Dostarczają go radzieccy specjaliści lotniczy w opisie katastrofy samolotu Tu-154B w Krasnojarsku w 1988 roku;
- jak wielokrotnie pisałem , jak to dokładnie pokazałem i wykazałem ; narracja MAK jest sprzeczna z fizyką;
dane są zmanipulowane, sfałszowane ;
ta kwestia dotyczy manewru odejścia na drugi krąg:

Wg MAK/Laska a także prof.Artymowicza samolot Tu-154 rozpoczął manewr odejścia na wysokości 0-5 m nad pasem , przy wysokości rzeczywistej nad podłożem rzędu 20 m ( biorąc pod uwagę wznoszący się teren - faktyczny zapas wysokości wynosił 10 m)

Oczywiście, gdyby to były dane rzeczywiste, prawdziwe - to samolot Tu-154 nie miałby żadnych szans przejść na wznoszenie, gdyż z danych katalogowych, z podręczników pilotowania samolotu Tu-154 , z Bechtira , Jerszowa wiadomo, że dla tych parametrów początkowych rozpoczęcia manewru odejścia potrzeba co najmniej 35 m zapasu wysokości by samolot mógł zatrzymać opadanie i przejść do wznoszenia.
Dane w raporcie są dopasowane do scenariusza ale niestety dla jego autorów a na szczęście dla Prawdy - są niezgodne z fizyką.
A teraz poczytajmy, jak odbywa się manewr odejścia na drugi krąg, próba przejścia do wznoszenia, samolotu Tu-154 ( tutaj jest to Tu-154 B) przy podobnych parametrach początkowych jak w narracji MAK :
https://wikipedia.tel/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B5
Катастрофа Ту-154 в Красноводске — авиационная катастрофа, произошедшая в понедельник 18 января 1988 года. Авиалайнер Ту-154Б-1 авиакомпании «Аэрофлот» выполнял рейс SU-699 по маршруту Москва—Красноводск—Ашхабад, но при посадке в аэропорту Красноводска грубо сел на ВПП и разрушился. Из находившихся на его борту 146 человек (137 пассажиров и 9 членов экипажа) погибли 11.
В 35 метрах над землёй рейс 699 снижался с вертикальной скоростью 5,5–6 м/с и уже пересёк посадочную глиссаду, то есть начал опускаться ниже её. Но вместо снижения вертикальной скорости второй пилот только увеличил её до 8–10 м/с, увеличив угол тангажа до −6,5°. Находящийся во взвинченном состоянии, да ещё при жёстком лимите времени, второй пилот, исправляя боковое уклонение, отвлёкся от контроля за вертикальной скоростью и углом тангажа, тем самым потеряв «образ полёта». Лишь за 2,5 секунды до касания полосы, когда лайнер был в 20–25 метрах от земли и снижался с вертикальной скоростью 8–10 м/с с перегрузкой 0,95 g, КВС наконец вмешался в управление и потянул штурвал на себя, заставив самолёт поднять нос, повысив при этом вертикальную перегрузку до 1,34 g. Но недостаток высоты не позволил снизить вертикальную скорость до нормальных значений.
В 05:19:43 (04:19:43 MSK) рейс SU-699 с вертикальной скоростью 5–7 м/с приземлился на торец ВПП сразу на три точки
Rozpoczynając manewr odejścia na drugi krąg na wysokości 20 -25 m nad ziemią,czyli miał większy zapas wysokości niż Tu-154 w Smoleńsku;
w tym momencie zniżał się z prędkością pionową rzędu 8-10 m/s - czyli nieco większą niż w Smoleńsku,
pomimo zadania dużego przeciążenia: 1,34 g- większego niż w Smoleńsku, samolot do zetknięcia z ziemią zdołał zmniejszyć prędkość pionową do wartości ok 5-7 m s i uległ katastrofie.
***
Ten scenariusz - jak w raporcie MAK ( jak widać bardzo niedoskonały) , zaczęto pisać zapewne przed 10 kwietnia;
samolot miał "sam się rozbić" "wskutek błędu pilotów";
aby ta narracja była wiarygodna w scenariuszu sprowadzono samolot bardzo nisko nad ziemię, aby wznosząc się wzdłuż pochyłości jaru mógł zderzyć się z brzozą;
jednak autorzy scenariusza przesadzili - nie zweryfikowali parametrów trajektorii z możliwościami samolotu i Prawami Fizyki.
**
Nawet dr Lasek stwierdził, że przejscie do wznoszenia na 20 m było niemozliwe:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1115691,dr-lasek-podwazyl-narracje-rosyjska-w-wywiadzie-dla-pt-manewr-go-around
W wywiadzie dla Przeglądu Tygodniowego w roku 2017 ( nieświadomie ?)
dr Maciej Lasek wyraził opinię, która jednoznacznie pokazuje, że narracja rosyjska jest fizycznie niemożliwa:
Dziennikarz PT:
-Tyle ton nie podrywa się od razu
Kapitan potem z tych 39 m wysokości chciał wyciągnąć samolot w górę, ale nie mógł, bo za szybko pędził w dół, to była za duża masa…
To znaczy, że samolotu już nie da się poderwać ?
dr Maciej Lasek–
W naszym raporcie zamieściliśmy rysunek pokazujący tę sytuację. Jaki byłby tor lotu przy prędkości zniżania 3,5 m/s, 5 m/s i 8 m/s.Przy 3,5 m/s przeniżenie wynosi tylko 10 m,
ale przy 8 m/s już 50 m !!!
**
Dziękuję za uwagę.
P.S. Zobacz też:
https://www.salon24.pl/u/niegracz/1051650,manipulacja-mak-na-symulatorze-lotu-w-moskwie
Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."
Nowości od blogera
Inne tematy w dziale Polityka