19 obserwujących
803 notki
625k odsłon
  901   1

O możliwości sfałszowania danych zniżania Tu-154 oraz weryfikacja dźwiękowa.

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1116316,po-7-latach-lasek-ujawnil-to-co-winno-bylo-byc-w-raporcie-sciezka-schodzenia

obroty:mały gaz

https://www.salon24.pl/u/niegracz/855091,prosta-aerodynamika-tu-154-obroty-silnika-i-bledna-wykladnia-stanzaga

https://www.salon24.pl/u/niegracz/901301,obroty-silnika-tu-154-przy-schodzeniu-d-ca-ustawia-78-a-automat-maly-ciag

https://www.salon24.pl/u/niegracz/936651,niezgodne-z-aerodynamika-parametry-lotu-tu-154-na-sciezce-co-tam-sie-stalo

dźwiekl silników:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1107813,dzwiek-silnikow-jakiego-samolotu-slyszal-sp-chor-mus-smolensk-2010

***

c.d.

dr Maciej Lasek nie bez  winy..

 Lasek Lipiec czy ich poprzednicy winni byli znać katastrofę Tu-154 w Norylsku  w 1981  roku,

zalecenia  MAK  które  wyraźnie stanowiły że  dla samolotu Tu-154   przy podejściu  w  automacie  załoga musi  kontrolować obroty  silnika( nie jest z tego zwolniona- bo.. automat reguluje  ciąg)i stosowne szkolenia, zmiany w instrukcjach, może nawet wnioski dotyczące zmian w systemie sygnalizacji pilotom niebezpieczeństwa spadku obrotów winny być wprowadzone.

Czy Lasek   i Lipiec  wiedzieli o tym ? Czy były    szkolenia  w tym konkretnie  zakresie ?

ktoś na pewno musiał przecież  - obowiązkowo- zapoznawać się z zaleceniami powypadkowymi dot.  samolotu Tu-154


A jeżeli  za  te  działania  odpowiedzialne  były inne  instytucje  państwa  to i tak  obowiązkiem  komisji  Laska  było wskazanie  na te zaniedbanie - jeśli  miały  miejsce  - a  nie  zwalanie  winy na automat ( to  automat  zmienił  ciąg...)  -  i załogę.

-

przecież to zalecenie powypadkowe MAK winno  być uwzględnione w Polsce, co najmniej w  szkoleniu  pilotów a najlepiej w procedurach.

Pan Maciej  Lasek albo popełnił  takie  zaniedbanie ,a co a najmniej winien  o tym zaleceniu  wiedzieć,  a jesli  mówił  o zaniedbaniach w szkoleniu, profilaktyce  to winien  o tym   zaleceniu MAK  dot: właśnie  kontrolowania obrotów na ścieżce  wypowiedzieć się  publicznie i wskazać dlaczego  nie zostało ono w Polsce  uwzględnione -  i prze kogo: jakie  instytucje - konkretne, odpowiedzialne  za to  osoby.

**

Norylsk- Smoleńsk - porównanie

image


image

Parametry  wyjściowe:

Norylsk:  rozpoczęcie   odejścia ( ciąg , stery na wznoszenie)  90m  nad  pasem , prędkość 265 km/h, prędkość opadania ok. 7 m/sek;  ciąg  początkowy - ( prawie(mały  gaz - ale  obroty turbiny niskiego ciśnienia 59%  wyraźnie  wyższe niż  w  Smoleńsku

Smoleńsk:  ( - 5m ( 5m poniżej pasa; 15 m nad  ziemią), prędkość 269 km/h,  prędkość  opadania 6-7 m/sek ,  ciąg  początkowy - mały  gaz

Obszerne opracowanie  w jęz. rosyjskim

-  O zapobieganiu  twardych przyziemień

https://favt.ru/public/materials/0up/0a49a395078d46289fae4726c9fd9865.pdf


Lubię to! Skomentuj9 Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale