quwerty quwerty
91
BLOG

Nokautujący cios w kłamstwa MAK: jak spadał (by) Tu-154 gdyby to był CFIT.

quwerty quwerty Polityka Obserwuj notkę 0

  Dostarczają go   radzieccy  specjaliści lotniczy   w opisie katastrofy  samolotu Tu-154B  w Krasnojarsku w 1988 roku;

 - jak wielokrotnie pisałem , jak to  dokładnie pokazałem i wykazałem ; narracja  MAK  jest sprzeczna  z fizyką; 

dane są zmanipulowane,  sfałszowane  ;


ta kwestia dotyczy  manewru odejścia na drugi krąg:

image

 Wg MAK/Laska  a także prof.Artymowicza  samolot  Tu-154  rozpoczął manewr odejścia  na wysokości  0-5 m nad pasem , przy wysokości rzeczywistej nad podłożem rzędu  20 m ( biorąc pod uwagę  wznoszący się teren - faktyczny zapas  wysokości wynosił 10 m)

image

   

   Oczywiście, gdyby to były dane rzeczywiste, prawdziwe - to samolot Tu-154 nie miałby  żadnych szans przejść na wznoszenie, gdyż  z danych katalogowych, z podręczników  pilotowania samolotu Tu-154  , z Bechtira  , Jerszowa  wiadomo, że  dla tych parametrów  początkowych  rozpoczęcia manewru odejścia potrzeba  co najmniej 35 m  zapasu wysokości by samolot  mógł  zatrzymać  opadanie i przejść do wznoszenia.


 Dane w raporcie są dopasowane do scenariusza  ale niestety dla jego autorów a na szczęście dla Prawdy - są niezgodne z fizyką.


  A teraz  poczytajmy,  jak odbywa się manewr odejścia na drugi krąg, próba przejścia  do wznoszenia, samolotu Tu-154 ( tutaj jest  to Tu-154 B) przy podobnych parametrach początkowych jak w narracji MAK :


https://wikipedia.tel/%D0%9A%D0%B0%D1%82%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%80%D0%BE%D1%84%D0%B0_%D0%A2%D1%83-154_%D0%B2_%D0%9A%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D0%B4%D1%81%D0%BA%D0%B5


   Катастрофа Ту-154 в Красноводске — авиационная катастрофа, произошедшая в понедельник 18 января 1988 года. Авиалайнер Ту-154Б-1 авиакомпании «Аэрофлот» выполнял рейс SU-699 по маршруту Москва—Красноводск—Ашхабад, но при посадке в аэропорту Красноводска грубо сел на ВПП и разрушился. Из находившихся на его борту 146 человек (137 пассажиров и 9 членов экипажа) погибли 11.


В 35 метрах над землёй рейс 699 снижался с вертикальной скоростью 5,5–6 м/с и уже пересёк посадочную глиссаду, то есть начал опускаться ниже её. Но вместо снижения вертикальной скорости второй пилот только увеличил её до 8–10 м/с, увеличив угол тангажа до −6,5°. Находящийся во взвинченном состоянии, да ещё при жёстком лимите времени, второй пилот, исправляя боковое уклонение, отвлёкся от контроля за вертикальной скоростью и углом тангажа, тем самым потеряв «образ полёта». Лишь за 2,5 секунды до касания полосы, когда лайнер был в 20–25 метрах от земли и снижался с вертикальной скоростью 8–10 м/с с перегрузкой 0,95 g, КВС наконец вмешался в управление и потянул штурвал на себя, заставив самолёт поднять нос, повысив при этом вертикальную перегрузку до 1,34 g. Но недостаток высоты не позволил снизить вертикальную скорость до нормальных значений.

В 05:19:43 (04:19:43 MSK) рейс SU-699 с вертикальной скоростью 5–7 м/с приземлился на торец ВПП сразу на три точки

   Rozpoczynając manewr odejścia na drugi krąg na wysokości 20 -25  m nad ziemią,czyli  miał większy zapas  wysokości niż Tu-154  w Smoleńsku;

w tym momencie zniżał się  z prędkością pionową rzędu  8-10 m/s  - czyli nieco większą  niż w Smoleńsku,

pomimo  zadania dużego przeciążenia:  1,34 g- większego  niż w Smoleńsku, samolot do zetknięcia z ziemią  zdołał zmniejszyć  prędkość  pionową  do wartości ok 5-7 m s  i  uległ katastrofie.

***

  Ten scenariusz - jak w raporcie  MAK  ( jak widać bardzo niedoskonały) , zaczęto  pisać  zapewne  przed  10 kwietnia;

 samolot miał  "sam się rozbić" "wskutek błędu  pilotów";

 aby ta narracja była wiarygodna w scenariuszu  sprowadzono samolot bardzo nisko  nad ziemię, aby wznosząc się wzdłuż  pochyłości  jaru mógł  zderzyć  się z brzozą;

jednak autorzy scenariusza przesadzili -  nie zweryfikowali  parametrów trajektorii z możliwościami  samolotu i Prawami  Fizyki.

**

Nawet dr Lasek stwierdził, że  przejscie do wznoszenia na 20 m było niemozliwe:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1115691,dr-lasek-podwazyl-narracje-rosyjska-w-wywiadzie-dla-pt-manewr-go-around

W wywiadzie dla Przeglądu Tygodniowego w roku 2017 ( nieświadomie ?)


dr Maciej Lasek wyraził opinię, która jednoznacznie pokazuje, że narracja rosyjska jest fizycznie niemożliwa:


Dziennikarz PT:

-Tyle ton nie podrywa się od razu

Kapitan potem z tych 39 m wysokości chciał wyciągnąć samolot w górę, ale nie mógł, bo za szybko pędził w dół, to była za duża masa…

To znaczy, że samolotu już nie da się poderwać ?


dr Maciej Lasek

W naszym raporcie zamieściliśmy rysunek pokazujący tę sytuację. Jaki byłby tor lotu przy prędkości zniżania 3,5 m/s, 5 m/s i 8 m/s.Przy 3,5 m/s przeniżenie wynosi tylko 10 m,

ale przy 8 m/s już 50 m  !!!

**

Dziękuję  za uwagę.



P.S. Zobacz też:

https://www.salon24.pl/u/niegracz/1051650,manipulacja-mak-na-symulatorze-lotu-w-moskwie




quwerty
O mnie quwerty

Od maja 2010 wskazuję na sprzeczność narracji MAK z elementarnymi faktami,śladami oraz prawami fizyki. "Jeszcze nigdy tak niewielu nie stanęło przeciw tak Wielu by bronić prawdy dotyczącej tragicznego zdarzenia lotniczego." "Jeszcze nigdy tak nie skompromitowało się środowisko techników, ekspertów, naukowców milcząc gdy do narzucania kłamliwej narracji łamie się elementarne prawa fizyki i ignoruje wiedzę."

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka