Korepetycje te są bezpłatne, gratis, za friko.
Już ładnych kilka lat temu prof. Artymowicz z University of Toronto- udzielający się na Salonie 24 pod nickiem You-know-who - zapytany przeze mnie, czy wg niego duraluminium lotnicze stosowane do wykonania elementów kadłuba takich jak wręgi, podłużnice, poszycie - jest palne ?
- odpowiedział:
- nie zastanawiałem się nad tym ....
był potem jeszcze parokrotnie pytany , ale potem napisał , że go to nie interesuje...
..dlaczego tak kluczył ?
- ponieważ jego klakierzy -w tym troll i hejter nudna-teoria - atakowali mnie, ponieważ x lat temu zwróciłem uwagę internaucie, zwolennikowi narracji rosyjskiej dotyczącej tragedii smoleńskiej - który błędnie napisał ws wymianie opinii ogólnie, o katastrofach lotniczych, że
- konstrukcja kadłuba ( pewnego samolotu pasażerskiego )uległa spaleniu w pożarze wynikłym po upadku samolotu na ziemię;
napisałem, że to jest zapewne przejęzyczenie i chodziło mu o stopienie w pożarze, gdyż duraluminium lotnicze stosowane na kontrukcję samolotu jest nie palne.
(Artymowicz z zasady , nigdy nie przyzna racji - w jakiejkolwiek kwestii- krytykowi raportu MAK/Laska.)
Co napisał nudna- teoria ?
https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/997788,katastrofa-smolenskiej-fizyki-aluminiowa-pochodnia-konca-nie-widac
O palności stopów aluminium i magnezu uczy się obecnie strażaków OSP w Koziej Wólce i jest to wiedza powszechna
Tak twierdzi ignorant nudna teoria.
Pokazuję i objaśniam:
https://www.lightmetalage.com/news/industry-news/applications-design/the-non-combustibility-of-aluminum-and-its-alloys
Testing Combustibility of Aluminum
The Aluminum Association commissioned a series of ASTM E 136 tests, first in 2011 and then again in 2020, to provide additional scientific data proving that solid bulk aluminum does not burn. The alloys chosen for testing in 2011 were 3003, 5052, 5083, and 6061. These four alloys were selected as they represent alloys in three alloy groups (3xxx, 5xxx, and 6xxx) and are some of the most commonly produced alloys in the industry. The 2020 tests featured five additional aluminum alloys (5005, 6006/6105, 6005A, 6063, and 6351) along with commercially pure aluminum (P1020A). These alloys were selected for their widespread use in construction. The tests were commissioned at the Fire Technology Department of the Southwest Research Institute (www.fire.swri.org).
Przetestowano wg norm amerykańskich szereg stopów aluminium, w tym o składzie chemicznym jak w konstrukcjach kadłuba samolotu Tu-154 ( chodzi tu o zawartośc Mg , która w duraluminium lotniczym stosowanym na elementy kadłuba może sięgać 6 procent)
np. rosyjski stop 1420 o zawartości Al 5 do 6 %
https://metallicheckiy-portal.ru/marki_metallov/alu/1420
podobny stop amerykański
https://en.wikipedia.org/wiki/5083_aluminium_alloy
o zawartości 4 do 4,9% aluminium
Testy wg norm amerykańskich pokazały, że duraluminium jest niepalne.
_
____
Dodatek:
A w tym opracowaniu testy palności elementów samolotu wykonanych ze stopów magnezu z aluminium:
stop AZ-31 ok. 96% magnezu 3% aluminium;
jest palny
https://www.fire.tc.faa.gov/pdf/ar11-13.pdf
stopy magnezu są palne
duraluminium lotnicze - jest nie palne.