Dostarczają go radzieccy specjaliści lotniczy w opisie katastrofy samolotu Tu-154B w Krasnojarsku w 1988 roku;
- jak wielokrotnie pisałem , jak to dokładnie pokazałem i wykazałem ; narracja MAK jest sprzeczna z fizyką;
dane są zmanipulowane, sfałszowane ;
ta kwestia dotyczy manewru odejścia na drugi krąg:
Wg MAK/Laska a także prof.Artymowicza samolot Tu-154 rozpoczął manewr odejścia na wysokości 0-5 m nad pasem , przy wysokości rzeczywistej nad podłożem rzędu 20 m ( biorąc pod uwagę wznoszący się teren - faktyczny zapas wysokości wynosił 10 m)
Oczywiście, gdyby to były dane rzeczywiste, prawdziwe - to samolot Tu-154 nie miałby żadnych szans przejść na wznoszenie, gdyż z danych katalogowych, z podręczników pilotowania samolotu Tu-154 , z Bechtira , Jerszowa wiadomo, że dla tych parametrów początkowych rozpoczęcia manewru odejścia potrzeba co najmniej 35 m zapasu wysokości by samolot mógł zatrzymać opadanie i przejść do wznoszenia.
Dane w raporcie są dopasowane do scenariusza ale niestety dla jego autorów a na szczęście dla Prawdy - są niezgodne z fizyką.
A teraz poczytajmy, jak odbywa się manewr odejścia na drugi krąg, próba przejścia do wznoszenia, samolotu Tu-154 ( tutaj jest to Tu-154 B) przy podobnych parametrach początkowych jak w narracji MAK :
https://wikipedia.tel/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B5
Катастрофа Ту-154 в Красноводске — авиационная катастрофа, произошедшая в понедельник 18 января 1988 года. Авиалайнер Ту-154Б-1 авиакомпании «Аэрофлот» выполнял рейс SU-699 по маршруту Москва—Красноводск—Ашхабад, но при посадке в аэропорту Красноводска грубо сел на ВПП и разрушился. Из находившихся на его борту 146 человек (137 пассажиров и 9 членов экипажа) погибли 11.
В 35 метрах над землёй рейс 699 снижался с вертикальной скоростью 5,5–6 м/с и уже пересёк посадочную глиссаду, то есть начал опускаться ниже её. Но вместо снижения вертикальной скорости второй пилот только увеличил её до 8–10 м/с, увеличив угол тангажа до −6,5°. Находящийся во взвинченном состоянии, да ещё при жёстком лимите времени, второй пилот, исправляя боковое уклонение, отвлёкся от контроля за вертикальной скоростью и углом тангажа, тем самым потеряв «образ полёта». Лишь за 2,5 секунды до касания полосы, когда лайнер был в 20–25 метрах от земли и снижался с вертикальной скоростью 8–10 м/с с перегрузкой 0,95 g, КВС наконец вмешался в управление и потянул штурвал на себя, заставив самолёт поднять нос, повысив при этом вертикальную перегрузку до 1,34 g. Но недостаток высоты не позволил снизить вертикальную скорость до нормальных значений.
В 05:19:43 (04:19:43 MSK) рейс SU-699 с вертикальной скоростью 5–7 м/с приземлился на торец ВПП сразу на три точки
Rozpoczynając manewr odejścia na drugi krąg na wysokości 20 -25 m nad ziemią,czyli miał większy zapas wysokości niż Tu-154 w Smoleńsku;
w tym momencie zniżał się z prędkością pionową rzędu 8-10 m/s - czyli nieco większą niż w Smoleńsku,
pomimo zadania dużego przeciążenia: 1,34 g- większego niż w Smoleńsku, samolot do zetknięcia z ziemią zdołał zmniejszyć prędkość pionową do wartości ok 5-7 m s i uległ katastrofie.
***
Ten scenariusz - jak w raporcie MAK ( jak widać bardzo niedoskonały) , zaczęto pisać zapewne przed 10 kwietnia;
samolot miał "sam się rozbić" "wskutek błędu pilotów";
aby ta narracja była wiarygodna w scenariuszu sprowadzono samolot bardzo nisko nad ziemię, aby wznosząc się wzdłuż pochyłości jaru mógł zderzyć się z brzozą;
jednak autorzy scenariusza przesadzili - nie zweryfikowali parametrów trajektorii z możliwościami samolotu i Prawami Fizyki.
**
Nawet dr Lasek stwierdził, że przejscie do wznoszenia na 20 m było niemozliwe:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1115691,dr-lasek-podwazyl-narracje-rosyjska-w-wywiadzie-dla-pt-manewr-go-around
W wywiadzie dla Przeglądu Tygodniowego w roku 2017 ( nieświadomie ?)
dr Maciej Lasek wyraził opinię, która jednoznacznie pokazuje, że narracja rosyjska jest fizycznie niemożliwa:
Dziennikarz PT:
-Tyle ton nie podrywa się od razu
Kapitan potem z tych 39 m wysokości chciał wyciągnąć samolot w górę, ale nie mógł, bo za szybko pędził w dół, to była za duża masa…
To znaczy, że samolotu już nie da się poderwać ?
dr Maciej Lasek–
W naszym raporcie zamieściliśmy rysunek pokazujący tę sytuację. Jaki byłby tor lotu przy prędkości zniżania 3,5 m/s, 5 m/s i 8 m/s.Przy 3,5 m/s przeniżenie wynosi tylko 10 m,
ale przy 8 m/s już 50 m !!!
**
Dziękuję za uwagę.
P.S. Zobacz też:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1051650,manipulacja-mak-na-symulatorze-lotu-w-moskwie