Zielona linia pokazuje spadki wysokości na tych odcinkach.
???
Jaki- taki się kompromituje; to fizyk "tablicowy" zapewne szkolny belfer , który umie rozwiązywać proste zadania tablicowe ale nijak nie rozumie zdarzeń realnych, takich choćby jak zniżanie się samolotu.
To że pomylił wysokość barometryczną z geometryczną to jeszcze małe piwo...
Popatrzmy na prędkości zniżania wg konfabulacji Jakiego-takiego Fizyka:
8 s - zniżanie 35 m z tego otrzymujemy prędkość zniżania: 4,4 m/s
12 s - zniżanie 125 m - z tego otrzymujemy prędkość zniżania 10,4 m/s !!
Absurd
- ani takich prędkości nie było ani nie jest to fizycznie możliwe, nawet niewykonalne wg narracji MAK/Laska, gdy piloci na ścieżce zmieniali kąt pochylenia przez to prędkość zniżania przez kręcenie pokrętłem SPUSK-PADJOM.
i niby po co piloci mieliby takie gwałtowne manewry wykonywać ??
- kto nie wie - gwałtowne zmiany prędkości zniżania są na ścieżce schodzenia - zabronione !! szczególnie istotne jest to w przypadku samolotu Tu-154 , który jest bardzo wrażliwy na balans w kanale podłużnym: po wykonaniu dość szybkiej zmiany prędkości pionowej - bardzo długo trwa zanim uda się osiągnąć zamierzoną prędkość schodzenia- potrzeba wielu korekt.
Krótko mówiąc : fizyk Jaki-taki bredzi.
Obrzucił błotem-ale nie przeprosi.
Ci fizycy - propagandziści narracji MAK/Laska - już tak mają.
I jeszcze odnośnie parametrów :
- nie wiadomo skąd wzięła się tajemnicza siła hamująca
- jak widać na wykresie zarówno w odcinku czasowym 8 s - gdy prędkość gwałtownie spada
jak i odcinku 12 s - gdy prędkość jest stała
kąt natarcia jest podobny - a nawet większy przy stałej prędkości.
https://zapodaj.net/0a70c41609a80.png.html
**
Nie bez kozery warto dodać,
że notki fizyka Jaki-takiego wspiera profesor astrofizyki z Uniwersytetu w Toronto Paweł Artymowicz
a moje notki, opinie- próbuje wyszydzać
... bardzo nieudolnie zresztą.
you-know-who
18 lutego 2021, 06:43
Dla studentów i absolwentów MEiL oraz myślących niespecjalistów napisałem mniej więcej rok temu kilka rozdziałów bloga o locie 101 jako locie płatowca na podejściu. Pokazałem że niejaki kurweta nie zna elementarnych zasad aerodynamiki płatowca i mąci ogłaszając, że są rzekomo jakieś rozbieżności w danych zapisanych w skrzynkach tupolewa rozbitego o ziemię w Smoleńsku.