18 obserwujących
835 notek
633k odsłony
  96   0

Korepetycje dla prof.Artymowicza i jego klakierów - lotnicze stopy Al - nie palność.

 

                                                                                                                                     Korepetycje te są bezpłatne, gratis, za friko.


  Już ładnych kilka lat temu prof. Artymowicz z University of Toronto- udzielający się na Salonie 24  pod nickiem  You-know-who - zapytany przeze mnie, czy wg niego  duraluminium  lotnicze  stosowane do wykonania  elementów  kadłuba takich jak  wręgi, podłużnice, poszycie - jest palne  ?  

- odpowiedział:

- nie zastanawiałem się nad tym ....


był potem jeszcze parokrotnie pytany , ale  potem  napisał , że go to nie interesuje...


..dlaczego tak kluczył ?

- ponieważ jego klakierzy -w tym  troll i hejter nudna-teoria -  atakowali mnie, ponieważ x lat temu  zwróciłem  uwagę internaucie, zwolennikowi  narracji rosyjskiej dotyczącej  tragedii smoleńskiej  -  który błędnie  napisał  ws wymianie  opinii ogólnie, o katastrofach lotniczych, że

-  konstrukcja  kadłuba ( pewnego samolotu  pasażerskiego )uległa spaleniu w pożarze wynikłym po upadku  samolotu na ziemię;

 napisałem, że to jest zapewne przejęzyczenie  i chodziło mu o stopienie w pożarze, gdyż duraluminium lotnicze  stosowane na kontrukcję  samolotu jest nie palne.

(Artymowicz z zasady , nigdy nie przyzna racji - w jakiejkolwiek kwestii-  krytykowi raportu MAK/Laska.)


Co napisał  nudna- teoria ?

https://www.salon24.pl/u/nudna-teoria/997788,katastrofa-smolenskiej-fizyki-aluminiowa-pochodnia-konca-nie-widac

O palności stopów aluminium i magnezu uczy się obecnie strażaków OSP w Koziej Wólce i jest to wiedza powszechna


  Tak twierdzi  ignorant nudna teoria.



 Pokazuję i objaśniam:

https://www.lightmetalage.com/news/industry-news/applications-design/the-non-combustibility-of-aluminum-and-its-alloys

Testing Combustibility of Aluminum

The Aluminum Association commissioned a series of ASTM E 136 tests, first in 2011 and then again in 2020, to provide additional scientific data proving that solid bulk aluminum does not burn. The alloys chosen for testing in 2011 were 3003, 5052, 5083, and 6061. These four alloys were selected as they represent alloys in three alloy groups (3xxx, 5xxx, and 6xxx) and are some of the most commonly produced alloys in the industry. The 2020 tests featured five additional aluminum alloys (5005, 6006/6105, 6005A, 6063, and 6351) along with commercially pure aluminum (P1020A). These alloys were selected for their widespread use in construction. The tests were commissioned at the Fire Technology Department of the Southwest Research Institute (www.fire.swri.org).

Przetestowano wg  norm amerykańskich  szereg stopów aluminium,  w tym  o składzie chemicznym jak w konstrukcjach kadłuba samolotu Tu-154 ( chodzi tu o zawartośc Mg , która w duraluminium lotniczym stosowanym na elementy  kadłuba  może sięgać  6 procent)

np. rosyjski stop 1420 o zawartości  Al 5 do 6 %

https://metallicheckiy-portal.ru/marki_metallov/alu/1420

podobny stop amerykański

https://en.wikipedia.org/wiki/5083_aluminium_alloy

o zawartości 4 do 4,9% aluminium

 Testy wg norm amerykańskich pokazały, że duraluminium jest niepalne.

_


____

Dodatek:
A w tym opracowaniu  testy  palności  elementów  samolotu  wykonanych ze stopów  magnezu z aluminium:
stop AZ-31  ok. 96%  magnezu 3% aluminium;
jest palny
https://www.fire.tc.faa.gov/pdf/ar11-13.pdf

stopy magnezu są palne

duraluminium lotnicze - jest  nie palne.










Lubię to! Skomentuj Napisz notkę Zgłoś nadużycie

Więcej na ten temat

Komentarze

Inne tematy w dziale